جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جشن آب تایلند همه ساله در تایلند برگزار می شود و 3 روز به طول می انجامد تا 15 آوریل که نخستین روز سال جدید است نیز ادامه دارد و اینکه واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است. جالب است بدانید که این روز همچنین جشن آب تایلند برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند ، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند.

جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

این فستیوال فرصتی برای پیوند مجدد خانواده ها است که در آن خانواده دور هم جمع می شوند و در معابد و مکانهای مقدس به دعا و نیایش می پردازند و با احترام و به آرامی آب آمیخته شده با عطر تایلندی موسوم به ” نام اپ تایی ” را بر روی مجسمه های بودا می ریزند . ضمنا گردشگران بدانند همچنین وقتی کوچکترها از بزرگان قبیله و پدرها و مادرهایشان می خواهند برایشان دعا کنند و آب نام اپ تایی را بر روی دستهایشان می ریزند.

حتما می دانید یکی از جذاب ترین، هیجان انگیزترین و پرطرفدا ترین تفریحات تایلندی مربوط به فستیوال ها و آب بازی است. مردم تایلند همچنین گردشگران که به تایلند سفر می کنند به دلیل آب و هوای گرمسیری این کشور تمایل زیادی به آب بازی پیدا می کنند؛ زیرا واقعا در برخی مواقع تحمل این گرما کاری دشوار و طاقت فرسا است. پس آب بازی بهترین گزینه تفریحی برای مردم و گردشگران این کشور است.

البته همانطور که گفته شد تایلندی ها مردم بسیار شادی هستند و به جشن و فستیوال های متفاوت، گوناگون و رنگارنگ علاقه شدیدی دارند. هچنین این فستیوال ها باعث جذب گردشگران بیشتری به این کشور می شود، زیرا این جشن ها بسیار شاد مفرح هستند.

جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

جشن آب تایلند چیست و چه قدمتی دارد؟

این جشن نماد آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشور تایلند است و نوعی جشن بازدید از معابد و نوعی خانه تکانی می باشد، این خانه تکانی و آب پاشیدن به یکدیگر،دراین جشن نیز بی دلیل نیست. زیرا از قدیم آب در تمام اقوام به ویژه تایلند نماد پاکی، صافی و تمیزی است. همچنین پاک و تمیز شدن ازبد شانسی ها.

مردم تایلند اعتقاد دارند که آب بدشانسی سال گذشته شان را شسته و می توانند با سال نو شروعی تازه را آغاز کنند. در این جشن تمامی مردم تایلند، بر روی دوستان و آشنایان دوستان نزدیک و همسایه ها خیلی آرام آب گرم می ریزند و به قول خودشان بدشانسی های ۱۲ماه سال قبل را می شوید.

همچنین این جشن در پاتایا کمی متفاوت تر انجام می شود و این فعالیت در خانه های سنتی و معابد اطراف شهر نیز انجام می شود و در نهایت، بوداییان معتقد به معبد خواهند رفت تا پیشکش های خود را ارائه دهند. و درتمام خیابان های شهر شاهد یک جنگ آب بازی تمام عیارخواهید بود.

جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

جشن آب تایلند چیست و چه قدمتی دارد؟

زمان جشن آب سانگوان

این فستیوال محبوب در تایلند به مدت سه روز برگزار می شود که واقع در تعطیلات جشن سال نو است که در گرم ترین ماه سال یعنی در روز ۱۳ام تا ۱۵ام ماه آپریل اتفاق می افتد که حتما در این ماه شاهد جنگ دوستانه همه تایلندی ها با آب خواهید بود.

در طول این جشن همگانی اکثر مکان های اداری و دولتی نظیر بانک ها، اداره جات حتی مکان هایی مانند رستوران ها و مغازه های سطح شهر تعطیل می شود و تنها فروشگاه های بزرگ شهر باز می ماند.

جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

جشن آب سانگوان در چه مکان هایی انجام می شود؟

این جشن درپایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک به صورت مفصل تراز همه جا انجام می شود و اگر برایتان سوال است که این جشن دقیقا در کدام قسمت بانکوک انجام می شود، باید بدانید درست در خیابان خوآسان و خیابان سیلوم ،  شما می توانید گردشگران و عموم مردم را مشغول برگزاری این جشن و شادی و پایکوبی ببینید و همچنین بزرگ ترین و معروف ترین هتل های این شهر بلیط جشن استخری می فروشند و جشن رقص و آواز می گیرند.

جشن آب تایلند فستیوال محبوب سانگوان

البته به دلیل بزرگی و جمعیت این کشور، این جشن در مناطق دیگری مثل چیانگ مای ، شهرساحلی بکرپوکت ، سواحل معروف تایلند و…انجام می شود.

امیدوارم اگر روزی به تایلند سفرکردید حتما بتوانید در این فستیوال شرکت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید