بنر هدر

طرز تهیه دو پیازه شیرازی غذای ساده و لذیذ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

دو پیازه شیرازی یک غذای بسیار ساده و فوری است که شیرازی های عزیز آن را طبخ می کنند این غذا می تواند مناسب برای وعده شام و میان وعده ها باشد این غذا بسیار سالم است و دارای خواص برای بدن می باشد. برای تهیه این غذا، از پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌شود. دوپیازه را می‌توان به عنوان پیش‌غذا هم سرو کرد.طرز تهیه دو پیازه شیرازی غذای ساده و لذیذ

مواد لازم

پیاز : ۲ عدد کره : ۵۰ گرمنمک : به میزان لازمفلفل : به میزان لازمزرد چوبه : به میزان لازمسیب زمینی : ۵۰۰ گرمجعفری : ۴ قاشق غذا خوریآب لیمو ترش : ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه دوپیازه

1- سیب زمینی ها را شسته، داخل ظرفی آب بریزید و در روی حرارت قرار دهید، سیب زمینی ها را داخل آب بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کرده، به سیب زمینی ها زمان داده تا خوب پخته شوند.

2- زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند و بافت نرمی پیدا کردند باید پوست آن ها را کاملا جدا نمایید.

3- سیب زمینی ها را  به قطعات ریز برش بزنید، پیاز را پوست بگیرید، خلالی ریز کنید.

4- تابه ای را بردارید در روی حرارت قرار دهید، روغن درون آن ریخته، پیاز را اضافه کرده تفت داده، زمان دهید تا طلایی شود،

5- سیب زمینی های ریز شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید، در مرحله بعد نمک، فلفل، زرد چوبه را اضافه کرده، مواد را تفت داده و خوب با هم مخلوط کنید، آبلیموی تازه را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا مواد سفتی به دست آید.

6- زمانی که خوراک دو پیازه خوشمزه شیرازی آماده شد، درون ظرفی که از قبل آماده گذاشته بودید، بریزید و  روی آن را به وسیله گوجه فرنگی گیلاسی و جعفری تزیین کنید.

طرز تهیه دو پیازه شیرازی غذای ساده و لذیذ

مهم‌ترین خواص دو پیازه آلو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص دو پیازه آلو اظهار کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین B۶، هورمون‌های سروتونین و دوپامین نقشی مؤثر در بهبود خلق و خوی افراد دارد بنابراین شادی، نشاط و آرامش را ایجاد می‌کند و اضطراب، استرس و افسردگی را در اشخاص از بین می‌برد.

وی درباره خواص دیگر دو پیازه آلو بیان کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین C فراوان تأثیری چشمگیر در بهبود بیماری اسکوربوت دارد؛ (این عارضه با علائمی مانند ظاهر شدن لکه‌ها بر روی پوست، اسفنجی شدن لثه‌ها و خونریزی غشا‌های مخاطی بروز پیدا می‌کند.) دو پیازه آلو به علت وجود پروتئین به افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن کمک می‌کند بنابراین مصرف این غذا برای افرادی که کار‌های سنگین فیزیکی انجام می‌دهند مانند کارگران ساختمانی و بدنسازان بسیار مفید است.

طرز تهیه دو پیازه شیرازی غذای ساده و لذیذ

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دو پیازه آلو به علت داشتن فیبر نقشی مؤثر در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم بهتر غذا و رفع یبوست دارد؛ این غذا خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و برای زنان باردار و جنین هم بسیار مناسب است.

عظمایی یادآوری کرد: مصرف دو پیازه آلو در کاهش چربی خون، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، استحکام استخوان‌ها، پاکسازی کبد و طراوت و شادابی پوست و مو مؤثر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید