بنر هدر

با شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان آشنا شوید!!

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

مذهب و شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان

شخصیت های مهم در تاریخ ازبکستان کم نبودند. افرادی که با به خطر انداختن جان خود هویت دینی این مردم را سندیت بخشیدند. با ورود اسلام به این کشور شخصیتهای مهم  تاریخ ازبکستان نیز ظهور نمودند. در آن زمان تصوف در میان مردم رواج پیدا نمود. در شهرهایی مانند بخارا و سمرقند تعلیمات صوفیه بیشتر انجام می شد.  در این زمان بود که چند  شخصیت تاثیر گذار از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان ظهور نمودند و به رواج تصوف در میان مردم پرداختند. نجم الدین کبری  در خیوه و بهاء الدین نقشبندی در بخارا به رواج تصوف پرداختند. این دو از  شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان هستند. با جاذبه ها همراه باشید.

یکی دیگر از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان محمد بن اسماعیل بخاری بود. وی در زمانی که ماوراءالنهر به نام سنیان حنفی یا ماتریدی شهرت یافت و شیعیان کمی در آن منطقه می زیستند از شهیرترین محدثان آن زمان بود که این منطقه هم به نام این عالم گرانقدر منصوب شد.

با شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان آشنا شوید!!

تیمور مهمترین شخصیت از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان

تیمور پسر یکی از ملاکان شهر کش ترکستان بود. شاید او هیچگاه در خواب هم نمی دید که روزی یک شخصیت مهم در تاریخ ازبکستان شود. او جوانی عاشق جنگ و خونریزی بود و خود ادعا می کرد که از نوادگان چنگیز خان است. در سال 781 قمری او خوارزم را فتح نمود و سپس به کشور گشایی های خویش ادامه داد تا بیشتر منطقه تحت تصرف وی درآمد. هنگام تصرف شهر تاشکند او بسیاری از هنرمندان و صنعتگران را به این شهر دعوت و برای آبادانی این شهر تلاش مستمر کرد. امروزه نام این سردار بزرگ  در کشور ازبکستان به نیکی برده می شود و تصویر او بر روی هر مکان و چیزی مانند اسکناس، لابی هتل ها ، موزه ها و … قابل رویت است.

برای این که با تاریخ و شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان بیشتر آشنا شوید می توانید

شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان

در کشور ازبکستان رئیس حکومت رئیس جمهور است. و این ریاست را به رای مردم در هفت سال انجام می دهد. اولین رئیس جمهور این کشور بعد از فروپاشی شوروری، اسلام کریموف بود. اگر چه دوره ریاست جمهوری در این کشور تنها هفت سال است اما فرد از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان به مدت  26 سال با این سمت بر مردم ازبک حکومت نمود و تاثیر زیادی بر تاریخ این کشور گذاشت.

او دو سال قبل از فروپاشی شوروری دبیر اول حزب کمونیست بود. اما با فرو ریختن دیوار اتحاد بین جمهوری های شوروری او با رای مردم توانست رئیس جمهوری را از آن خود کند  و این کار به مدت پیاپی و طولانی انجام و 26 سال بر این کشور حکومت نمود.  اما بالاخره دوران طلایی برای این فرد نیز با مرگ وی به پایان رسید و یکی از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان چهره در نقاب خاک فرو برد.

یکی دیگر از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان

بعد از مرگ اسلام کریموف نوبت به فرد دیگر ی بود که جای وی را در منصب ریاست بگیرد. با این که همگان فکر می کردند که این سمت به دختر اسلام کریموف برسد. این امر محقق نشد و در جریان یک انتخابات عمومی شوکت میر ضیایف با حفظ منصب نخست وزیری به ریاست جمهوری نیز انتخاب شد. و اکنون وی یکی از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان شده است.

با حضور وی در صحنه ی سیاست اکنون کشور ازبکستان با بسیاری از کشورها مراودات تجاری و بسته و در صحنه رقابت با دیگر کشورها حضوری فعال دارد.

با مشخص شدن شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان دیدید که چگونه افرادی از درون مردم برخاسته و کشوری را در تاریخ زنده نگه داشته اند. افرادی که شاید روزی به این فکر هم نمی کردند که ممکن است روزی یکی از شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان شوند.

در صورتی که شما علاقمند به جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی، غذاها، سوغاتی ها، تاریخ و یا شخصیت های مهم تاریخ ازبکستان هستید می توانید با استفاده از تورها به این کشور مسافرت نمایید و از هر آنچه مورد پسند شما است در این کشور دیدن فرمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید