کلیسای آنتوان نور از محدود کلیساهای مازندران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کلیسای آنتوان مقدس از جاذبه های دیدنی در رویان استان مازندران می باشد این ساختمان با داشتن قدمت طولانی از دیدنی ترین جاذبه های شمال ایران بوده و هر ساله تورهای گردشگری متعددی به این منطقه برگزار می باشد مسافران می توانند با شرکت در این تورها فرصت بازدید از این کلیسا را داشته باشند.

کلیسای آنتوان نور از محدود کلیساهای مازندران

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس مازندران یکی از اماکن تاریخی و بسیار محبوب در این منطقه بوده و هر ساله شاهد سفرهای پی در پی گردشگران از اقصی نقاط ایران برای بازدید از این ساختمان به این منطقه می باشیم.

این کلیسای تاریخی در شهرک ساحلی هایکاشن در استان مازندران قرار گرفته است که به وسیله ارامنه کاتولیک مذهب ایران طراحی و ساخته شده است قدمت کلیسای آنتوان مقدس به سال ۱۹۷۴ میلادی برمی گردد که با داشتن معماری و طراحی منحصر به فرد خود از زیبایی بی نظیر و خیره کننده ای برخوردار می باشد.

همانطور که میدانید شمال کشورمان منطقه ای با زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی می باشد که هر یک از جاذبه ها با داشتن جذابیت منحصر به فرد خود از طرفداران انبوهی برخوردار می باشد که در این میان می توان گفت کلیسای آنتوان یکی از بهترین نمونه جاذبه های موجود در استان مازندران بوده و در میان مردم این منطقه از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی این کلیسا می توان گفت بهترین زمان برای سفر و بازدید از این ساختمان تاریخی فصل تابستان می باشد در این ایام از سال با وجود اینکه تعداد ورودی مسافران به این شهر افزایش می یابد اما با توجه به شرایط اقلیمی معتدل و مناسب حاکم در آن برای تفریح و گشت و گذار بهترین گزینه به شمار می رود.

کلیسای آنتوان نور از محدود کلیساهای مازندران

معماری کلیسای آنتوان مقدس

معماری کلیسای آنتوان مازندران مقدس بسیار جالب و خیره کننده می باشد و در دیوارهای داخلی ساختمان این کلیسا از گچ و در دیوارهای بیرونی آن از سیمان استفاده شده است. ساختمان دارای نقشه ای به شکل هشت ضلعی بوده و بر روی بعضی از ضلع های آن می توانید یک جفت نورگیر کم عرض را مشاهده نمایید.

یکی از مواردی که معماری این ساختمان را بسیار خاص کرده است قرار گرفتن ساختمان کلیسای آنتوان مقدس بر روی صفحه ای به ارتفاع ۵ متر می باشد و پلکانهایی در مقابل ناقوس خانه آن برای ورود به ساختمان تعبیه و طراحی شده است. ناقوس خانه درست در جلوی درب ساختمان اجرا شده و گنبدی با شش ستون را دارا می باشد.

کلیسای آنتوان نور از محدود کلیساهای مازندران

با مشاهده ساختمان کلیسا خواهید دید که سقف آن به صورت گنبدی بوده و در بخش میانی ساختمان نیز گنبد کوچکتری با هشت نورگیر وجود دارد. با وجود اینکه ساخت بنای کلیسای آنتوان مقدس به سالیان بسیار دور و دراز برمیگردد اما به گونه ای طراحی شده است که تحسین هر بیننده ای را برمی انگیزد. قرار گرفتن این ساختمان در منطقه ای بسیار سرسبز و خوش آب و هوا از جمله مزیت هایی می باشد که سبب جذب مسافران و توریست های بسیار از هر سوی ایران به این منطقه شده است.

تور یک روزه کلیسای آنتوان مقدس

با توجه به محبوبیت کلیسای آنتوان مقدس شهر نور در میان گردشگران و مسافران می توان گفت هر ساله شاهد برگزاری تورهای مسافرتی متعدد در ایام مختلف از سال به استان مازندران می باشیم گردشگرانی که قصد سفر و بازدید از کلیسای آنتوان مقدس را دارند می توانند با انتخاب مناسب ترین تور مسافرتی فرصت حضور در این منطقه و بازدید از زیبایی های نهفته در این بنا را داشته باشند.

ویلا رابط به عنوان یکی از سایت های معتبر در زمینه ارائه خدمات رزرو ویلا برای گردشگران به بهترین شکل ممکن فعالیت داشته و توریست ها می توانند قبل از شروع سفر خود به این منطقه در جهت اجاره ویلا و اقامتگاه در بهترین موقعیت و لوکس ترین خدمات اقدام نمایند و در زمان حضور خود در شهر رویان خیالشان از داشتن اقامتگاه برای اسکان راحت باشد که با در اختیار داشتن انواع نمونه های مختلف می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

کلیسای آنتوان نور از محدود کلیساهای مازندران

کلیسای آنتوان مقدس کجاست؟

ین کلیسای تاریخی در شهرک ساحلی هایکاشن در استان مازندران قرار گرفته است که به وسیله ارامنه کاتولیک مذهب ایران طراحی و ساخته شده است قدمت کلیسای آنتوان مقدس به سال ۱۹۷۴ میلادی برمی گردد.

کلیسای آنتوان مقدس شهر نور در چه سالی ساخته شد؟

کلیسای انتوان مقدس در سال ۱۹۷۴

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید