بنر هدر

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

گرجستان کشوری است که در شرق دریای سیاه قرار دارد. این کشور یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مناطق جهان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب می‌کند.

در اسطوره‌ها و افسانه‌های گرجی از سرزمین گرجستان به عنوان بهترین و مرغوب‌ترین زمین یاد کرده‌اند.این کشور و شهر زیبای آن باتومی یکی از پرطرفدارترین و دیدنی ترین مناطق جهان به حساب می آید که سالیانه گردشگران زیادی با تور باتومی به آنجا سفر می کنند. در قسمت ورودی شهر جذاب باتومی با میدان عریض و چشم گیری رو به رو می شوید به نام میدان اروپا.

میدان اروپای باتومی

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

اگر با تور گرجستان به شهر زیبای باتومی سفر کنید در ورودی شهر باتومی میدان عریض و گسترده‌ای را می‌بینید که میدان اروپا نام دارد. این میدان مهمترین و اصلی‌ترین میدان شهر باتومی محسوب می‌شود که از آن به عنوان میدان اوروپاس (Europe Square) نیز یاد می‌کنند.

این میدان مجموعه ای از ساختمان های مدرن و قدیمی است که ترکیب آن‌ها منظره ای بسیار چشم نواز را ایجاد می کند. علت نام‌گذاری این میدان به این دلیل است که در هنگام ساخت آن بسیار تلاش شد به معماری شهرهای اروپایی نزدیک باشد.

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

این میدان در سال 2007 میلادی و تحت نظر شهردار باتومی ساخته‌شده است. برای احداث این میدان حدود یک‌میلیون لاری گرجستان هزینه شده است.
همان‌طور که گفتیم میدان اروپا باتومی در مرکز شهر باتومی و در خیابان آباشیدزه Memed abashidze واقع‌شده است.

دیدنی های میدان اروپا

میدان اروپا یکی از شلوغ ترین قسمت های شهر باتومی به شمار می رود و اگر از آن بازدید کنید همواره گردشگران و بومیان را در حال جنب و جوش می بینید، باهم بیشتر با دیدنی های این میدان آشنا می شویم:

1- مجسمه مدیا در باتومی

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

در شمالی ترین بخش میدان اروپا بنایی زیبا قرار دارد که توسط هنرمندی بنام دوایت خمالادزه طراحی‌شده است. این مجسمه بلندترین مجسمه شهر باتومی است و نماد زن جوانی بنام مدیا می باشد؛ او تلاش زیادی برای نزدیک کردن گرجستان به کشورهای اروپایی کرده است.

مجسمه این زن با تاج و گردنبندی طلایی مزین شده است، همچنین یک گوسفند طلایی‌رنگ نیز در دست زن است و نشان دهنده ارتباط دیرینه گرجستان با اروپا محسوب می شود.

2- ساختمان‌های دیدنی میدان اروپا

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

ساختمان هایی با سبک معماری اروپایی و با اندازه های مختلف میدان اروپا را احاطه کرده اند که برخی از آن‌ها به سبک معماری قدیمی و برخی به سبک مدرن ساخته‌شده‌اند.

این ساختمان ها کاربردهای مختلفی دارند، برخی از آن‌ها اداری اند، برخی مسکونی و برخی دیگر تجاری هستند. شما می توانید مایحتاج خود را به راحتی از مراکز تجاری فراوانی که در این میدان قرار دارد، تهیه کنید.

3- ورزشگاه های میدان اروپا

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

در میدان اروپا مکان هایی برای ورزش کردن تعبیه‌شده است. فضاهای سبزی در این میدان وجود دارد که محلی برای ورزش کردن ساکنان این شهر به حساب می آید و یکی از علل مشهور شدن این میدان است.

در اطراف این میدان حتی مکان هایی برای دوچرخه‌سواری نیز در نظر گرفته‌شده است و محل هایی وجود دارند که به شما دوچرخه اجاره می دهند. پس می توانید با کرایه دوچرخه، از رکاب زدن در اطراف این میدان و فواره های موزیکال نهایت لذت را ببرید.

4- ساعت نجومی میدان اروپا

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

عمارت ساعت نجومی، یکی دیگر از جاذبه های زیبای میدان اروپا به شمار می رود که اخیراً به آن اضافه‌شده است. برج ساعت نجومی محلی است که وضعیت خورشید و ماه و سیارات دیگر را نشان می دهد.

این ساعت به‌جز نشان دادن زمان، موقعیت ماه و خورشید و نصف‌النهار و افق را نیز نشان می دهد. بازدید از این برج مانند تمام قسمت های میدان اروپا رایگان است.

این ساعت دارای سیستمی پیچیده است و باوجود عمر کوتاهی که دارد، توجه بسیاری از گردشگران سراسر دنیا را به خود جلب کرد. البته این تنها ساعت نجومی جهان نیست و انواع مشابه آن در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک و همچنین شهر ونیز ایتالیا نیز به چشم می خورد اما اگر به باتومی می روید، پیشنهاد می کنیم که از این ساعت دیدن کنید.

5- میدان اروپا، محل برگزاری جشن ها و کنسرت های زنده

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

سالانه جشن های زیادی در کشور گرجستان برپا می شود که این میدان یکی از مراکز اصلی برگزاری آن‌هاست. بازدید از میدان اروپا در انواع تور گرجستان و تور باتومی وجود دارد.

این میدان ظرفیتی به‌اندازه 50000 نفر دارد و به همین دلیل محلی برای برگزاری اغلب کنسرت های زنده و مشهور کشور گرجستان مانند گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس است. تصور برگزاری کنسرت در فضای باز و با چرخش فواره ها در محیطی این میدان بزرگ، واقعاً وسوسه‌برانگیز است

6- رستوران ها و فست فودهای میدان اروپا

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

یکی از مراکز تجاری مهمی که در اطراف میدان اروپا قرار دارند، انواع رستوران ها و کافه هاست. اگر می خواهید بهترین غذاهای کشور گرجستان را تجربه کنید، بهتر است به یکی از رستوران های اطراف میدان اروپا سری بزنید؛ همچنین فست فودهای زیادی نیز در اطراف این میدان قرار دارند.

یکی از معروف‌ترین این فست فودها، مک دونالد است که شما می توانید ساندویچ های مک‌دونالد را با بهترین کیفیت ازآنجا تهیه کنید.

بهترین زمان بازدید از میدان اروپا باتومی

جاذبه های دیدنی میدان اروپا در باتومی کشور گرجستان

شب های میدان اروپا جلوه ای دیگر دارد و اگر به باتومی سفر می کنید حتماً یک بار در شب نیز از این میدان بازدید کنید. البته ازنظر بسیاری از گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از میدان اروپا، صبح زود یا بعدازظهر است.

تابستان های این میدان به دلیل فعال شدن فواره ها و فضای مطبوعی که ایجاد می کند بر بقیه فصل های سال ارجحیت دارد. شما می توانید با تهیه انواع تور ترکیبی باتومی تفلیس به‌راحتی از شهر ساحلی باتومی و میدان زیبای آن دیدن کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید