بنر هدر

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تایلند مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است.کشور تایلند دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که از بهترین آن ها می توان به جزایر زیبای آن اشاراه کرد.یکی از این مقاصد، جزیره کولایپ (Ko Lipe) است.

معرفی جزیره کولایپ

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

جزیره کولایپ جزیره ای کوچک و ال (L) شکل بوده که در جنوب استان ساتون (Satun) در نزدیکی مرز تایلند و مالزی می باشد. این جزیره به آدانگ راوی آرشیپلاگو (Adang-Rawi Archipelago) متعلق بوده و در حومه پارک ملی دریایی تاروتو (Tarutao) واقع شده است.

اولین کسانی که در این جزیره ساکن شدند مهاجران هندی بوده که به آن ها چاولی (Chao Ley) نیز گفته می شد و این منطقه نیز به نام آن ها نامگذاری شده است. جزیره کولایپ که به شکل های a.k.a. Koh Lipeh یا Koh Lipey نیز نوشته می شود به معنی جزیره ای کاغذی در چاولی می باشد.

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

این جزیره از طریق رشد سریع به سمت افقزایش تقاضای گردشگری پیش رفته است. ساحل غروب آفتاب در غرب جزیره، ساحل طلوع آفتاب در شرق آن و ساحل پاتایا در جنوب، سه ساحل اصلی در کولایپ می باشند.

سواحل این جزیره و اطراف آن برای غواصی بسیار مشهور می باشند. برای رسیدن به صخره های مرجانی فقط می بایست چند متر از هر کدام از چهار ساحل اصلی کولایپ فاصله بگیرید.

جاهای دیدنی جزیره کولایت تایلند

پارک ملی

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

یک سفر کوتاه یک روزه و حتی چند روزه به دور جزیره بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. شرکت‌های زیادی وجود دارند که انواع سفر‌ها را ارائه می‌دهند. اکثر آن‌ها سفری جذاب  را به همراه شنا، گردش در سواحل، قایقرانی در طلوع دل‌انگیز خورشید  و انواع غذ‌ا‌ها و نوشیدنی‌ها ارائه می‌دهند.

شبگردی در جزیره کولایپ

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

شما می توانید کافه های راحتی را در تمامی سواحل کولایپ پیدا نمایید. رستوران و کافه OMG Sports در ساحل طلوع آفتاب قرار گرفته دارای نوشیدنی های عالی و همچنین بالشت های راحت بوده و هر شب ساعت ۱۹ یک فیلم پخش می کند.

یکی دیگر از کافه ها Longtail Bar بوده که در ساحل پاتایا واقع شده و نوشیدنی و موسیقی زنده را در فصل های بهار و تابستان ارائه می نماید. کافه Boom Boom Bar در ساحل غروب آفتاب واقع شده و فضایی ارام را همراه با موسیقی ارائه می نماید.

کافه Cozy Cove که نیز در ساحل غروب آفتاب واقع شده است دارای منظره و چشم اندازی بی نظیر می باشد. همچنین کافه Mia Luna که آن هم در ساحل غروب آفتاب است موسیقی های بین المللی ارائه کرده و فضای مناسبی برای جوانان می باشد.

از جمله دیگر کافه هایی که در ساحل پاتایا واقع شده اند Mom’s Tattoo Bar که فضایی دوستانه و موسیقی های خوبی را پخش می نماید.

همچنین کافه Reggae Bar که آن نیز در ساحل پاتایا واقع شده است از ۶ الی ۹ فوریه سالروز تولد باب مارلی را جشن می گیرد. کافه ها و رستوران هایی که در بالا به آن ها اشاره شد فقط چند نمونه از مواردی است که در شب های کولایپ می تواند شما را سرگرم نماید.

از سواحل زیبا لذت ببرید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

سواحل اینجا بسیار زیبا و دیدنی است. شن‌های کنار دریا شبیه به هیچ‌کجا نیست. طلوع خورشید به خصوص در اواسط بهار و اوایل تابستان بسیار زیبا است.

ساحل پاتایا از همه معروف‌تر است. اگرچه سواحل دیگری چون سواحل طلوع آفتاب، غروب آفتاب و کارما نیز وجود دارد. سواحل طلوع آفتاب، رایگان است.

به گردش در کوادانگ بپردازید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

قایق‌سواری به این جزیره سرگرمی بسیار خوبی است. د‌ر‌حالیکه در قایق نشسته و نوشیدنی خود را می‌نوشید، از مناظر زیبای آن نیز لذت خواهید برد. همچنین امکان پیاده‌روی نیز وجود دارد.

به ماهیگیری بپردازید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

اگر مشتاق ماهیگیری هستید، می‌توانید سفر‌های ماهیگیری را در کولایپ ترتیب دهید. در پارک ملی تاراتائو ماهیگیری ممنوع است. پس  در ابتدا از یافتن مکان مناسب برای ماهیگیری اطمینان حاصل کنید. در نزدیکی کولایپ دریایی عمیق و مخصوص ماهیگیری وجود دارد.

به سفر دریایی بروید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

چه دریانوردی با تجربه باشید چه تازه‌کار، دریا مناسب برای نیاز شما است. می‌توانید برای دوره‌های کشتیرانی ثبت‌نام کنید و یا به سادگی سفری دریایی به دور جزیره داشته باشید. راه‌های زیادی برای استفاده از آب وجود دارد.

به کایاک سواری بپردازید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

بعضی مغازه‌های غواصی این قایق‌ها را نیز اجاره می‌دهند. هوشیارانه این ورزش را انجام دهید و قبل از شروع قایق‌سواری از افراد محلی در خصوص آن سوال کنید.

بسیاری از مجتمع‌های گردشگری نیز این قایق‌ها را اجاره می‌دهند. شما می‌توانید در عرض ۳ ساعت دور جزیره را پارو بزنید و یا در کمتر از یک ساعت به کوادانگ برسید.

از غذاهای خوشمزه لذت ببرید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

مغازه‌های خوشمزه‌ی زیادی در سراسر جزیره وجود دارد. آن‌ها انواع صبحانه‌های خوشمزه و شام‌های لذیذ را ارائه می‌دهند. همچنین انواع نوشیدنی‌ها با ارزان‌ترین قیمت سرو می‌‌شود که در بعضی شب‌ها این سرو نوشیدنی با پخش فیلم همراه است.

نوشیدنی تهیه کنید

در چنین مکانی، دراز کشیدن برروی بانونج‌ها و لذت بردن از مناظر زیبا بسیار وسوسه‌انگیز است و اکثر مردم این را تجربه می کنند. همچنین می‌توانید از مغازه‌های جنگلی جک و کارما نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنید.

پیاده روی کنید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

این جزیره‌ی زیبای بهشتی بهترین مکان برای پیاده‌روی است. ترکیب مناظر زیبای دریا و جنگل بسیار زیبا است و همچنین انواع گیاهان و حیوانات نیز در این منطقه دیده می‌شود.

از معبد بودایی ها دیدن کنید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

در مرکز جزیره معبد کوچک بودایی‌ها واقع است. این معبد بر‌روی تپه‌ای میان جنگل‌ در جاد‌ه‌ی ساحل طلوع آفتاب قرار دارد. این معبد کو چک است و با معابد دیگر در تایلند متفاوت است.

تعداد کمی راهب به همراه سگ و گربه‌های فراوان در این‌جا زندگی می‌کنند. یک صندوق خیریه نیز وجود دارد که درآمد آن صرف نگهداری از معبد و حیوانات آن می‌شود.

در دوره‌ های چاپ کلاقه‌ای (باتیک) شرکت کنید

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

مجتمع گردشگری لایپ دوره‌ای بی‌نظیر را برای آموزش چاپ کلاقه‌ای در نظر‌گرفته است. چاپ کلاقه‌ای نوعی طراحی روی پارچه است که با استفاده از واکس و تکنیکی خاص برای خشک کردن، طرح‌هایی راروی پارچه طراحی می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تاریخچه‌ی این نوع نقاشی به قرن ۴ و کشور مصر می‌رسد. شرکت این دوره می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

ماساژ تایلندی را امتحان کنید

چندین مکان مختلف برای ماساژ در جزیره وجود دارد. در مرکز جزیره یکی از شعب مدرسه‌ی ماساژ وات پو قرار دارد. در این‌جا ماساژ از دیگر مناطق تایلند ارزان‌تر است. معمولا هزینه‌ی ماساژ حدود ۳۰۰ بات است.

جاذبه های گردشگری جزیره کولایت تایلند

کشور تایلند به دلیل موقعیت قرارگیری آن در خط استوا و وجود جنگل های گرمسیری بسیار، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان به شمار می رود.

وجود جزایر بسیار که در آب های آبی فیروزه ای واقع شده اند نیز می تواند مکان های جذاب دیگری برای گردگشرانی باشند که سفرهای بسیاری را به تایلند داشته اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید