معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاده‌ها در ایران و جهان یکی از اساسی‌ترین راه‌های انتقال مسافر و کالا به شمار می‌روند که قرن‌هاست در قالب انواع مختلف خود به خدمت انسان درآمده‌اند و سختی‌های حوزه حمل‌ونقل را برای ما کاهش داده‌اند.

در این میان برخی جاده‌ها دارای ابعاد و موقعیت جغرافیایی مناسبی هستند و ریسک تردد در آنها بسیار پایین بوده و خطرات کمتری را متوجه افراد گذرنده از خود می‌کنند.

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

از سوی دیگر مسیرهایی نیز وجود دارند که نه تنها در زمره حادثه‌خیزترین جاده‌های خطرناک دنیا دسته‌بندی شده‌اند، بلکه از نظر موقعیت نیز بسیار خاص و دارای ارتفاع زیاد هستند.

 با این حال جالب است بدانید که افرادی وجود دارند که به جاده‌های خطرناک با نگاه دیگری می‌نگرند، آنها مسیرهای چالش برانگیز را دوست دارند و عاشق هیجان هستند.

امروز در این مقاله جاذبه ها قصد معرفی مرگبارترین جاده های ایران را دارد که اگر مسیر شما از این جاده ها است باید بسیار مراقب و هوشیار باشید تا با کمترین خطر از زیبایی های مسیر و مقصدتان لذت ببرید.

جاده کیاسر

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

کیاسر محوری است که ساری را به سمنان متصل می‌کند. شاید در نگاه اول تصور کنید که این جاده خطرناک نیست اما باید بدانید بزرگترین معضل این مسیر بارش برف است.

هر سال برفی که در کیاسر می‌بارد عابران این محور را دچار حادثه کرده و خساراتی جبران ناپذیر را به بار می‌آورد. ماموران امداد و نجات این مسیر گفته‌اند که محور کیاسر به صورتی است که اغلب در آن حادثه‌ای رخ نمی‌دهد اما اگر تصادفی در آن رخ بدهد بسیار وحشتناک خواهد بود.

بر اساس گفته‌های این ماموران بسیاری از کسانی که در مسیر کیاسر تصادف کرده‌اند، از ناحیه‌ی نخاع آسیب دیدند.

جاده چالوس

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

جاده چالوس یکی از زیباترین مسیرهای ایران است که همه‌روزه شاهد تردد تعداد بیشماری از مسافران بین پایتخت و قطب گردشگری طبیعت کشور یعنی محدوده شمال ایران است.

همین حضور پرشمار مسافران، عرض کم جاده و عدم توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی، از جمله دلایلی هستند که این محور را به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های ایران تبدیل کرده است.ریزش سنگ و بهمن نیز بر خطرات عبور از این مسیر می‌افزاید که می‌تواند این مسیر را در لیست یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های ایران جای دهد.

جاده تهران – مشهد

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

مسیر تهران-سمنان- مشهد نیز یکی دیگر از محورهای حادثه‌ساز ایران است. طول این مسیر 900 کیلومتر می‌باشد که به دلیل تردد زیاد اتومبیل‌ها و یکنواخت بودن جاده حادثه‌ساز می‌شود.

در حقیقت علت اصلی قرار گرفتن این محور در فهرست امروز، خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان از یکنواخت شدن و طولانی بودن محور تهران، سمنان، مشهد است. متاسفانه تا به امروز حوادث زیادی در این جاده رخ داده و جان افراد بسیاری را گرفته است.

جاده تهران – شیراز

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

یکی از پرترددترین مسیرها برای رفتن از تهران به شیراز، عبور از شهر قم است اما جاده‌ی تهران، قم، شیراز همه روزه شاهد حوادثی ناگوار می‌باشد.

علت حادثه ساز بودن این جاده، نامناسب بودن مسیر نیست بلکه دلیل اصلی این موضوع سرعت بالای رانندگان و عدم توجه به هشدارهای ماموران راهنمایی و رانندگی است. توصیه می‌کنیم برای دوری از گرفتار شدن در حوادث رانندگی این جاده، از حرکت با سرعت غیرمجاز در این محور بپرهیزید.

محور تهران – خوزستان

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

اگر تا به حال از تهران به صورت زمینی به خوزستان رفته باشید، حتما می‌دانید که این محور از خطرناکترین و مرگبارترین مسیرهای ایران است.

علت اصلی حادثه‌ خیز بودن این جاده گردنه‌های پرپیچ و خم چهارمحال و بختیاری می‌باشد که سبب می‌شوند با کمی غفلت راننده فاجعه‌هایی جبران ناپذیر به وقوع بپیوندد.

پیشنهاد ما این است که از مسیر جایگزین شیراز به اهواز یا آبادان بروید که از نظر امنیت در وضعیت بهتری دارد. البته ناگفته نماند که تونلی در این محور ساخته شده و امنیت جاده را بهبود بخشیده است اما در گذشته این مسیر بسیار خطرساز بوده است.

جاده وهن آباد

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

وهن آباد منطقه‌ای نزدیک به رباط کریم تهران است. یکی از مسیرهای پرتردد این ناحیه آن گذرگاهی‌ست که به شهر قم می‌رسد و متاسفانه از پرحادثه‌ ترین جاده‌های کشورمان محسوب می‌شود.

نور نامناسب، عدم وجود دید کافی رانندگان، عرض کم جاده و نیمه کاره ماندن برخی از قسمت‌های این محور از اصلی‌ترین دلایل وقوع حوادث خطرناک هستند. پیشنهاد می‌کنیم که تنها در صورت ضرورت از این محور عبور کنید و شب‌ها از مسیرهای دیگری استفاده نمایید.

 محور قوچان – سبزوار

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

این مسیر بزرگراه آسیایی امام رضا ( جاده قوچان به مشهد ) را به مسیر سبزوار مشهد (جاده تهران سمنان مشهد) متصل می‌کند. این جاده حدود ۱۸۵ کیلومتر طول داشته و علاوه بر عرض کم، پرپیچ‌وخم بودن، وجود گردنه‌های متعدد و آسفالت نامناسب، محل تردد پرشمار کامیون‌های ترانزیتی است که از کشور ترکمنستان به سمت تهران یا سایر نقاط کشور و بالعکس در حرکت هستند که این امر خطر عبور از جاده را افزایش داده است.

گردنه اسدآباد همدان

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

در میان دو شهر همدان و کرمانشاه گردنه‌ای به نام گردنه‌ی اسدآباد همدان وجود دارد. با دیدن این گردنه متوجه خطرساز بودن آن خواهید شد زیرا این گردنه ارتفاعی 2000 متری دارد و همین موضوع باعث شده تا رانندگی به هنگام شب در آن پرچالش باشد.

همچنین بارش برف و باران نیز در فصول سرد سبب می‌شوند تا این گردنه‌ی کوهستانی لغزنده و خطرناک شود. توصیه‌ی ما این است که پیش از وارد شدن به این محور، حتما شرایط آب‌وهوایی منطقه را بررسی کرده و در صورت مناسب بودن وضعیت جوی از این محور استفاده کنید.

جاده سلفچگان

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

سلفچگان یکی از شهرهای استان قم محسوب می‌شود. این شهر اهمیت زیادی از نظر ارتباطات دارد زیرا راه‌ آهن‌های شمال به جنوب و شرق به غرب از این شهر می‌گذرند همچنین آزاد راه‌های تهران-ساوه-اصفهان و تهران-اراک هم از همین شهر عبور می‌کنند.

از دلایلی که جاده‌ی سلفچگان یکی از خطرناکترین محورهای ایران به شمار می‌آید می‌توان به وجود چاله‌های فراوان در آن و سرعت بالای رانندگان اشاره کرد.

جاده‌ی سلفچگان به هیچ‌وجه برای رانندگان آماتور مناسب نیست و همواره توصیه می‌شود که پیش از استفاده از آن حتما وضعیت آب‌وهوایی را بررسی نمایید.

جاده شهر بجنورد

معرفی مرگبار ترین جاده های ایران که باید بدانید!

در شهر بجنورد جاده‌ای به نام گلستان وجود دارد که بسیار خطرناک و مرگبار است. بومیان مناطق اطراف بیان کرده‌اند که هر هفته حوادثی مرگبار در این جاده رخ می‌دهند و دیدن اتومبیل‌های واژگون و آسیب دیده در این محور برای آنها امری عادی است.

عدم وجود روشنایی کافی و ساخت نادرست و اشکالات هندسی موجود در این محور از مهمترین دلایل مرگبار بودن این مسیر هستند.

در پایان توصیه می‌شود حین رانندگی در هر مسیر و جاده‌ای، رعایت نکات ایمنی و قوانین رانندگی را جدی بگیرید؛ چرا که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و هر جاده‌ای به صورت بالقوه می‌تواند جاده مرگ باشد و خطرناک‌ترین جاده ایران به شمار برود حتی اگر بهترین قطعات خودرو همانند ترمز ABS مناسب ماشین شما رو به راه باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید