نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برای پدر و مادری که فرزندشان دچار بیماری بی درمانی شده است که مادام العمر نیاز به مراقبت مداوم دارد، ممکن است این مورد (سفر رفتن) اولین مورد نگرانی نباشد ولی برای من بود.

سفر، یک راه عالی برای کشف مکان ها و فرهنگ های جدید است پس ابتلا به دیابت ،نباید شما را از تجربه مکان های جدید محروم کند با کمک نکاتی که در این بخش از جاذبه ها خواهیم گفت، می توانید در طول زمان ماجراجویی دور از خانه ، صحیح و سالم بمانید.

1. اول از همه با پزشک تان ملاقات داشته باشید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

داشتن دیابت، به این معناست که باید قبل از سفر برنامه ریزی کنید حتما قبل از سفر با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید.آزمایش بدهید و مطمئن شوید که دیابت شما تحت کنترل است.

اگر برای جایی که می روید، احتیاج به ایمن سازی دارید، حداقل یک ماه قبل از حرکت این کار را انجام دهید با این کار اگر تزریقات شما را بیمار کند، برای بهبودی زمان خواهید داشت.

2. برای سفر با بیماری دیابت برنامه ریزی کنید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

شما باید برای بیماری نیز برنامه داشته باشید( اینکه چه کار کنید، چه زمانی درخواست کمک کنید و چه زمانی در مورد بیماری نگران نباشید) و اگر از پمپ انسولین یا دستگاه کنترل گلوکوز استفاده می کنید، در صورت شکستن این وسایل بدانید باید چه کار کنید.

برنامه داشتن برای زمانیکه دستگاه درست عمل نکند، کار درستی است. قبل از سفربا پزشک خود مشورت کنید تا دستورالعمل های کتبی مانند میزان استفاده داروها را برایتان بنویسد تا شما بتوانید انسولین اضافی را با سرنگ تزریق کنید .
با تیم پزشکی درباره ی زفران ( داروی ضد تهوع ) یا دیگر داروهای ضد تهوع صحبت کنید. در زمان مسافرت با داشتن بیماری دیابت، ویروس های شکم می توانند ویران کننده باشند. آماده بودن می تواند مانع رفتن شما به اورژانس در مکانی ناشناخته باشد.

3. بیمه سفر را در نظر بگیرید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

شما همچنین باید داشتن بیمه سفر را مد نظر قرار دهید. افراد با بیماری دیابت مانند افراد بدون دیابت بیمار می شوند و اگر همیشه آماده باشید، برای رویارویی با بیشتر موقعیت ها آماده اید.

مسافران مبتلا به دیابت می گویند که اگر در مکانی باشند که بررسی شرایط آن ها با هلیکوپتر گران قیمت ضروری باشد، معمولا بیمه سفر خریداری می کنند.

یک نقطه شروع خوب این است که با شرکت بیمه سلامت خود تماس بگیرید و سوال کنید که در مقصد چه مواردی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و اگر کاستی هایی وجود دارد اقدام به تکمیل آن ها نمائید.

قبل از بیمه کردن، مطالب پشت قرارداد بیمه به خصوص قسمت مربوط به شرایط از پیش موجود را مطالعه کنید و از تماس مستقیم با شرکت بیمه برای حصول اطمینان از اینکه موارد مربوط به بیماری دیابت نیز تحت پوشش بیمه هستند یا نه، خجالت نکشید. تا زمانی که در دوره ی تحت پوشش بیمه شرایط شما پایدار است یعنی تغییری در درمان یا تشخیص بیماری نباشد، شما به احتمال زیاد تحت پوشش قرار می گیرید.

4. برای امنیت فرودگاه آماده باشید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

در حقیقت امنیت فرودگاه وقتی مبتلا به دیابت باشید، کمی پیچیده است اما مجددا می گویم برنامه ریزی در این مواقع کمک می کند. اگر وسیله پزشکی به همراه دارید، قوانین کارخانه سازنده را بررسی کنید تا بدانید از چه نوع شرایط امنیتی می توان این وسیله را عبورداد.

برخی شرکت ها می گویند دستگاه های اشعه ایکس خوب هستند اما اسکنرهای کل بدن نه، پس این موارد از برندی به برند دیگر متفاوت است.

وقتی که این موارد را بدانید ، شناخت بهتری از خود به دست می آورید و به صورت بهتری عمل می کنید . بیشتر مواقع ، اداره امنیت حمل و نقل منتظر شماست.

اگر وسیله پزشکی به همراه دارید، احتمالا باید از قسمت بازرسی سریع عبور کنید. اگرکودک مبتلا به دیابت همراه خود دارید، به آنها در مورد احتمال غربالگری اضافی آگاهی دهید.

5. برای انسولین برنامه ریزی داشته باشید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

یک سوال بی جواب این است که آیا باید انسولین را سرد نگه داشت؟ بیشتر انسولین ها قابل نگه داری در دمای اتاق هستند. همچنین به یاد داشته باشید که یخچال های برخی از اتاق های هتل ها گاها انسولین شما را منجمد و غیر قابل استفاده می کنند. آن را در دمای اتاق نگه دارید.

در نتیجه برای مقاصد سرد فضای بیرونی نگران منجمد شدن پمپ انسولین نباشید. فقط پمپ و لوله را زیر لباس هایتان و نزدیک پوستتان قرار دهید.

یک نکته ماهرانه: اگر بیرون در هوای سرد هستید و دستگاه اندازه گیری گلوکوز عمل نمی کند، آن را برای 30 ثانیه زیر بازویتان قرار دهید. خواهید دید که به خوبی عمل می کند.

6. قند خون را در طول پرواز حفظ کنید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

خیلی مهم است که در طول سفر ، به طور صحیح غذا بخورید، شرکت های هواپیمایی غذاهای کم شکر، کم چربی و کم روغن سرو می کنند.

48 ساعت قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. اگر انسولین مصرف می کنید ، صبر کنید و تزریق خود را قبل از خوردن غذا ، درست وقتی که غذا در مقابل شما قرار دارد، انجام دهید.

به دلیل اضطراب بالای برخی از مسافران هواپیما، بهتر است خدمه هواپیما و فردی که کنار شما نشسته را از دیابتی بودن و نیازتان به تزریق انسولین قبل از غذا خوردن ، آگاه کنید.

همراه داشتن خوراکی ، از کاهش قند خون در طول مدتی که منتظر سرو غذا هستید، جلوگیری می کند همچنین به یاد داشته باشید که کابین هواپیما، تحت فشار است، این بدین معناست که قبل از استفاده از سرنگ در طول پرواز ، باید سیستم مکنده را بردارید و جا به جا کنید تا فشار متعادل و برابر شود.

7. قند خون را چک کنید

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

در طول سفر بیشتر احتیاج دارید که گلوکز خون را چک کنید. ( حداقل هر 4 یا 6 ساعت). علاوه برآن، وقتی در سفر هستید ، بیشتر فعالیت می کنید که می تواند منجر به کاهش قند خونتان شود.

8. اجازه ندهید دیابت شما را متوقف کند

نکات طلایی برای مسافرت افراد دارای دیابت

افراد مبتلا به دیابت کوه کلیمانجارو را بالا رفته اند، در طول کانال انگلیسی شنا کرده اند، مدال المپیک گرفته اند و با انواع روش ها قهرمانان جهان شده اند.

شما هم می توانید هر جایی که دوست دارید بروید و هر نوع هیجان سفری که آرزو دارید را تجربه کنید. با برنامه ریزی خوب، هرگز دیابت شما را از ماجراجویی های طول عمر متوقف نمی کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید