بنر هدر

معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

نمی شود درباره کشور ژاپن صحبت کرد اما حرفی از سامورایی‌ها به میان نیاورد. سامورایی ها بخشی از تاریخ اصیل ژاپن هستند که سبک زندگی شان تا مدت ها الگو بود.

این قوم اصیل هنوز هم در جای جای ژاپن زندگی می کنند که ما در ادامه این مقاله از جاذبه ها شما را با چند محله سومورایی ها در ژاپن که شهرت دارد آشنا می کنیم تا برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از سبک زندگی و آداب و رسوم سامورایی به این مناطق از ژاپن سری بزنید.

محله کاکونوداته ژاپن | Kakunodate Samurai District

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

محله کاکونوداته در منطقه آکیتای توکیو در ژاپن است. منطقه آکیتا بیشتر به دلیل نژاد سگ آکیتا معروف است و جزو معروف‌ترین مقاصد توریستی ژاپن محسوب می‌شود.

در منطقه کاکونوداته یک قلعه نظامی وجود دارد که مملو از درختان شکوفه گیلاس است. زمان سامورایی ها در منطقه کاکونوداته حدود 80 خانواده سامورایی زندگی می‌کردند که امروزه خانه بعضی از آنها به جاذبه توریستی تبدیل شده است.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

6 خانه به نام های خانه آویاگی (Aoyagi House)، خانه ایواشاشی (Iwashashi House)، خانه اُودانو (Odano)، خانه ماتسوموتو (Matsumoto)، خانه کاوارادا (Kawarada) و ایشیگورو (Ishiguro) از معروف‌ترین آنها هستند که گردشگران می‌توانند در تمام ماه‌های سال به غیر از ماه نوامبر و اول آوریل از آنها دیدن کنند.

آدرس: ژاپن، توهوکو، منطقه آکیتا

منطقه ناگاماچی ژاپن | Nagamachi Samurai District

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

ناگاماچی یکی از معروف‌ترین و پُربازدیدترین مناطق توریستی ژاپن است که بیشتر گردشگران در سفرشان از آن بازدید می‌کنند. در این منطقه قلعه تاریخی کانازاوا (Kanazawa) قرار دارد.

این قلعه از بهترین نمونه های تاریخی سبک زندگی سامورایی‌ها در دوره اِدو است. قلعه کاگاناوا در گذشته محل زندگی قبیله سامورایی به نام کاگا بود اما در حال حاضر خانه به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

در اتاق‌های قلعه می‌توانید وسایل زندگی سامورایی‌ها را از نزدیک ببینید که بعضی از آنها قدمتی بیش از 400 سال دارند. علاوه خانه‌های قدیمی که با سقف های چوبی و پنچره‌های خاص ژاپنی خودنمایی می‌کنند شما می‌توانید از دو موزه شینیسه کینِنکان (Shinise Kinenkan) و موزه آشیگارو شیریوکان (Ashigaru Shiryokan) دیدن کنید.

آدرس: ژاپن، بخش ایشیکاوا، کانازاوا، ناگاماچی 3

منطقه چیران ژاپن | Chiran Samurai District

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

منطقه چیران از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مراکز سکونت قبیله‌های سامورایی در کشور ژاپن است. در این منطقه بیش از 500 خانواده‌ی سامورایی زندگی می‌کردند.

از جالب‌ترین و منحصربه فردترین ویژگی‌های منطقه چیران نوع طراحی باغ‌ها و فضای سبز آن است که کاملا از الگوی باغ ژاپنی تبعیت می‌کند.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

معروف‌ترین باغ منطقه چیران کارِسانسوی (Karesansui Dry Garden) است که به خانواده موری تعلق داشت. شما عزیزان می‌توانید هر روز از ساعت 9:00 تا 17:00 با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودتان را به چیران برسانید و از باغ‌ها و محله سامورایی‌ها دیدن کنید.

آدرس: ژاپن، جزیره کیوشو، بخش کاگوشیما، چیران

قلعه هاگی ژاپن | Former Castle Town of Hagi

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

قلعه هاگی در ساحل یاماگوچی (Yamaguchi) در دریای ژاپن قرار دارد. در این قلعه نقشه قدیمی و جدید آن برای گردشگران گذاشته شده است که می توانید با مقایسه آن به ابعاد قلعه و اهمیت آن پی ببرید.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

در نزدیکی قلعه پارک شینزوکی (Shizuki Park) و معبد اِن سِجی (Ensei-ji) قرار دارند. هزینه ورودی قلعه حدود 210 ین است.

آدرس: ژاپن، گوفوماچی، مینامی فوروهاگیماچی، بخش یاماگوچی، قلعه هاگی

محله یوسوکی ژاپن | Usuki Samurai District

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

منطقه یوسوکی در شهر اوئیتا و استان اوکایاما ژاپن قرار دارد. در حال حاضر تنها محله تاریخی شهر اوئیتا محله سامورایی‌های یوسوکی است.

این محله در واقع یک خیابان به عرض 200 متر است که حدود 10تا 15 طول می کشد تا از آن عبور کنید. در قدیم به این خیابان نیوزا (Nioza) می‌گفتند.

در خیابان یوسوکی می‌توانید سبک زندگی سامورایی‌ها در دوره اِدو را مشاهده کنید و از مغازه‌های فروش صنایع دستی چند سوغاتی زیبا برای خودتان بخرید. مهمترین قبیله ساکن در منطقه یوسوکی اینابا (Inaba) نام داشتند.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

اگر کمی به سمت جنوب محله حرکت کنید بقایای قلعه قدیمی اوسوکی (Usuki Castle) و دروازه دیامون را خواهید دید که در حال حاضر به پارک تبدیل شده است. معمولا مردم منطقه جشنواره شکوفه های گیلاس یا هانامی را در این پارک برگزار می‌کنند.

آدرس: ژاپن، اوئیتا، حدفاصل ایستگاه یوسوکی و کامی یوسوکی، جاده قدیمی نیوزا

محله کیتسوکی ژاپن | Kitsuki City Samurai Residence

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

جذابیت منطقه کیتسوکی Kitsuki به نوع طراحی آن برمی‌گردد. دو محله سامورایی مجزا در شمال و جنوب کیتسوکی هستند که در حدفاصل آنها یک قلعه تاریخی ساخته شده است.

به همین دلیل به منطقه کیتسوکی “منطقه ساندویچی یا قلعه ساندویچی” نیز می‌گویند. اگر دوست دارید با لباس سنتی ژاپنی یعنی کیومونو عکس یادگاری بگیرید، در این منطقه یک فروشگاه به نام ناکانی تی (Nakane-tei) وجود دارد که می‌توانید کیمونو اجاره کرده و مانند یک ژاپنی اصیل در کنار خانه‌های تاریخی عکس یادگاری بگیرید.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپنمعروفترین خانه‌های منطقه کیتسوکی پنج منزل به نام‌های اُهایا (Ohara)، نومی (Nomi)، سانو (Sano)، ایسویا (Isoya) هستند که آماده بازدید گردشگران می‌باشند. به غیر از خانه های تاریخی یک چشمه آب معدنی به نام بِپپو (Beppu) در منطقه کیتسوکی ساخته شده است که مردم و گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

آدرس: ژاپن، اوئیتا، جزیره کونیساکی

منطقه ماتسو و شهر قدیمی سوآنو در ژاپن

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

هر دو محله ماتسو و شهر قدیمی سوآنو Matsue Samurai District & Tsuwano Old Town در منطقه شیمان (Shimane) در جزیره هونشو ژاپن قرار دارند.

بعضی از گردشگران معتقدند این منطقه بهترین گزینه برای آشنا شدن با تاریخ ژاپن و زندگی سامورایی‌هاست. به مردم ساکن در ماتسو لقب “ماتسو بوک یاشیکی” داده‌اند که بیشتر مردم آن از خانواده‌های سطح بالای جامعه در زمان فئودالیسم بودند.

خیابان شیموی ناواته از معروف‎ترین خیابان‌های منطقه ماتسو است که 500 متر عرض دارد. در کنار منطقه ماتسو شهر قدیمی سوآنو ژاپن قرار دارد.

 معرفی معروف ترین محله های سامورایی ها در ژاپن

شهر قدیمی سوآنو که در محله تونوماچی (Tonomachi) است و نمونه کامل شهرسازی در زمان سامورایی ها می‌باشد. در سراسر شهر کانال‌های آب و خانه‌های چوبی با سقف شیروانی وجود دارد. از آنجا که شهر قدیمی سوآنو در کنار کوهستان قرار دارد بیشتر گردشگران پس از بازدید از منطقه به بالای تپه می‌روند تا منظره کامل شهر را مشاهده کنند.

آدرس: ژاپن، جزیره هونشو، منطقه چوگوکو، بخش شیمانه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید