بنر هدر

دره نی گاه لرستان مملو از زیبایی و رود خروشان سفید آب

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر اهل طبیعت گردی و گشت و گذار در دل طبیعت بکر و بی‌نظیر با طعم خاص آدرنالین هستید دره نگار (نی گاه) شهرستان دورود استان لرستان انتخاب مناسبی برای روزهای گرم تابستان خواهد بود.

دره نی گاه لرستان مملو از زیبایی و رود خروشان سفید آببرای رسیدن به دره نی گاه 3 مسیر متفاوت وجود دارد. دره نگار به همراه منطقه عمومی اشترانکوه و دریاچه گَهَر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در زمره مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفته است. از شهرستان دورود به سمت روستای تی رهسپار می‌شوید و با گذر از دره نگار می‌توان به دریاچه نیلگون و فیروزه‌ای گهر رسید.

دره‌ای سراسر زیبایی، رودی خروشان به نام سفید آب از میان تنگه عبور می‌کند و با خود طراوت را به ارمغان می‌آورد. دیواره‌های تنگه مأمن پرندگان بسیاری است که هر ساله در فصل بهار شاهد نغمه سرایی‌های آنان هستید. پیمایش دره نی گاه (نگار) فقط از طریق پیاده روی امکان پذیر است. در طول مسیر درختان بنه، بلوط و درختچه‌های مختص کوه‌های زاگرس و درختانی دیگر را می‌توان دید که همگی در بدو ورود شما به دره با وزیدن نسیمی از کوه‌ها به شما خوش آمد می‌گویند.

دره نی گاه لرستان مملو از زیبایی و رود خروشان سفید آبدره نی گاه و یا دره نگار از جاذبه های بکر و بسیار زیبای مناطق حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان می باشد. این دره که تقریبا بیست کیلومتر طول دارد، از رودی که از دریاچه گهر سرچشمه می گیرد شکل گرفته و از فاصله 6 کیلومتری این دریاچه شروع و در نهایت به روستای تی ختم می شود. در طول مسیر این دره آب رودخانه های دره گردو و خرس به آن وارد می شود و این امر باعث پر آب شدن آن می گردد. بکر و دست نخورده بودن، شکل صخره های بلند با برش هایی طبیعی و همچنین رودخانه زلال و پر آبی که از میان این در حال عبور می باشد زیبایی اش را دو چندان کرده است.

دره نی گاه لرستان مملو از زیبایی و رود خروشان سفید آب

در قسمت های مختلف دره و صخره های اطراف آن آبشارهای بلندی به چشم می خورد که طول برخی از آنها به چند صد متر می رسد. از آنجاییکه کمتر کسی از وجود چنین مکان زیبایی مطلع است، این دره را اغلب کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ایی می شناسند که در هنگام صعود به قله کوه اشترانکوه و یا سفر به دریاچه گهر برای استراحت و یا گشت وگذار سری به آن می زنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید