بنر هدر

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

پیدا کردن یک دوربین مخفی در اتاق هتل و یا مسافرخانه، بدون شک اتفاق ترسناکی می باشد و متأسفانه با افزایش روز افزون گزارش هایی مشابه، جدیداً به یکی از معضل های بزرگ دنیای توریسم و گردشگری تبدیل شده است. با یادگیری شیوه ی جستجو برای یافتن دوربین های مخفی، از خود و خانواده محافظت کنید.

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

با اینکه دوربین های مخفی بسیار کوچک بوده و به راحتی قابل پنهان شدن هستند تکنیک هایی چند وجود دارند تا بتوان با استفاده از آنها این دوربین ها را پیدا کرد.

برای پیدا کردن دوربین کجا را باید گشت ؟

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

شناساگرهای دود

پریزهای برق

کنتور برق

چراغ شب

کتاب، جلد دی وی دی و جای بازی های کامپیوتری

قفسه ها

سوراخ های کوچک در دیوار

قاب ها و تابلوها

حیوانات تاکسیدرمی شده یا حیوانات عروسکی

لامپ ها

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

اولین قدم این است که منطقی فکر کنیم که یک نفر چه چیزی را می خواهد با یک دوربین پنهانی ضبط کند و از انجام این کار چه سودی می تواند بکند ؟
” جک پلاکس، Jack Plaxe ” یک متخصص امنیت هتل می باشد و مدیر و بنیان گذار شرکت ” انجمن مشاوره ی امنیتی، Security Consulting Alliance ” نیز هست، او در اینباره اضافه کرد: “

به طور معمول، دوربین ها برای دریافت بهترین تصویر نیاز به دیدی باز و شفاف دارند. یک بررسی چشمی در نقاط کلیدی محل سکونت مانند ؛ اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی و … می تواند در پیدا کردن محل نصب این وسایل مخفی به شما کمک کند.

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

به طور مثال ؛ وسیله ای که در وضعیت نا معمولی در اتاق قرار گرفته است، نیاز به بررسی بیشتر دارد. این دقیقاً روشی است که یکی از مهمان های سرویس مهمانداری ” ایر بی ان بی، Airbnb ” توانست با آن دوربینی را که در حسگر حرکتی داخل اتاق خود، در جای مشکوکی قرار گرفته بود پیدا کند. “

آشنا شدن با شکل های مختلف این دوربین های مخفی هم می تواند به شما کمک کند. آن ها ارزان قیمت هستند و به سادگی پیدا می شوند .

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

دستشویی ها، اتاق خواب ها و فضاهای اداری و جایی که میز شما در آن قرار گرفته است، معمولاً اولین هدف این سارقان اطلاعات می باشد.

محل هایی که صفحه ی کامپیوتر شما قابل رویت است، به دلیل احتمال ضبط رمز ها و پسوورد هایتان، اطلاعات حساب بانکی، عادت های اینترنتی شخصی و هر گونه اطلاعات با ارزش دیگری، به طور ویژه ای در میان این دسته از مجرمان محبوب است. “

بعد از آن که وسیله ای به طرز صحیح نصب شده باشد، هیچ اثر خارجی از آن باقی نخواهد ماند. بیشتر دوربین های مخفی موجود در بازار آن قدر کوچک هستند، که به راحتی در وسایل روزمره ای که ممکن است به طور عادی، هیچ شکی به آن ها نداشته باشیم قرار بگیرند .
” دستگاه تشخیص دهنده ی دود، ساعت های زنگ دار و حتی پریز ها و محافظان ولتاژ، می توانند یک سیستم کامل صوتی و تصویری را در خود جای دهند و باز هم فضای خالی در خود داشته باشند، اما حتی اگر نتوانیم خود این دستگاه ها را با چشم غیر مسلح ببینیم، فعالیت های آن، راحت تر پیدا می شوند. “

” به طور مثال، اگر لوازم درون اتاق هتل بعد از سرویس رسانی در یک وضعیت و حالت خاص قرار داده می شوند، این می تواند به آن معنا باشد که این وسیله در حالتی گذاشته شده است تا دوربین بتواند دید بهتری داشته باشد.

البته این می توان فقط بخاطر شیوه ی تمیز کاری مستخدمان هتل باشد، پس بعد از رویارویی با چنین وضعیتی، سریعاً نگران نشوید و فکر بد نکنید ! “

یک شناساگر RF تهیه کنید

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

این دستگاه به شما اجازه می دهد تا به صورت فیزیکی از آن برای پیدا کردن دوربین مخفی در اتاق استفاده کنید. اگر دستگاه صدای بوق یا وز وز داد احتمال زیاد جلوی آن دوربین مخفی نصب شده است.

هنگام استفاده از اینکه دستگاه باید هر وسیله ای از که سیگنال های رادیویی ارسال می کند را از برق در بیاورید. این وسایل شامل وسایل برقی آشپزخانه، مانتورهای کودک، کنسول های بازی و مودم ها، تلویزیون و رادیو و … می شود.  ممکن لست لازم باشد چندین فرکانس را امتحان کنید تا فرکانس صحیح را پیدا کنید.

اگر که یک دوربین مخفی را پیدا کردید، بعد از آن باید چه کنید ؟

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

پنهان کردن دوربین در اتاق هتل ها و مسافرخانه ها غیر قانونی می باشد و قوانین حفظ حریم خصوصی بیشتر شرکت های اسکان گردشگر را می شکند .
مثلاً، در بخش قوانین مربوط به وسایل و ابزار نظارتی شرکت ” Airbnb ” آمده است: ” ما میزبانان هتل را موظف کرده ایم تا لیست تمام وسایل نظارتی را در فهرست خدمات خود بیاورند و ما استفاده از چنین ابزاری را در بخش های داخلی خانه، مانند ؛ سرویس های بهداشتی و اتاق های خواب را در هر صورت ممنوع کرده ایم، حتی اگر در لیست های آن ها نیز ذکر شود. ”
پس در هر زمان که قصد رزرو هتل را دارید، به دنبال هرگونه اشاره ای درباره ی دوربین های محافظت از کودک باشید. اگر که در خانه ی اجاره کرده ی خود چنین چیزی را پیدا کردید، سریعاً از آن خارج شده و به شرکت مالک اطلاع دهید .

اگر در داخل اتاق با یک دوربین برخوردید، از هتل بخواهید که فوراً اتاق شما را عوض کند. ” ارنی ناران”، مدیر پروژه های ویژه ی شرکت ” گروه مشاوره ی فوکوس وان، ” در این رابطه اشاره می کند: ” اگر که آن ها درخواست شما را قبول نکردند، وسایلی مانند رادیو، ساعت و غیره را که احتمال می دهید دوربین در آن قرار دارد را به سمت دیگر بچرخانید. اگر این کار هم ممکن نیست، آن را با یک حوله بپوشانید. “

چه مواقعی نباید به دنبال دوربین های مخفی باشید ؟

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه هابسته به کشوری که قصد سفر به آن را دارید، جستجو به دنبال یک دوربین مخفی ممکن است ایده ی خیلی خوبی نباشد .
” مایک او رورک، Mike O’Rourke ” سرباز اسبق نیرو های ویژه و مدیر کنونی شرکت ” ایده های عملیاتی پیشرفته ” هشدار می دهد:

” در بعضی کشور ها مانند روسیه و چین، احتمال این که نیروهای اطلاعاتی این کشورها به طور فعال از اتاق های مسافران کاری بازدید کنند، بسیار زیاد است.

اگر کسی را ببینند که با روش های مخصوص در اتاق هتل خود، به دنبال دوربین های مخفی می گردد، به احتمال زیاد او را به عنوان یک مأمور جاسوسی دشمن شناسایی کرده و بعد با او برخورد خواهند کرد.

آوردن حتی ارزان قیمت ترین وسایل بازرسی به این کشورها، به احتمال زیاد شما را به خطر خواهد انداخت، حتی در زمانی که تازه به فرودگاه رسیده باشید. “

راه های پیدا کردن دوربین های مخفی در هتل یا مسافرخانه ها

چراغ های اتاقی که می خواهید در آن به دنبال دوربین مخفی باشید را خاموش کنید. برای گشتن به دنبال چراغ مادون قرمز باید اتاق را تا جایی که امکان دارد تاریک کنید. اگر در اتاق نور دیگری غیر از چراغ و لامپ وجود دارد آنها را هم در صورت امکان از کار بیندازید.

با دوربین تلفن همراه هوشمند خود به دنبال چراغ های برق زننده باشید. صفحه تلفن را جلوی خود بگیرید و همینکه به دنبال نقاط برق زننده می گردید آن را بپرخانید. اگر منطقه ی برق زننده ای دیدید به احتمال زیاد چراغ IR یک دوربین مخفی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید