10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران که باید تجربه کنید

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تهران شهر هزار توی هزار دالان با آن همه شلوغی و هیاهو دارای زیبایی های بدیع می باشد. اما این شهر بزرگ و زیبا برای اوقات فراغت مردمانش هم تفریحات مهیج و جذابی دارد.

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

شاید تا نام ورزش و تفریح به میان می آید، یاد پارک های شهری و یا سالن های ورزشی در ذهن ها تداعی می شود اما واقعیت این است که برخی از ورزش ها در تهران وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند و دلیل آن هم ناشناخته بودن اماکنی است که این ورزشها در آنها برگزار می گردند. همراه جاذبه ها باشید تا برای شما از تفریحات ورزشی تهران بیشتر سخن بگوییم.

1- پرش و چتربازی در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

اگر اهل هیجان باشید، شاید با چتربازی و پرش از ارتفاع آشنایی داشته باشید. این ورزش و تفریح جذاب در تهران قابل انجام است و روزبه روز هم به تعداد اماکنی که این ورزش را در اختیارتان قرار می دهند، افزوده می شود. در حال حاضر استادیوم ورزشی آزادی، آبیک و گردنه امامزاده هاشم برای چتربازی و سقوط آزاد مهیا شده اند.
جالب است بدانید که ورزش های هوایی با توجه به این که این نوع ورزشها در لیست ورزشهای رسمی المپیک هستند، در سال 1374 خورشیدی یک کمیته برای آنها در سازمان تربیت بدنی تشکیل دادند و حالا جزو ورزش های رسمی هستند.

2- اسب سواری در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

سوارکاری همیشه جزو ورزش های مورد علاقه تهرانی ها بوده است و هنوز هم امکان انجام آن در پایتخت ایران وجود دارد. مجموعه های سوارکاری بسیاری داخل شهر تهران و در اطراف این شهر موجود هستند که برخی از مشهورترین و بهترین هایشان عبارت اند از:

مجموعه سوارکاری نیاوران (در سال 1372 خورشیدی افتتاح شد و 2000 متر مربع وسعت دارد)، مجموعه ورزشی نوروزآباد (در کیلومتر پنج جاده کرج)، باشگاه سوارکاری دشت بهشت (امکان سوارکاری از مبتدی تا پیشرفته)، باشگاه سوارکاری افشین و در آخر باشگاه سوارکاری چیتگر.

3- ورزش های باستانی تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

حتما همه شما ایرانیان با ورزش های رزمی که بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورمان است، آشنایی دارید اما به احتمال زیاد، بسیاری از شما عزیزان تجربه انجام این ورزش ها را ندارید.

امروزه در تهران امکان انجام ورزش های باستانی وجود دارد، بله شما هم می توانید وارد گود شوید! در گذشته این نوع ورزش ها مختص به مردان نیرومند بود و نوعی ورزش قهرمانانه به شمار می رفت.

زورخانه های زیادی هنوز هم در قسمت های قدیمی تر تهران وجود دارند که از حضور جوانان استقبال می کنند، اگر تا به حال به زورخانه رفته اید و یا زورخانه فعالی می شناسید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا ما هم به صورت کامل به معرفی آنها بپردازیم. از مشهورترین زورخانه های تهران می توانم به زورخانه سلامت، هیئت پهلوانی و زورخانه ای تهران و زورخانه شیرافکن اشاره کنم.

4- چوگان در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

ورزش چوگان یک ورزش باستانی و مخصوص ایرانیان است. از آنجایی که چوگان ورزشی آریایی به شمار می آید و اهمیت زیادی برای ایرانیان دارد، در سالهای گذشته برای احیای آن تلاش شده است.

اگر با چوگان آشنایی ندارید و یا علاقه مند به یادگیری چوگان هستید، می توانید به مجموعه محمدآباد کرج، باشگاه نوروز آباد (در جاده قدیم کرج) و باشگاه شهدا مراجعه نمایید. فراموش نکنید که چوگان یکی از فوق العاده ترین ورزش های ایرانی محسوب می شود.

5- دوچرخه سواری در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

خوشبختانه امروزه امکان دوچرخه سواری در اغلب اماکن تفریحی ورزشی و پارکهای تهران وجود دارد و حتی می توانید به صورت آنلاین دوچرخه کرایه کرده و با دوچرخه هایی که توسط شهرداری در اختیار شما قرار می گیرند، تهرانگردی را تجربه کنید.

اگر می خواهید دوچرخه سواری را در جایی حرفه ای و در پیست مخصوص تجربه نمایید ما به شما پیست دوچرخه سواری سرخه حصار را توصیه می کنیم که 8 کیلومتر طول پیست آن است و خانم ها و آقایان همگی می توانند باهم از آن استفاده نمایند.

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار از قدیمی ترین مجموعه های دوچرخه سواری در تهران است که در سال 1375 افتتاح شد. اگر ساکن غرب تهران هستید و سرخه حصار برای شما دور است، پیست دوچرخه سواری چیتگر می تواند گزینه خوبی برایتان باشد، این مکان در آزادراه کرج است و در سال 1374 خورشیدی به بهره برداری رسید.

6-تفریح در پارک های آبی تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

تفریح در پارک های آبی در چند سال اخیر جزو تفریحات بسیار محبوب برای ایرانیان بوده اند، پارک آبی آزادگان یکی از مشهورترین پارکهای آبی در سراسر تهران است که همانطور که از نامش مشخص می باشد، در بزرگراه آزادگان قرار دارد.

برای رسیدن به این پارک مجهز باید به انتهای بزرگراه آزادگان و نزدیک به بزرگراه بسیج مراجعه نمایید. این پارک آبی در سال 1374 خورشیدی افتتاح شد و دارای استخرهای کوچک و بزرگ، وسایل بازی همچون سرسره، انواع تونل، ساحل مصنوعی و رودخانه می باشد.

اگر در جستجوی مکانی هستید که لحظات شادی در کنار دوستان خود داشته باشید، پارک های آبی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

7- گلف در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

شاید گلف برای ما ایرانی ها یک ورزش لوکس محسوب شود و یا این که بیشتر آن را در فیلم های خارجی دیده باشیم اما واقعیت چیز دیگری است، در تهران نیز زمین گلف خوبی وجود دارد که طرفداران زیادی را هم به سمت خود کشانده اند.

اگر علاقه مند هستید که برای یکبار هم که شده ورزش گلف را امتحان کنید، یکی از بهترین مکان ها برای این کار ورزشگاه انقلاب است.

ورزشگاه انقلاب در بزرگراه نیایش (هاشمی رفسنجانی) قرار دارد. زمین گلف باشگاه انقلاب 6 کیلومتر پهنا دارد و 60 هکتار چمن در آن در اختیار شما قرار خواهد داشت.

8- پیک نیک و پیاده روی در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

قاعدتا اماکن زیادی در تهران برای پیاده روی و پیک نیک وجود دارد، اما اگر به دنبال یک مکان رویایی هستید، پارک جنگلی چیتگر می تواند مکان مناسبی باشد.

این پارک با 1450 هکتار زمین فضای خوبی برای گردهمایی های خانوادگی دارد. پارک چیتگر از جنوب به اتوبان کرج، از غرب به پیکان شهر و از سمت شرق به خرگوش دره می رسد.

اگر بتوانید فضایی که توصیف کردم را تصور کنید، متوجه خواهید شد که پارک چیتگر چقدر وسیع است زیرا این پارک بزرگترین پارک جنگلی استان تهران محسوب می شود. برپایی چادر، دوچرخه سواری و پیاده روی از پرطرفدارترین تفریحات گردشگران در پارک جنگلی چیتگر می باشد..

9- ماهیگیری در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

امکان ماهیگیری نیز در شهر تهران وجود دارد اما از همین ابتدا بگویم که این موضوع بیشتر جنبه سوری و تفریحی دارد. اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید، رودخانه جاجرود، سد لتیان و سد کرج، دریاچه فشافویه و سد لار می توانند مکان های خوبی برای تجربه ماهیگیری باشند، توجه داشته باشید که برای ماهیگیری نیاز به اخذ مجوز است و ماهیگیری بدون مجوز پیگرد قانونی دارد.

اگر تا به حال با اخذ مجوز موفق به ماهیگیری شده اید، لطفا مراحل کارتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و از تجاربتان در این زمینه بگویید.

10- اسکیت بازی در تهران

10 تفریح هیجان انگیز ورزشی در تهران  که باید تجربه کنید

یکی دیگر از تفریحات و ورزشهایی که می توانید به راحتی در تهران از آن لذت ببرید، اسکیت بازی است. پیست های اسکیت متعددی در تهران وجود دارند که همه سنین می توانند از آنها استفاده کرده و از مبتدی تا پیشرفته در آن بازی کنند.

اگر تا به حال اسکیت به پا نکرده اید و یا هیچ پیش زمینه ای در این رابطه ندارید، باز هم مشکلی نیست مربی هایی در تمامی زمین های اسکیت حضور دارند که به صورت رایگان نکات اولیه را به شما می آموزند و اگر بخواهید به شکل پیشرفته اسکیت یاد بگیرید نیز می توانید در کلاس های آموزشی شرکت کرده و این ورزش مهیج را حرفه ای تر بیاموزید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید