بنر هدر

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

هر کس بار اولی که تصاویر کوهستان تیانمن را میبیند حسرت آن را میخورد که چرا به آنجا نرفته! واقعا هیجان انگیز است ! حقیقتا هیجان انگیز است ! حتما در اولویت سفرتان قرار دهید.

کوه تیانمن و دروازه ی بهشت چین در پارک طبیعی ملی Zhangjiajie، در استان هونان چین واقع شده است.

قطعا بیشتر مردم دوست دارند سفری به پارک ملی Zhangjiajie داشته باشند، مکانی بکر و نایاب که چشم انداز زیبای آن الهام بخش ساخت فیلم آواتار بوده است.دروازه ی بهشت چین واقع در این کوه یک مکان زیبا و هیجان انگیز برای دیدار است و اگر در برنامه ی سفر خود به چین برای دیدار از این کوه وصف ناپذیر وقتی گذاشته باشید قطعا یک سفر ارزشمند خواهید داشت.

اگر می­خواهید سفری پر از خاطره و هیجان به تیانمن شان و دروازه بهشت چین داشته باشید نباید برنامه های مهیج زیر را از دست بدهید:

تله کابین

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

برخی از مجلات توریستی جهان معتقدند که تله کابین کوه تیانمن طولانی ترین تله کابین جهان است. این تله کابین ۷ کیلومتر طول دارد و ۳۰ دقیقه طول می­کشد از شهر Zhangjiajie به بالای کوه برسید. در طی این ۳۰ دقیقه سفری هیجان انگیز و خیره کننده در انتظار شماست.

در شروع حرکت تله کابین از حاشیه ی شهر عبور می کند و سپس به زمین های کشاورزی می رسد. در نیمه راه سفر تله کابین شروع به صعود می کند و کوه تیانمن با صلابت در مقابل دیدگان شما ظاهر می شود. شما در تله کابین می توانید یک دید کامل از دروازه ی بهشت چین که یک ورودی بیضی شکل در کوه است داشته باشید. در انتهای سفر تله کابین با سرعت بیشتری راه خود را به سمت بالا پیش می­گیرد و گرفتگی گوش­های مسافران حکایت از آن دارد که به ایستگاه پایانی سفر نزدیک می شوند.

پیاده روی در مسیرهای باریک صخره ای

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

برای تجربه­ یک هیجانی دیگر در این سفر بر روی مسیرهای باریکی که به تیانمن متصل می شود پیاده روی کنید. این مسیر یک راه پله ای نامیده می شود که شاید زمانی در دوردست از یک پل چوبی تشکیل شده باشد اما در حال حاضر یک مسیر بتونی است که البته با هیچ پایه ای به زمین وصل نشده است. ! بگذارید خیالتان را راحت کنم این مسیر پیاده روی یک راه طولانی است که ۱۴۰۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد.اگر قصد ماجراجویی دارید می­توانید سرتان را از نرده های کناری جاده بیرون برده و به پایین و اعماق خیلی خیلی دور نگاه کنید.

در این مسیر گردشگران روبان های قرمز رنگ را به درخت هایی که سر راهشان قرار دارند میبندند. هر روبان قرمز نماد یک آرزو است. مسافران آرزوی خود را بر روی روبان می نویسند و از درخت آویزان می کنند به امید آنکه تحقق بیابد. شما نیز امتحان کنید شاید به لطف روبان های قرمز به آرزویتان رسیدید.

پیاده روی بر روی مسیر شیشه ای ، آیا جرات امتحان دارید؟

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

یکی از قسمت های مهیج سفر به دروازه ی بهشت چین و کوه تیانمن پیاده‌روی بر روی یک مسیر شیشه ای است. این مسیر در واقع بخشی از مسیر معلقی است که در قسمت قبل اشاره کردیم و از شیشه ی ضخیم ساخته شده است و هنگام حرکت بر روی آن می توانید دره ی زیر پای خود را به راحتی مشاهده کنید. واقعا ترسناک نیست؟ هیجان انگیز چطور؟ فکر می کنید قدرت حرکت بر روی این مسیر را دارید؟

حتی در خلوت ترین روزهای سال این بخش کوچک از مسیر همیشه پر از جمعیت است. به نظر می رسد همه گردشگران می خواهند جرات خود را برای عبور از این شیشه ی ترسناک بسنجند. به نظر می رسد این بخش از دروازه ی بهشت چین گوی سبقت را از تله کابین ربوده است.

این مسیر شیشه ای به تازگی بازگشایی شده و به کوه تیانمن منتهی می شود و پیچ و تاب های آن همچون اژدهایی در خود تنیده است. این مسیر را می توانید پایینتر از پیچ ۹۹ درجه پیدا کنید.

دیدار از غار تیانمن موسوم به دروازه ی بهشت چین

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

دروازه ی بهشت چین برشی طبیعی و بیضی شکل در کوه تیانمن است. باور کنید یا نه ، بشر هیچ گونه دخالتی در باز کردن این دروازه بر روی کوه نداشته است.

گردشگران می­توانند با بالا رفتن از ۹۹۹ پله به دروازه ی بهشت برسند. ارزشش را دارد؟ اگر بخواهیم صادقانه جواب بدهیم باید بگوییم شاید. برای رسیدن به پله‌ها شما باید از اتوبوس و یا یک سری آسانسور استفاده کنید و سپس خستگی بالا رفتن از ۹۹۹ پله را به جان خریده تا کلید دروازه ی بهشت را بدست آورید. تعداد بازدیدکنندگان از دروازه ی بهشت را می توان متوسط به بالا دانست.

در یکی از خطرناکترین جاده های دنیا رانندگی کنید.

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

اتومبیل سواری در جاده ای با پیچ ۹۹ در جه قطعا پر از هیجان و استرس است. اگر فقط تمایل به دیدن این جاده به واقع پر پیچ و خم را دارید بهترین گزینه سوار شدن بر تله کابین است. اما اگر عازم دروازه ی بهشت چین و پله های آن شوید اتوبوس ها شما را از این جاده ی ترسناک به مقصد می رسانند.

کوه تیانمن و دروازه ی بهشت چین

بهترین زمان برای سفر به کوه تیانمن و دروازه ی بهشت چین

سفری هیجان انگیز به چین | تجربه سفر خاص به دروازه بهشت چین

بهترین زمان برای بازدید از کوه Tianmen و دروازه ی بهشت چین بین ماه های سپتامبر و نوامبر است زمانی که درجه حرارت هوا خوشایند است و آب و هوا خشک است. در فصل بهار (اواسط ماه مارس تا ژوئن)، آب و هوا می تواند بارانی و نا مشخص باشد و سفر شما را دچار اشکال کند. بیشترین آمار سفر به این منطقه ی گردشگری چین بین ماه های ژوئیه و اوت است. هر ساله انتظار می رود در این زمان جمعیت زیادی به این منطقه سفر کرده و صف های طولانی برای تله کابین، اتوبوس ها و بالابر ها تشکیل شود. فصل زمستان دارای آب و هوای سرد و خشک و کمترین تعداد بازدید کننده است.

همچنین در سفر به کوه تیانمن و دروازه ی بهشت چین به چند نکته توجه داشته باشید. هرگز در روزهای بارانی و مه آلود از کوه دیدن نکنید. قبل از چیدن برنامه های سفر از شرایط آب و هوا مطلع شوید زیرا ممکن است تله کابین به خاطر بدی آب و هوا تعطیل باشد. همیشه برای سوار شدن به تله کابین صف های طولانی تشکیل می شود اگر می خواهید بیش از حد در این صف ها معطل نشوید نیم ساعت پیش از شروع به کار تله کابین در ورودی آن حاضر شوید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید