معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

عجایب هفتگانه، جاذبه هایی گردشگری هستند که از دوران باستان نام آنها در اسناد و کتب مختلفی آمده و از آنها به عنوان عجیب ترین مکان ها بر روی کره زمین یاد شده است.

لیست هایی که از آنها صحبت می کنیم به سده اول و دوم پیش از میلاد مسیح باز می گردند که برخی از آنها هنوز به میزان زیادی سالم هستند.

از آنجایی که برخی از این عجایب کاملا از بین رفتند، سازمان میراث جهانی در سال 2000 میلادی 7 مکان را به عنوان عجایب هفتگانه دنیا معرفی کرده که ما در اینجا این موارد را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. اگر نمی توانید عجایب هفتگانه را نام ببرید در این مقاله با جاذبه ها همراه شوید تا همه چیز را در رابطه با این اماکن جذاب بگوییم.

1- دیوار چین

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

دیوار چین، دیواری به طول 21 و 196 کیلومتر است که از شهرهای مختلفی در کشور چین می گذرد. بخش‌های مختلف دیوار چین در زمانهای گوناگونی ساخته شد به این معنا که همه قسمت هایش قدمت یکسانی ندارند و فقط بخش‌هایی از آن خیلی قدیمی هستند.

ناگفته نماند که قسمت های زیادی از دیوار چین نیز تاکنون کاملا ویران شده اند و دیگر قابل بازدید نیستند. از سویی دیگر توریست ها نمی توانند از تمامی بخش‌هایش دیدن کنند زیرا امکانات رفاهی در همه جای این دیوار وجود ندارد.

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

دیوار چین از کوه هوآ Mount Hua در نزدیکی داندونگ Dandong در جنوب شرقی استان لیائونینگ Liaoning آغاز شده و به غرب جیوچوان Jiuquan در استان گانسو Gansu می رسد. اگر با سرزمین چین آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که مسافتی که بیان کردم بسیار طویل است به همین دلیل اگر تصاویر هوایی دیوار چین را ببینید، همچون یک مار به نظر می رسد.

حدود 2 هزار و 700 سال از زمان ساخت نخستین بخش دیوار چین می گذرد و 1000000 کارگر روی آن کار کردند تا ساخته شد. آمارها نشان می دهد که سالانه بیش از 50 میلیون گردشگر از دیوار چین بازدید می کنند که متاسفانه در سال 2020 هنوز به خاطر شیوع ویروس کرونا بازدید از این دیوار را پیشنهاد نمی کنیم اما گردشگران می توانند با رعایت اصول بهداشتی از این سازه دیدن کنند.

2- شهر پترا

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

ترا شهریست که تمامی بناهای موجود در آن را به وسیله تراشیدن سنگ به وجود آورده اند. این شهر سنگی قدمتی بسیار طویل دارد و ساختش را به 7000 سال پیش از میلاد مسیح نسبت می دهند.

شواهد به دست آمده نشان می دهند که این شهر مسکونی بوده است و مردمی ثروتمند در آن زندگی می کردند. پترا شهری بسیار مدرن بود که چگونگی ساخت برخی از بخش های آن هنوز هم برای باستان شناسان سوال است، برای مثال این شهر دارای سیستم آب و فاضلاب می‌باشد.
باستان شناسان تخمین می زنند که حدود 20000 نفر در پترا زندگی می کردند و در اوایل میلاد مسیح اوج شکوفایی پترا بوده است.

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

علت خالی از سکنه شدن پترا نیز به کمبود آب نسبت داده می شود. پترا مدتی زیر سلطه رومیان بود که در نهایت وقوع یک زلزله سبب شد تا بخش های زیادی از آن تخریب شده و شهر کم کم رو به افول برود.
مردم جهان سالها از وجود پترا باخبر نبودند تا این که در سال 1812 توسط یوهان لودویگ بورکهارد دوباره کشف شد و حالا به عنوان یکی از عجیب ترین دیدنی های دنیا شناخته می شود.

در رابطه با بازدید از پترا در دوران شیوع کوید نیز توصیه می کنیم که از این بنا دیدن نکنید زیرا سلامتی شما و شکست این بیماری اولویت بیشتری دارد. پترا همه ساله از پربازدیدترین دیدنی های دنیا بود اما در سال 2020 شمار بازدیدکننده های آن نزدیک به 0 است.
آدرس پترا: اردن، جاده کینگز، جنوب ام صیحون

3- آمفی تئاتر کولوسئوم

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

به نظر من کولوسئوم Colosseum جذاب ترین جاذبه گردشگری در میان عجایب هفتگانه جهان است. بازدید از این بنا شما را از تماشای تمامی آمفی تئاترهای دنیا بی نیاز می کند و داستان های مهیج و بسیار جذابی برای گفتن دارد.

کولوسئوم عرصه نبرد گلادیاتورها در زمان امپراتوری روم بود؛ این تماشاخانه‌ با ظرفیت۵۰۰۰۰ تماشاگر در شهر رم ایتالیا است. این مکان باشکوه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که نباید بازدید از آن را در سفر به رم از دست داد.

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

تورهای متنوعی برای بازدید از کولوسئوم وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حال و هوای روم باستان را تجربه کنید؛ اما برخی تورهای زیرزمینی به شما امکان بازدید از بخش‌های پشت پرده را نیز می‌دهند که سایر بازدیدکنندگان امکان ورود به آن‌ها را ندارند.

ماجرای ساخت کولوسئوم الان ماجرایی دردناک است اما در زمان رونق، مکانی فوق العاده برای تفریح بود. صدها حیوان و انسان در کولوسئوم به اسارت در آمدند، کشته یا قطع عضو شدند. برخی نیز معتقد هستند که کولوسئوم قتلگاه مسیحیان بوده است.
آدرس کولوسئوم رم: ایتالیا، رم

4- تاج محل هند

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

تاج محل بنایی تاریخی‌ در هند است. ایرانیان به خاطر مشترکات فرهنگی و تاریخی که با مردم هند دارند با تاج محل به خوبی آشنایی دارند و خریداران تور ارزان هند اغلب بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از تاج محل اختصاص می دهند.

تاج محل با گنبد زیبا، رنگ سفید و استخر وسیعش شناخته می شود و به عنوان نمادی از عشق از آن یاد می کنند.قدمت تاج محل را 1632 تا 1653 میلادی می دانند و می دانیم که آن را شاه جهان به همسر خود ممتاز تقدیم کرد.

تاج محل ملک وسیعی است و 17 هکتار مساحت دارد. تاج محل شامل یک مسجد، یک باغ و یک مهمانسراست و لوکیشن بسیار خوبی برای عکاسی به حساب می رود.

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !
برای ساخت تاج محل 32 میلیون روپیه هزینه شد که اگر می خواستند آن را در سال 2020 بسازند چیزی در حدود 70 میلیارد روپیه (حدود 916 میلیون دلار آمریکا) هزینه در بر داشت.
تاج محل در شهر آگرا واقع شده و اگر از ایران به دیدن آن می روید، بهتر است که از تورهای ترکیبی هند استفاده کنید. تور هند در منور فاینداتور موجود است.
آدرس تاج محل: هند، آگرا، تاج محل

5- مجسمه مسیح نجات دهنده برزیل

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

شاید شما هم تصاویر مجسمه غول پیکر مسیح نجات دهنده Christ the Redeemer را دیده باشید. این مجسمه در زمان برگزاری بازی های المپیک ریو بسیار مشهور بود.

مجسمه مسیح نجات دهنده حالا یکی از شناخته شده ترین دیدنی های دنیا و یکی از محبوب ترین عجایب هفتگانه دنیا به شمار می رود.

ماجرای ساخت مجسمه مسیح با این عظمت از آنجایی شروع شد که مردم برزیل احساس کردند از ورود موجِ بی خدایی در میان مردم خود واهمه دارند؛ در همین زمان بود که پیشنهاد ساخت مجسمه مسیح نجان دهنده مطرح شد و به مرحله اجرا رسید. در سال 1926 شروع به ساخت این مجسمه کردند و پس از 5 سال کار ساخت آن به پایان رسید.

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !
ازتفاع مجسمه مسیح 30 متر است که اگر ارتفاع پایه آن را هم در نظر بگیریم 8 متر به این عدد افزوده می شود. بد نیست بدانید که در سال 2014 انگشت شست پای راست این مجسمه به خاطر وقوع طوفان شکست و آسیب جدی دید. شما عزیزان در صورت تمایل به بازدید از این شاهکار هنری می توانید تور برزیل را خریداری کنید.
آدرس مجسمه مسیح نجات دهنده: برزیل، ریو

6- باغ‌های معلق بابل

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

به‌گفته‌ی شاعران یونان باستان، باغ‌های معلق بابل به‌دستورِ پادشاه این سرزمین به‌خاطر همسر بیمارش ساخته شده است. به‌نظر می‌رسد این باغ‌ها حدود ۶۰۰ سال پیش‌ازمیلاد مسیح به‌وجود آمده‌اند.

نبوچادنزار دوم (Nebuchadrezzar) که ما آن را به‌عنوان بخت‌النصر دوم می‌شناسیم، با آمیتیس دختر پادشاه ماد ازدواج کرده بود (مادها در بخش غربی فلات ایران ساکن بودند).

آمیتیس که تا قبل‌از ازدواج در محیطی خوش‌آب‌وهوا درمیان باغ‌ها و کوهستان‌های زیبا زندگی کرده بود، به‌دلیل آب‌وهوای خشک بابل بیمار شد. پادشاه برای بهبود حال او دستور داد جایی نزدیک نهر فرات در عراق امروزی، باغ‌های زیبایی را بنا کنند.

گفته می‌شود این باغ‌ها در ارتفاع ۲۳ متری از سطح زمین روی یک محوطه‌ی آجری بزرگ قرار داشتند و در اطراف آن پله‌هایی وجود داشت که سبب می‌شد محوطه شبیه صحنه‌ی تئاتر به‌نظر برسد.

باتوجه به نوشته‌های نویسندگانِ بعد از دوران باستان، این باغ‌های دل‌انگیز روی ستون‌های بلندی استوار بوده است؛ به‌طوری‌که مردم می‌توانستند زیر آنها گردش کنند.

7- هرم بزرگ جیزه، مصر

معرفی عجایب هفتگانه جهان که باید ببینید !

زیربنای هرمِ خئوپس ۱۳ جریب (حدود ۵ هکتار) است و در ساختمان بنای آن بیش‌از ۲ میلیون بلوک سنگی به‌کار رفته است که وزن هر بلوک بین ۲ تا ۳۰ تُن بوده است. خئوپس به‌مدت ۴۰۰۰ سال بلندترین سازه‌ی جهان بود.

درحقیقت، انسان مدرن تا قرن نوزدهم هنوز نتوانسته بود بنایی بلندتر از خئوپس بسازد. شگفت آن‌که، برای ساخت اهرام ثلاثه که تااین‌اندازه متقارن و شکیل هستند، از هیچ ابزار نوین یا تجهیزات نقشه‌برداری و اندازه‌گیری استفاده نشده است.

دانشمندان بر این باورند که مصری‌ها از کُنده‌های درخت به‌عنوان غلتک استفاده می‌کردند و به‌صورت ریل درمی‌آوردند تا سنگ‌ها را به‌محلِ هرم انتقال بدهند.

دیوارهای شیب‌دارِ هرم، یادآور پرتوهای رع (خدای خورشید) هستند که ابتدا از آنها به‌عنوان پله استفاده می‌کردند و سپس آنها را با سنگ‌آهک پر کرده‌اند.

درون هرم‌ها راهروهای باریک و اتاقک‌های مخفی وجود دارد که برای جلوگیری از سرقت اشیای مقبره ساخته شده بودند. بااینکه باستان‌شناسان گنجینه‌های زیادی را در هرم‌ها پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فکر می‌کنند که بسیاری از اشیای قیمتی موجود در هرم‌ها درعرض ۲۵۰ سال تکمیلِ آنها غارت شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید