بنر هدر

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

غذاهای تند و تیز طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند و غذای تند و اسپایسی در اغلب کشورها وجود دارد. با این حال برخی کشورها فلفل را به بخش اصلی غذایشان تبدیل کرده اند و در واقع، غذاهایشان ترکیب فلفل و مواد دیگر است! امروز قصد داریم تندترین غذاهای دنیا در سرتاسر دنیا را به شما معرفی کنیم.

اگر عاشق غذای تند هستید ادعا می کنید که می توانید هر غذای تندی را بخورید برای یک بار هم که شده این غذاها را امتحان کنید.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

غذاهای تند می‌توانند با بالا بردن درجه حرارت بدن و ضربان قلب، سوخت‌وساز آن را نیز بالا ببرند. همچنین این غذاها حاوی کپسایسین هستند که می‌تواند به تعریق منجر شود و از این لحاظ مانند ورزش عمل می‌کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارید در طول سفر خود غذاهای تند هر کشور را امتحان کنید، خبر خوب این است که کشورهای بسیاری را می‌توان در دنیا پیدا کرد که غذاهای تند آن‌ها طرفداران زیادی دارد؛ از جمله:

  • تایلند
  • مکزیک
  • مالزی
  • کره
  • جامائیکا
  • هند
  • چین

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

تایلند

تایلند، یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به حساب می‌آید که غذاهای خیابانی آن شهرت دارد و بعضی از تندترین غذاها و سوپ‌های دنیا را می‌توان در تایلند پیدا کرد.

غذاهای تایلندی به کمک گیاهان معطر و ادویه‌هایی پخته می‌شود که طعم دلپذیری به آن می‌بخشد. برای چشیدن طعم غذاهای تند تایلند می‌توانید غذاهای حاوی گوشت و ماهی آن را امتحان کنید که با سس کاری قرمز غلیظ تهیه می‌شوند و طعم تند و در عین حال لذیذی دارند.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

مکزیک

تقریباً می‌توان گفت که طعم غذاهای مکزیکی بدون فلفل‌های تند تکمیل نخواهد بود. فلفل هالاپینو، پوبلانو، سرانو، هابانرو و آنچو جزو تندترین فلفل‌ها هستند و در غذاهای مکزیکی به صورت تکی یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود. پوزوله (Pozole) از جمله غذاهای تند مکزیکاست که خوردن آن دل و جرئت می‌خواهد!

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

مالزی

غذاهای مالزی ترکیبی از غذاهای هندی و چینی هستند و اوتاک-اوتاک (Otak-otak)، یکی از تندترین غذاهای این کشور به شمار می‌رود. برای تهیه‌ی این غذا، فلفل‌های تند خشک شده را با ماهی خرد شده ترکیب می‌کنند و آن را در برگ درخت موز قرار داده و بخارپز می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در سفر به مالزی، این غذای تند و در عین حال خوش‌طعم را از دست ندهید.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

کره جنوبی

بولداک (Buldak) یکی از تندترین غذاهای دنیا شناخته می‌شود و به آن مرغ آتشین نیز می‌گویند. دستور پخت‌های متنوع بسیاری برای این غذای کره ای وجود دارد که شدت تندی مرغ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و می‌توانید تندی آن را متناسب با میزان تحملتان انتخاب کنید.

معمولاً غذاهای سبک دیگری همراه با این غذا سرو می‌شود تا شدت تندی آن را کمتر کند. بنابراین می‌توانید در سفر به کره جنوبی، این غذا را در لیست غذاهای تندی قرار دهید که باید یک‌بار آن را امتحان کنید.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

جامائیکا

تقریباً می‌توان گفت جامائیکا در پخت بعضی از بهترین غذاهای تند دنیا با استفاده از گوشت بز تخصص دارد. جِرک چیکن یا همان مرغ جرک جامائیکایی، یکی از بهترین غذاهای تند این کشور به شمار می‌رود و طعم لذیذ و اشتهاآور آن ارزش امتحان کردن را دارد.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

هند

وقتی صحبت از غذاهای هندی می‌شود، طعم غذاها بیشتر به کاری تند قرمز رنگی برمی‌گردد که آن را از انواع فلفل، سیر، هِل و گشنیز تهیه می‌کنند. در تمامی نقاط این کشور از فلفل سبز و قرمز برای طعم دادن و تند کردن غذا استفاده می‌شود. ویندالو پورک گوا (Goa’s Pork Vindaloo)، نماینده‌ی خوبی برای غذاهای تند هندبه حساب می‌آید.

7 کشور که تندترین غذاها را میخورند

چین

بعضی از بهترین غذاهای تند را می‌توانید در چین امتحان کنید. بخش‌های جنوب غربی این کشور معمولاً از فلفل‌های تند خشک شده و فلفل سیچوآن برای تند کردن غذا کمک می‌گیرند. این ویژگی آن‌ها تندی خاصی به غذاهای چینی می‌دهد که افراد علاقه‌مند به غذاهای فوق‌العاده تند از طعم آن راضی خواهند شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید