آشنایی با موزه بطری های شیشه ای پاتایا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یکی از این مکان های جذاب که به تازگی در نزد گردشگران خارجی پاتایا محبوبیت زیادی به دست آورده و اغلب خریداران تور تایلند از آن دیدن می‌کنند، می‌توان به موزه بطری های شیشه‌ای Bottle Art Museum اشاره کرد که یک موزه‌ی هنریست و خلاقیت در آن موج می‌زند با جاذبه ها همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی این مکان پرطرفدار برایتان بگوییم.

آشنایی با موزه بطری های شیشه ای پاتایا

تنها یک موزه‌ی هنری بطری شیشه‌ای به صورت سنتی در دنیا وجود دارد که در پاتایا است. شاید تا نام موزه به گوشتان برسد، تصور کنید که با مکانی پر از اشیای قدیمی روبه‌رو خواهید شد ولی موزه لزوما نباید مکانی برای نمایش اجناس کهن باشد بلکه می‌تواند آثار هنری، صنایع دستی یا گنجینه‌هایی از این دست در آن به نمایش گذاشته شود. در موزه‌ی بطری‌های شیشه‌ای تایلند نیز خبری از اشیای تاریخی نیست بلکه آنچه سبب شهرت این مکان شده هنر و خلاقیت است.
همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در این موزه هزاران بطری شیشه‌ای وجود دارد که در داخل آنها کالاهایی دیدنی و زیبا به چشم می‌خورند.

موزه‌ی بطری‌های شیشه‌ای پاتایا دارای سه اتاق است که سراسر هر سه‌ی آنها پر شده با بطری‌هایی منحصربه‌فرد؛ اما در داخل بطری‌ها چیست؟

آشنایی با موزه بطری های شیشه ای پاتایا

شاید دیدن بطری‌های شیشه‌ای داستان‌هایی مانند ماجرای رابینسون کروزو را در ذهنتان زنده کند ولی در داخل این بطری‌ها خبری از نامه نیست بلکه سازندگان خلاق موزه‌ی بطری‌های شیشه‌ای پاتایا، ماکت‌های کوچکی از مناطق دیدنی تایلند و برخی شهرهای معروف دنیا را ساخته‌ و داخل این بطری‌های شیشه‌ای جایشان داده‌اند.

تلاش شده تا نمونه‌ای مینیاتوری و چند بُعدی از جاذبه‌های مشهور در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد، البته نباید ناگفته بماند که داخل بسیاری از این بطری‌های شیشه‌ای مجسمه‌ی بودا قرار دارد و اغلب اشیای موجود در داخل بطری‌ها با استفاده از چوب ساخته شده‌اند.
جالب است بدانید که برخی از بطری‌های موجود در این موزه ابعاد بزرگی دارند و مانند آنچه در تصاویر می‌بینید، کوچک نیستند و همین موضوع نیز برای گردشگران جالب است.

داخل بطری های شیشه ای چیست؟

آشنایی با موزه بطری های شیشه ای پاتایا

یکی از مهمترین سوالاتی که گردشگران خارجی پیش از مراجعه به موزه‌ی بطری های شیشه‌ای پاتایا با آن رو به رو می‌شوند این است که دقیقا داخل بطری ها چیست و قرار است به تماشای چه اشیایی بپردازند.

در بخش قبلی تا حدودی به این سوال پاسخ دادیم اما اگر بخواهیم دقیقتر از آنچه داخل بطری های شیشه ای می‌گذرد برایتان بگوییم باید گفت که علاوه بر ماکت بناهای تاریخی مشهور دنیا، کشتی و مجسمه نیز از اشیای پرکاربرد در این موزه هستند.

سازندگان هنرمند، ماکتی از کشتی های مشهور و بزرگ دنیا را ساخته و درون بطری ها قرار داده‌اند به عبارت دیگر می‌توان گفت که با بازدید از این موزه می‌توانید با کشتی های گوناگون در سطح دنیا نیز آشنا شوید. بازدید از این موزه به دوست‌داران کشتی، مدلسازی و یا افرادی که در رشته‌ی گرافیک و معماری تحصیل و یا کار می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

موزه هنری بطری های شیشه ای پاتایا بیش از 300 مجسمه کوچک درون بطری را برای بازدید دارد که همگی اثر هنری دست ساز درون بطری های شیشه‌ای می‌باشد که حاصل زحمات مجسمه ساز آلمانی پیتر بدلایس (Peter Bedelais) هستند. این موزه در خیابان مشهور سوخویت و روبروی مجموعه مینی سیام و محله North Pattaya قرار گرفته است.

موزه هنری بطری‌های شیشه‌ای در سال 1995 و توسط هنرمندی هلندی ساخته شد، که در ابتدا برای آموزش هنرجویان تایلندی که در زمینه هنر بطری‌های شیشه‌ای آموزش می‌دیدند کاربرد داشت.

آدرس موزه بطری های شیشه ای پاتایا

آشنایی با موزه بطری های شیشه ای پاتایا

پیش از این که به شرح موقعیت دقیق موزه‌ی بطری‌های شیشه‌ای تایلند بپردازیم باید بدانید که در نزدیکی این موزه بناهای دیدنی مشهوری مانند معبد حقیقت پاتایا یا پارک مینی سیام واقع شده‌اند که در طی حدود 2 ساعت می‌توانید از تمامی این جاذبه‌های دیدنی لذت ببرید.
موزه‌ی بطری های شیشه ای پاداتا در بزرگراه سوخومویت Sukhumvit واقع شده که یکی از مهمترین محورهای ارتباطی این شهر محسوب می‌شود که اگر یه سمت شمال در حرکت باشید، موزه در سمت چپ شما قرار خواهد داشت.
ساعت بازدید از موزه بطری های شیشه ای پاتایا: 8:30 تا 17:30
آدرس موزه بطری های شیشه ای پاتایا: تایلند، پاتایا، منطقه ناکلوا، بزرگراه سوخومویت، موزه بطری‌های شیشه‌ای

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید