طبیعت زیبای آبشار گور داغ (کوره چکان) شهرستان مراغه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار گور داغ (کوره چکان) در استان آذربایجان شرقی واقع است. آبشار کوره چکان در روستای «چکان» از توابع بخش مرکزی شهرستان مراغه و در شرق این شهرستان واقع شده و با شهر مراغه ۵ کیلومتر فاصله دارد.

طبیعت زیبای آبشار گور داغ (کوره چکان) شهرستان مراغه

این آبشار زیبا که از ارتفاعات سهند به دره سرازیر می شود، جلوه جذاب و دلپذیری دارد و هر ساله عده کثیری از دوستداران طبیعت را به سوی خود جلب می کند. این آبشار دوقلو است و ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد.

روستای چکان از توابع بخش مرکزی شهرستان مراغه، در ۵ کیلومتری جنوب شرقی مراغه قرار دارد. این روستا از جنوب شرقی به تپه الش محدود می‌شود. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۵۶۰ متر است و در دره استقرار یافته است.

طبیعت زیبای آبشار گور داغ (کوره چکان) شهرستان مراغه

روستای چکان در دره‌ای خوش آب و هوا و در دامنة جنوبی کوهستان سر به فلک کشیده و باشکوه سهند استقرار یافته است. وجود درختان بلند قامت گردو، بادام، فندق و باغ‌های میوه و طبیعت بکر با چشمه‌ساران و آبشارهای زیبا، این روستا را در شمار یکی از دیدنی‌ترین روستاهای آذربایجان شرقی قرار داده است.

 یکی از بلندترین کوه‌های آذربایجان و مهم‌ترین کوه آتشفشانی خاموش ایران کوهستان سهند است. ارتفاعات قلل سهند از ۳۲۰۰ متر بیشتر است و روستا چکان که در دامنه سهند قرار دارد محل مناسبی برای صعود به این قله‌هاست.

طبیعت زیبای آبشار گور داغ (کوره چکان) شهرستان مراغه

مهم‌ترین سوغات روستای چکان شامل انواع خشکبار، انگور و آلوچه، گلیم و حوله می‌باشد. صنایع دستی این روستا شامل گلیم، قالی و حوله است. از انواع غذاهای محلی رایج در این روستا می‌توان به آبگوشت، کباب و انواع آش اشاره کرد. روستای چکان از طریق شهرستان مراغه و با طی ۵ کیلومتر جاده آسفالت قابل دسترسی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید