بنر هدر

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یك بیماری در سفر می تواند تعطیلات رویایی شما را نابود سازد، این همان دلیلی است كه چرا بایستی پیش از رفتن به مسافرت های طولانی به مقاصد خیلی دور، واكسن های خاصی زده و یا برخی از داروها را تهیه نمائید.

در ادامه برخی از خطرناك ترین نقاط كه احتمال ابتلا به تعدادی از بیماری های رایج در آنها وجود دارد، طبق گزارش مركز ارائه خدمات پزشكی بریتانیا ارائه می شود، گزارشی كه این نهاد بر اساس داده های دولتی و نیز مطالبات بخش بیمه مسافرتی خود تهیه كرده است. این مقاصد گردشگری، مكان های دیدنی را در بر می گیرند كه ممكن است قبلاً در نظر نگرفته باشید.

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

هند: رایج ترین بیماری ناشی از سفر در جهان، اسهال است، بیماری كه شركت گِت گوئینگ برای كشورهای بعدی لیست هم آن را عنوان كرده و معتقد است 20 تا 40 درصد از مسافران این بیماری را تجربه می كنند.
به گردشگرانی كه به هند سفر می كنند به خاطر سیستم فاضلاب این كشور در مورد ابتلا به بیماری های دیگری مانند تیفوس و هپاتیت نوع A نیز هشدار داده می شود.

در صورتی كه مبتلا به بیماری آسم و یا بیماری های تنفسی دیگری هستید، ذكر این نكته مهم است كه شركت بیمه گِت گوئینگ در رابطه با مشكل آلودگی شدید هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان از جمله شهرهای هند، اشاره ای نكرده است.
اندونزی: رایج ترین بیماری، هپاتیت نوع A و تیفوس است كه بیماری دوم بخش اعظمی از مردم آسیای جنوبی، امریكای مركزی و جنوبی و افریقایی را تحت تأثیر قرار می دهد.

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

كنیا: بیماری های رایج در این كشور برای گردشگران، مالاریا و دانگ (تب استخوان شكن) را شامل می شود كه در سراسر جهان، پشه ها می توانند ناقل هر دو بیماری مزبور باشند. بازدید كنندگان می بایست پیش از سفر به كنیا، واكسن تیفوس و هپاتیت تزریق نمایند.

پرو: رایج ترین بیماری های این كشور مالاریا، دانگ، تیفوس و هپاتیت نوع A می باشند.
سریلانكا: بیماری های شایع در بین مسافران، دانگ و هپاتیت نوع A‌ است.
مكزیك: در این كشور نیز متداول ترین بیماری ها،‌ دانگ و هپاتیت نوع A هستند.
جمهوری دومنیكن: شیوع بیماری هایی همچون تیفوس، دانگ و هپاتیت نوع A در بین گردشگرانی كه به این كشور سفر می كنند، رایج است.
افریقای جنوبی: شایع ترین بیماری ها تیفوس و هپاتیت نوع A می باشد.
كوبا: شایع ترین بیماری هپاتیت نوع A است.

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

مصر: رایج ترین بیماری ها،‌ تیفوس و هپاتیت نوع A هستند.تب زرد به ویژه در لیست بیماری های مربوط به این مقاصد وجود ندارد، اما ابتلای به آن در بخش هایی از امریكای جنوبی همانند برزیل و كلمبیا و همچنین كشورهای دیگری مانند نیجریه،‌ غنا و ترینیداد و توباگو دیده می شود. برای این بیماری واكسن وجود دارد.

گزارش مذكور از مالاریا به عنوان یك بیماری گسترده و بسیار خطرناك یاد می كند كه در حال حاضر واكسنی برای آن وجود ندارد. مالاریا نواحی زیادی از افریقا و آسیا،‌ بعلاوه بخش هایی از خاورمیانه،‌ امریكای مركزی و جنوبی و نیز كارابیئن را با خطر روبه رو كرده است.

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

در بین مواردی كه كمتر جدی هستند اما همچنان ریسك های آزاردهنده ای را با خود به همراه دارند، بیماری ناشی از ارتفاع، آفتاب سوختگی و نیش عروس دریائی می باشند.

منابع به وجود آورنده بیماری های ناشی از مسافرت شامل مواردی همانند غذای آلوده، ‌آب و یخ آلوده، دست زدن به پول كاغذی، سیستم فاضلاب معیوب، تماس های انسانی و نیش حشرات می باشند.

گردشگران در کشور های مختلف در معرض چه بیماری هایی هستند؟

شركت گِت گوئینگ به گردشگران توصیه می كند كه بیشتر از آب بطری استفاده كنند، از مصرف یخ و گوشت خام یا كم پخته پرهیز نمایند، از كرم ضد آفتاب و پماد دفع حشره استفاده كنند، قبل از غذا خوردن دست های خود را بشویند، اطمینان داشته باشند كه واكسن در بدن فعال است، و داروهائی كه قابل تهیه بدون نسخه پزشك هستند مانند داروی اسهال و دریازدگی را با خود به همراه داشته باشند. هنوز هم می توانید به این كشورها سفر كرده و با دانستن اینكه چگونه می توان از خطرات بزرگ در امان ماند، سالم بمانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید