بنر هدر

آشنایی با طبیعت دست نخورده ی ییلایق اَزَرِه رامسر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

حتما شما هم بارها و بارها تصاویر جنگل های اروپایی را دیده‌اید و حسرت آن رودخانه های زیبا و طبیعت بکر به دلتان مانده… خبر خوب این است که لازم نیست با هزینه های سرسام آور به اروپا سفر کنید. ایران،مازندران،رامسر خودمان نیز می تواند شما را شگفت زده کند…

آشنایی با طبیعت دست نخورده ی ییلایق اَزَرِه رامسر

برای رفتن به ازره ابتدا می بایست سراغ سادات شهر را بگیرید و یا فقط تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به سادات‌ شهر برسید. از اینجا دیگر تابلویی درکار نخواهد بود و باید از افراد محلی بپرسید تا شما را به سمت جاده اربه‌کله راهنمایی کنند‌. البته اگر با تکنولوژی رفاقتی دارید این جاده برروی گوگل‌ مپ نشانه گذاری شده است.

حالا وارد جاده زیبای روستای اربه کله شدید و حدودا بعد از پنج کیلومتر فرعی رودخانه و روستای ازارک را خواهید دید که محلی ها به آن اَزَره می‌گویند.

این فرعی درست ورودی شما به این بهشت زیبا می باشد. جاده در برخی قسمت ها آسفالت و در نقاطی خاکی است اما مسیر خیلی شما را با سختی روبه رو نخواهد کرد.

آشنایی با طبیعت دست نخورده ی ییلایق اَزَرِه رامسر

حالا در این جاده زیبا که درختان دورتا دور آن را احاطه کرده اند پایین و پایین تر بروید. میانه های راه حتی به چند خانه کوچک محلی و دام هایشان بر می خورید اما پایین رفتن را ادامه بدهید تا کم کم صدای رودخانه به گوشتان برسد. حتما صدایش را خواهید شنید زیرا صدای طبیعت درآن منطقه بکر بلندتراز همیشه شما را به سمت خود میخواند.

حالا رودخانه را می بینید…شرط می بندم بر سر یک دوراهی قرار گرفته اید. اگر سمت راست را انتخاب کنید جاده سر بالایی خواهد شد و از کوه بالا خواهید رفت.

آشنایی با طبیعت دست نخورده ی ییلایق اَزَرِه رامسر

اگر سفرتان در تعطیلات است اما جاهای شلوغ را دوست ندارید پیشنهاد ما این است که جاده سمت راست را بالا بروید چون تجربه همیشه ثابت کرده آن بالا خلوت تر خواهد بود.

اما اگر جاده چپ را انتخاب کنید و پایین تر بروید احتمالا در تعطیلات جمعیتی را مشغول تفریح خواهید دید و اگر ماجرا جویی خود را چند کیلومتر دیگر ادامه دهید به کناره های دریاچه‌ ی زیبای میجران می رسید و می توانید لذت های خود را چند برابر کنید. می توانید ماهی گیری کنید! (پس وسایل ماهی گیری را همین حالا آماده کنید!)

آشنایی با طبیعت دست نخورده ی ییلایق اَزَرِه رامسر

اگر در فصل گرما به ازره می روید می توانید از آب تنی در این رودخانه زیبا لذت ببرید. ولی شنا در دریاچه ممنوع است.

درپایان‌ اینکه محیطی که به آن سفر می کنید کاملا بکر و طبیعی است پس انتظار رستوران و کافه یا هتل و اقامتگاه نداشته باشید و چادر و غذا همراهتان بردارید!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید