بنر هدر

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر می خواهید در طول سفر لباس هایی بدون چروک داشته باشید از ابزارهایی مانند اتوی همراه یا موارد دیگر استفاده کنید. گفتنی است که استفاده از موارد پیشنهادی، از وزن کیف و چمدان گردشگران می کاهد و شروع سفر با رعایت این موارد از نگرانی چروک لباس هایتان اسوده خاطر خواهید بود.

جمع کردن لباس ها برای قرار دادن درون چمدان شاید برای تمام خانم ها خانه دار یکی از سخت ترین کارها باشد، بدترین قسمت ماجرا آنجاست که بعد از رسیدن به مقصد تمام لباس ها چروک شده و نیاز به اتو دارند. با ما همراه شوید تا بدانید چگونه باید لباس ها را درون چمدان قرار دهید تا چروک نشوند.

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفرهنگامی که قصد سفر دارید، ممکن است جمع کردن لباس ها و وسایل مورد نیاز، ذهنتان را به خود مشغول کند. به ویژه وقتی که می خواهید لباس های یک هفته ی خود را درون یک ساک مسافرتی جا بدهید.
لوله کردن و پیچاندن لباس ها به مراتب راه حل مناسب تری نسبت به تا کردن آنهاست. چون اینکار فضای بیشتری را در چمدان در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین این روش، از چروک شدن لباس ها در چمدان جلوگیری می کند و وقتی که به مقصد رسیدید، دیگر مجبور نخواهید بود تمام لباس هایتان را دوباره اتو کنید.

گام هایی موثر در پیشگیری از چروک شدن لباس ها در چمدان

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

گام اول برای گذاشتن لباس در چمدان

از لباس های بزرگ تر شروع کنید و آنها را در ته ساک یا چمدانتان بگذارید. به منظور افزایش فضا، بزرگ ترها را در ته ساک و لباس های کوچک تر را رو قرار می دهیم.

گام دوم برای گذاشتن لباس در چمدان

شلوارهایتان را از وسط به درازا تا کنید. سپس از انتهای شلوار شروع کرده و آن را به سمت بالا لوله کنید. حالا شلوارهای لوله شده را ته ساک بگذارید.

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

گام سوم برای گذاشتن لباس در چمدان

تی شرت ها و بلوزها را از وسط به درازا تا کرده و اگر امکانش هست دوباره از وسط یک تای دیگر بزنید. از قسمت پایین بلوزها شروع کرده و آن را به سمت یقه بپیچانید. حالا بلوزهای لوله شده را در لایه ی بعدی روی شلوارها قرار دهید.

گام چهارم برای گذاشتن لباس در چمدان

لباس های زیر را هم روی لباس های تا و لوله شده قرار می دهیم. از وسط تا کنید و سپس آنها را لوله کنید.

گام پنجم برای گذاشتن لباس در چمدان

کت ها، پیراهن های مردانه و دیگر لباس های رسمی را روی لباس های لوله شده در چمدان بگذارید. لوله کردن و پیچاندن این لباس ها ممکن است باعث از شکل افتادن یقه یا قسمت های دیگر لباس شود. پس این گونه لباس ها را تا کرده و روی لباس های لوله شده قرار دهید.

توجه: اگر می خواهید کفش هایتان را هم کنار لباس هایتان در چمدان بگذارید، می توانید از فضای موجود در داخل کفش ها هم استفاده کنید و لباس های رل شده کوچک را در آنجا قرار دهید!

نکاتی مفید برای سفر با لباس های بدون چین و چروک

با استفاده از اتوی بخار قابل حمل حتی در طولانی ترین سفر های خود تمیز و مرتب ظاهر شوید.

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

با وجود این که اتوی بخار قابل حمل و مطمئن دارای وزن کمتر از 5/2 پوند است از قدرت کافی برای از بین بردن سرسخت ترین چروک ها نیز برخوردار است و مجهز به یک مخزن آب برای بخار بدون اسپری و بخش زیرین با پوشش سرامیکی است.

با استفاده از اسپری داونی از چروک لباس ها رها شوید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

اسپری لایه نازکی از مایع ضد چروک روی لباس و فشار ملایم آن با دست برای گردشگرانی که وسایلی کمی با خود حمل می کنند و به دنبال تمیزی در لباس خود هستند، کارساز است. فشار و گرمای ملایم دست چروک ها را از بین می برد.

این مورد در مورد دوش بخار نیز صدق می کند استفاده از اسپری رایحه با طراوتی به لباس ها اضافه می کند. این مایع ضد چروک مانند بسته های خانگی اش در اندازه های مسافرتی نیز در دسترس است که مورد تایید سازمان TSA نیز قرار گرفته است.

کیسه های پارچه ای

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

گردشگران بهتر است که برای کاهش چروک لباس و پوشاک خود، لباس ها را از همدیگر جدا و مرتب نگه دارند. با استفاده از کیسه های پارچه ای سبک، از لباس های در معرض چروک می توانند محافظت کنند.

در صورتی که بخاطر هزینه های بالا، گردشگران نتوانند کیسه لباس تهیه کنند، بهتر است از کیسه های پلاستیکی که خشک شویی ها هنگام تحویل لباس از آن استفاده می کنند، کمک بگیرند.

کیسه های بسته بندی با مجموعه ای از سه کیف بسته بندی لباس

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

کیسه های بسته بندی می توانند یک ابزار عالی برای بسته بندی لباس های یک گردشگر باشند. این یک روش بسته بندی است که به جلوگیری از چروک لباس ها کمک می کند.

این مدل همچنین به عنوان بسته بندی پیچشی یا غلطکی نیز معروف است، گردشگران بهتر است بسته بندی را از مرکز کیسه و با لباس های زیر و جوراب که مقاوم در برابر چین و چروک هستند شروع کنند و سپس لباس های در معرض چروک را به سمت لایه های خارجی کیسه قرار دهند.

این امکان وجود دارد که لباس ها در لایه های بیرونی کیسه از چین و چروک های کمتری برخوردار باشند. مسافران می توانند با قرار دادن لباس های تا شده در کیسه های بسته بندی، آنها را سالم ، مرتب و بدون چروک نگه دارند.

کیف های بازشو

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

با پر کردن کامل کیف و چمدان گردشگران می دانند که محتویات آن تا رسیدن به مقصد چروک خواهند شد. برای کاهش چین و چروک لباس ها به طور موثر، مسافران بهتر است از فشار وارد شده در وسط چمدان را کاهش دهند.

جاش رابرتز، استفاده از چمدان با برند بریگز اند رایلی ( Briggs & Riley ) را پیشنهاد می کند که بسته بندی ها را ساده تر و کار آمدتر کرده است.

با استفاده سطح بسته بندی صاف و تخت این چمدان، از چین و چروک و تاشدگی لباس ها جلوگیری می شود. گفتنی است که تکنولوژی فشرده سازی کمک می کند تا گردشگران فضای بسته بندی بیشتری را در اختیار داشته باشند.

اسپری ضد چروک نشاسته

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

اگر شما برای گرفتن چین و چروک از لباس های خود در سفر ، هنوز در تلاش هستید، می توانید از یک اسپری نشاسته، برای اینکه لباستان اتوکشیده و بسیار صاف به نظر برسد استفاده کنید.

از سشوهار استفاده کنید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

زمانی که عجله دارید و روی لباس تان چروک ها عمیقی وجود دارد و یک دفعه متوجه آن می شوید، دست و پایتان را گم نکنید. لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سشوهاری که به فاصله چند سانتیمتری آن قرار داده اید، به سمت آن قسمت های چروک، جلو و عقب ببرید. خواهید دید که چروک ها جلوی چشم تان یکی پس از دیگری محو می شوند.

لباس چروک را در حمام بخار دهید 

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

این ترفند خصوصا زمانی که در سفر به سر می برید می تواند بسیار موثر  واقع شود. زمانی که لباس های تان را از چمدان خارج می کنید و متوجه می شوید چروک شده اند، پس از آنکه آن را از داخل ساک خارج کردید روی یک رخت آویز آویزان کنید و بعد از دوش گرفتن آن را در معرض بخاری که در حمام به وجود آمده قرار دهید. در و پنجره های حمام را هنگام خارج شدن ببندید تا لباس تان در معرض کامل بخارهای داخل حمام قرار گیرند.

از یک حوله مرطوب استفاده کنید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

روی یک سطح صاف، لباس چروک خود را قرار داده و سپس یک حوله مرطوب روی آن قرار دهید. تا آنجا که می توانید آن را فشار دهید. سپس لباس را در آویزان کنید تا خشک شود.

به لباس چروک، سرکه اسپری کنید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

سرکه سفید هم ارزان است و هم در آن ماده شیمیایی وجود ندارد. بنابراین می توانید یک محلول مقرون به صرفه تهیه کرده و آن را برای از بین بردن چروک لباس تان استفاده کنید.

داخل یک بطری مقداری سرکه سفید ریخته و سه برابر آن میزان آب اضافه کنید. محلول به دست آمده را روی لباس چروک خود اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.

از بخار کتری کمک بگیرید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

اگر کتری دارید که آب را سریع به جوش می آورد، این کار را انجام دهید، زمانی که از آن بخار خارج شد، لباس چروک خود را در معرض آب بخار قرار دهید. این کار را با رعایت فاصله مناسب انجام دهید.

از تابه یا قابلمه برای اتو کردن استفاده کنید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

تابه یا قابلمه ای را که مورد استفاده روزانه تان است از آب پر کنید. آن گاه که آب داخل آن را به جوش آوردید، آب جوش را با احتیاط خارج کرده و مانند اتو آن را روی لباس خود بکشید تا چروک های آن را از بین ببرد.

لباس را داخل خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید

تکنیک های جلوگیری از چروک شدن لباس در سفر

اگر لباس چروک در مقابل خشک کن آسیبی نمی بیند، کمی آب به آن اسپری کنید و با یک لباس دیگر مانند یک جفت جوراب خیس داخل لباسشویی بیاندازید.

می توانید یک یا دو قالب یخ هم به آن اضافه کنید. زمانی که یخ ها آب شوند، از آنها بخار خارج می شود. اجازه دهید خشک کن لباسشویی به مدت ۱۵ دقیقه به کار خود ادامه دهد و آن وقت متوجه از بین رفتن چروک های عمیق آن لباس خواهید شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید