جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بلغارستان یکی از کشورهای دیدنی اروپایی است که مناظر زیبا و هوای مطبوع آن انتخاب خوبی برای گردشگران تورهای تابستانی است.

فرهنگ سنتی مردم بلغارستان ترکیبی از میراث بلغاری، اسلاوی و ترکی است که با فرهنگ ایرانی، عثمانی، یونانی، رومی و سلتی نیز ترکیب شده است.

اغلب ساکنین بلغارستان بلغاری تبار، ترک و کولی تبار می باشند. بلغارستان با رشد منفی، کمترین رشد جمعیت دنیا را داراست.

باغ دریایی وارنا (Sea Garden Varna)

جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

باغ دریایی در شهر بندری وارنا، بلغارستان قدیمی‌ترین، بزرگترین و بهترین پارک عمومی شناخته شده است و گفته می‌شود بزرگترین چشم انداز در شهرهای واقع در دریای سیاه و مهم‌ترین جاذبه گردشگری و بنای تاریخی ملی از نظر معماری منظر است.

در این پارک که امروزه حدود 26هزار متر مربع مساحت دارد، گونه هایی از گیاهان بسیار با ارزش نواحی دریای سیاه و مدیترانه دیده می شود که در نوع خود بی نظیرند. سرتاسر باغ با درختانی تنومد پوشش داده شده است.

جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

باغ دریایی تنها یک پارک بزرگ نیست، بلکه این باغ، یک مجموعه شامل بخش های دیدنی و تفریحی متفاوت می باشد. آکواریوم وارنا که در یکی از قسمت های باغ دریایی ساخته شده است، نمایشگاه زنده ای از انواع گونه های گیاهان دریایی و آبزیان می باشد. در این آکواریم می توان صدها گونه از آبزیان کم یاب، نرم تنان آبی و خرچنگ هایی با اشکال گوناگون را از نزدیک دید..

گلخانه وارنا نیز یکی دیگر از بخش های پارک دریایی وارنا است که به مانند یک باغ وحش کوچک برای نگهداری برخی خزندگان، 10 نوع متفاوت از مهره داران، انواع خاص عنکبوت ها، عقرب ها، سخت پوستان و سایر حیوانات است.

در این گلخانه-باغ وحش کوچک تلاش شده تا محل زندگی هر جانداری تا حد ممکن بازسازی شود. بدین منظور هر گونه جانوری در محفظه هایی مشابه آکواریوم با شرایط مطلوب زندگی کرده و گونه های خاص گیاهی که در محل زندگی آن جاندار می رویند نیز در این محفظه ها رشد و پرورش داده می شود.

ویژگی های باغ دریایی وارنا

جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

مساحتی که باغ دریایی وارنا دارد نیز حدود ۹۰ هزار مترمربع است و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که عبارتند از موزه تاریخ طبیعی، رصدخانه نیکلاس کوپرینک، دلفیناریوم وارنا، آکواریوم وارنا، گلخانه، باغ وحش و … است.

باغ دریایی وارنا مکانی جذاب و محبوب برای کسانی که می خواهند تفریحاتی آرام و بی دغدغه داشته باشند نیز می باشد تنها با چند دقیقه پیاده روی از مرکز شهر می توانید به این پارک برسید.

خیابان های کنار ساحل با وجود رستوران ها، کافه ها و منظره ای بی نظیر از دریای سیاه محلی شرایط ایده آلی را برای آنهایی که به بازدید از باغ دریایی وارنا رفته اند می باشد.

تاریخچه باغ دریایی وارنا

جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

بخشی که در آن امروز باغ دریایی واقع شده است تا اواسط قرن نوزدهم یک میدان خارج از دیوار تدافعی بود. در سال ۱۸۶۲ یک باغ کوچک بر اساس دستور شهردار امپراتوری عثمانی شهر به وجود آمد.

پس از آزادی بلغارستان در سال ۱۸۷۸ میلادی شهردار میهال کولونی پیشنهاد داد که یک باغ شهری و یک پارک ساحلی در سال ۱۸۸۱ به وجود آید و با وجود سوء ظن مبلغ کوچکی به او داده شد. در نتیجه باغ دریایی به ۲۶٬۰۰۰ مترمربع گسترش یافت و به ترتیب با توجه به طرح مهندس مارتینیس فرانسوی توسعه یافت.
جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان فردی که در ابتدا به نظر می‌رسید که برای ظاهر مدرن باغ به کار گرفته شده باغبان چچن آنتون نواک اهل چک است که در کاخ شون‌برون و بلودر وین در وین، اتریش-مجارستان تخصص داشت.

او در سال ۱۸۹۴ به درخواست شهرداری کارل شرکپیل به وارنا دعوت شد و در سال ۱۸۹۵ در سن ۳۵ سالگی به آنجا رسید. یکی از مشهورترین ساختمان‌های وارنا، آکواریوم وارنا در سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۱ در باغ ساخته شد.

به منظور آنکه بازدید کنندگان باغ دریایی در هنگام بازدید از نقاط مختلف این پارک بسیار زیبا احساس گرسنگی و تشنگی نکنند، چندین رستوران نیز در این پارک احداث شده است. بنابراین اگر در هنگام بازدید از پارک احساس خستگی یا ضعف کردید، می توانید در یکی از این رستوران ها بنشینید و خستگی و گرسنگی خود را رفع کنید.

جاذبه ی دیدنی باغ دریایی وارنا بلغارستان

ساعت کار باغ دریایی وارنا دربلغارستان

24 ساعت شبانه روز به جز روز فرهنگ بلغارستان که در این روز ساعت بازدید متفاوت است.

آدرس باغ دریایی وارنا

بلغارستان، وارنا، بلوار دموکراتیکا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید