بنر هدر

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ونکوور یکی از مهمترین شهرهای ساحلی و بندری کاناداست که ایرانیان بسیاری هم سالانه به آن سفر می‌کنند تا از طبیعت ناب و دیدنی هایش لذت ببرند. مقصد امروز ما پل معلق معروف ونکوور است که با نام کاپیلانو ساسپنشن شناخته می‌شود.

پل معلق کاپیلانو در کانادا اولین باردر در سال ۱۸۸۹ میلادی ساخته شد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری شهر ونکوور است که هر سال بیش از ۸۰۰۰۰ نفر از آن به پارک اطرافش بازدید می کنند. پل معلق کاپیلانو کانادا از جمله بهترین و ترسناک ترین پل معلق های جهان به حساب می آید.

پلی نسبتا باریک که در ارتفاع ۷۰ متری از سطح رودخانه قرار گرفته و طول آن ۱۳۷ متر است. بازدید از آن برای همه به جز بیماران قلبی آزاد است، با الی گشت همراه شوید تا به کانادا سفر کنیم و با قدم گذاشتن بر روی این پل معلق حس هیجان را تجربه کنیم.

ویژگی های پل معلق کاپیلانو

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

پل معلق کاپیلانو در ارتفاع ۷۰ متری ساخته شده و طول آن ۱۳۷ متر است. از سال ۱۸۸۹ تا به حال بازدیدکنندگان با قدم گذاشتن بر روی آن هیجان را تجربه کرده اند.

پلی معلق  با مناظر خیره کننده در اطرافش، هنگام قدم زدن بر روی پل تصور می کنید که به زمان سفر کرده اید و در تاریخ قدم می زنید. در این بازدید می تواند به تماشای تاریخ، فرهنگ و طبیعت بپردازید و این در حالی است که کامندان اطلاعات مفیدی را در اختیاران خواهند گذاشت.

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

در این مجموعه به تازگی مسیر صخره نوردی احداث شده که از مسیر پرتگاهی گرانیتی در امتداد رودخانه کاپیلانو عبور می کند. در راه باریک صعود از آن از پله ها، پل ها و گذرگاه های لرزان در دل جنگل های بارانی عبور خواهید کرد. در راه رسیدن به آن ۱۶ منطقه برای استراحت ساخته شده که دو سازه آن از جنس شیشه هستند در این مکان ها امکان تهیه آب نیز وجود دارد.

در سال های اخیر قسمت تازه ای به پل معلق کاپیلانو اضافه شده است، در ورودی مجموعه، پل های چوبی کوچکی ساخته شده است که درختان کاج را به هم وصل می کند و گرداگرد درختان می پیچد و پیش می رود، عبوز از آن ها حس بالا رفتن از درخت را تلقی می کند دقیقا مثل سنجابی که از درختی به درخت دیگر می پرد برای این مجموعه پل ها، نام پل های سنجابی را انتخاب کرده اند.

هنگام راه رفتن روی پل احساس لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد. تجربه ای که برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است خوش آیند نباشد.

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده اند و کاملا با ۱۲ نقطه اتصال قوی محکم هستند، در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی است.

اما از اصلی ترین ویژگی های که راه رفتن بر پل را تماشایی ساخته است مناظر خیره کننده پیرامون آن است. این پارک جنگلی پر است از درختان همیشه سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و برخی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به ۴۰۰ سال هم می رسد. درختانی که در آب هوای شرجی ونکور رشد کرده اند و برای ما یادآور جنگل های شمال کشور هستند.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام کاپیلانو برای آن انتخاب شده است. جالب است بدانید که در سال های ۱۸۰۰ میلادی آشپزی در منطقه زندگی می کند که نامش Kia’palano بود. ترجمه نام او به فارسی می شود رودخانه زیبا، نام او را برای این منطقه انتخاب کردند که در گذر زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر یافت.

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

در سال ۱۸۸۸ George Grant Mackay مهندس عمران و شهرسازی اسکاتلندی به ونکوور آمد. او ۶۰۰۰ هکتار از جنگل های متراکم را در دو سوی رودخانه کاپیلانو خریداری کرد و بر لبه هر دره یک کابین احداث کرد.

در سال ۱۸۸۹ به کمک August Jack Khahtsahlano و اسب هایی که طناب ها را بر روی رودخانه می کشیدند پل پیاده رویی معلق از جنس طناب های و قطعه های چوب درخت سرو ساخت. در سال ۱۹۰۳ پس از مرگ او کابل های فلزی که از راه دریا آورده شده بود جایگزین طناب های کنفی شد.

ادوارد ماهون در سال ۱۸۸۸ وارد ونکوور شد و عملیات استخراج معادن را در ناحیه نلسون-اسلوکان آغاز کرد، او نام این کمپ را به یاد کشته شدگان اقامتگاه اجدادی اش در ایرلند نامگذاری کرد.

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

 او زمین و کسب و کار در ساحل شمالی را خریداری کرد و توسعه داد، پل معلق کاپیلانو هم جزوی از همین زمین ها بود. در سال ۱۹۱۰، ماهون ۴۸ ساله، عاشق دختر دوستش شد که تنها ۱۹ سال سن داشت. او مادر دختر را مدیر پل ساخت و اینگونه او به ازدواج آن ها رضایت داد. او چایخانه را به مجموعه اضافه کرد و با کابل های اضافی پل را تقویت ساخت.

در طی سال ها چندین نفر دیگر نیز مجموعه را خریداری کردند. مالک فعلی آن خانم نانسی استیبارد است که در سال ۱۹۸۳ پل را از پدرش خرید.

هدف اوتبدیل این جا به یک مقصد گردشگری بود که در کمتر از ده سال به آن رسید. موفقیت نانسی موجب شد تا مدیریت چندین جاذبه دیگر را نیز به او بسپارند که در تمامی آن ها موفق بوده است.  از تغییرات پارک در زمان او می توان به آوردن درختان صنوبر با ارتفاع بیش از ۳۰ متر در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که حسابی به زیبایی منطقه افزوده است.

کریسمس بر روی پل معلق کاپیلانو

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

هر سال کریسمس (از ۲۴ نوامبر تا ۸ ماه ژانویه) تمام پل و محوطه اطراف آن چراغانی می شوند و منظره ای فوق العاده تماشایی را شکل می دهند.

بازدیدکنندگان می توانند حیوانات خانگی خود را نیز همراه بیاورند. در این زمان انواع کیک و شیرینی مخصوص سرو می شود. جغدهای جنگلی نیز آورده می شوند تا شما را به دنیایی دیگر ببرند. همچنین در فصل های مختلف فستیوال های متفاوتی در پارک برگذار می شود که بازیگران با لباس های رنگی و مخصوص برنامه های شاد برای تماشاگران برپا می کنند.

حوادث پل معلق کاپیلانو ساسپنشن در ونکوور

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

حتی اگر از ارتفاع می‌ترسید باید بگویم که هیچ خطری شما را در هنگام عبور از پل کاپیلانو تهدید نخواهد کرد و این پل کاملا امن است و هیچ کسی تا به حال از آن سقوط نکرده فقط یکبار یک نوزاد از روی آن پایین افتاد که پس از تحقیقات مشخص شد که آن کودک دارای سندرم داون بوده و مادر آن نوزاد، فرزندش را به قصد از روی پل به پایین انداخته بود.

خوشبختانه در آن اتفاق باز هم کسی آسیب ندید و نوزاد روی درخت سقوط کرد و کاملا سالم ماند و سرانجام سرپرستی او و فرزند دیگر خانواده از مادر گرفته شد.

امکانات پل معلق کاپیلانو ساسپنشن کانادا

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

سرویس شاتل
سرویس بهداشتی
نیمکت برای استراحت
مسیر پیاده روی مناسب
رستوران
فروشگاه خرید سوغات
مرکز داستان سرایی (حکایت سازندگان سازه) فروش بلیت آنلاین و حضوری
چراغانی محیط (ماه نوامبر مصادف با 10 آبان)

آدرس پل معلق کاپیلانو در کانادا

جاذبه زیبای پل معلق کاپیلانو کانادا تحقق رویای پرواز در میان انبوه درختان

پل معلق کاپیلانو در شمال شهر ونکوور قرار دارد و بر روی رودخانه‌ی کاپیلانو ساخته شده است. برای رسیدن به این پل معلق که سالانه حدود 1 و نیم میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، بهتر است که به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و از شاتل آن استفاده کنید به این معنا که سرویسهای اتوبوس کاپیلانو گردشگران را به این مکان رسانده و به مقصدشان باز می‌گردانند.

برای رسیدن به این پل معلق از مرکز ونکوور با اتومبیل تنها 15 دقیقه راه است و هم می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و هم شخصی خود را به آن برسانید. در فاصله‌ی یک دقیقه‌ای از این پل معلق یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد که نامش Southbound Capilano است و می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.
آدرس پل معلق ونکوور: کانادا، ونکوور، شمال ونکوور، بزرگراه کاپیلانو، پل معلق کاپیلانو

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید