بنر هدر

بهترین و معروف ترین سوغاتی های تاجیکستان

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

حتما قبل از سفر به کشور تاجیکی ها، به مطالعه و آشنایی درباره سوغاتی های معروف تاجیکستان بپردازید تا هنگام بازگشت دست خالی ، نزد عزیزانتان بازنگردید . در ادامه در جاذبه ها با این سوغاتی های معروف ، آشنا خواهید شد.

معرفی سوغاتی های معروف تاجیکستان:

پارچه های گلدوزی شده با طلا: حتما در نظر خیلی از شما پارچه های گلدوزی شده ، دیگر یک کادوی تکراری و کلیشه ای می باشد ؛ اما اگر پارچه های گل دوزی شده با طلا را در تاجیکستان ببینید ، کاملا نظرتان عوض خواهد شد ؛ چرا که هنرمندان تاجیکی با ظرافت و هنرمندی خاص خود در دوخت و گل دوزی این پارچه ها با طلا ، زیبایی های بسیار خاص و ظریفی به آن ها می بخشند ؛ هنرمندان این کشور طرح های مختلفی را روی پارچه ها به عنوان گل دوزی با طلا پیاده می کنند از جمله این طرح ها عبارتند از : oftob  (خورشید) mavzhموج(  Bulbul (بلبل)، chashma bulbul (چشم بلبل) ، (sadbargگل رز) و … پارچه ها گل دوزی شده با این طرح های مطلا، یکی از سوغاتی های معروف تاجیکستان به شمار می آید.

میدونی سوغاتی های معروف تاجیکستان چیه ؟؟

چرم: یکی دیگر از سوغاتی های معروف تاجیکستان ، محصولات تولید شده با چرم این کشور است . تاجیکستان در دهه های اخیر ، پیشرفت های بسیار چشمگیری در زمینه تولید وسایل های مختلف با چرم مرغوب داشته است . کیف ها و کفش هایی که توسط هنرمندان تاجیکی ، با چرم با کیفیت و بادوام تولید می شوند ، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کنند ؛ اگر گذرتان به این کشور زیبا و پر از هنرمند افتاد ، فراموش نکنید که حتما یکی از محصولات چرمی تاجیکستان را برای عزیزانتان به عنوان سوغاتی و یادگاری بخرید .

وسیله های کوچک و تزئینی آهن ربایی : یکی دیگر از سوغاتی های معروف تاجیکستان ، وسایل آهن ربایی بسیار کوچک هستند ؛ شاید در ابتدا به نظرتان بیاید که این وسیله های آهن ربایی به چه دردی می خورند ؛ اما شما با خرید آن ها و چسباندن این وسیله های زیبا ، کوچک و ظریف روی یخچالتان خاطرات خوش سفر تاجیکستان خود را هرگز فراموش نخواهید کرد و همیشه این خاطرات را در ذهن خود زنده نگاه خواهید داشت . این وسیله های کوچک آهن ربایی هر کدام بیانگر یکی از مکان های تاریخی و گردشگری زیبای  تاجیکستان می باشند . تاجیکستان با به فروش گذاشتن این وسیله ها کوچک ، می خواهد قدمت ، اصالت و فرهگ اصیل خود را به رخ جهانیان بکشد .

تندیس های رنگارنگ:

از انواع دیگر سوغاتی های معروف تاجیکستان باید به تندیس های چوبی و سفالی  رنگ آمیزی شده اشاره کرد ؛ این وسیله های زیبا ، با دقت و ظرافت خاصی رنگ آمیزی شده اند و یکی از سوغاتی های اصیل تاجیکی به شمار می آیند ؛ این  تندیس ها و مجسمه ها در رنگ ها ، شکل ها واندازه های مختلفی ساخته و رنگ آمیزی شده اند ؛ اما شما می توانید با توجه به این همه کار انجام شده روی این سفال ها آن ها را ، باقیمتی مناسب تهیه کنید ؛ پس از خرید این سفالینه ها یادتان نرود که آن ها را در بسته بندی مناسب تا مقصد خود حمل کنید ، تا مبادا در طول سفر دچار آسیب و شکستگی شوند.

میدونی سوغاتی های معروف تاجیکستان چیه ؟؟

البته ذکر این نکته ضروریست که سوغاتی های معروف تاجیکستان بسیار بیشتر از این مطالب درج شده در این متن هستند، برای اطلاعات بیشتر از تور تاجیکستان کمک بگیرید.

توضیح درباره مزایای تور در رابطه با صرفه جویی در هزینه ها و خرید سوغاتی های معروف تاجیکستان

پس از شناخت مناطق و جاذبه های تاریخی تاجیکستان و تصمیم گیری برای سفر بهتر است که به وسیله تورهای گردشگری اقدام به این کار بکنید؛  چون تورها از لحاظ اقتصادی برای شما گردشگران عزیز بسیار به صرفه خواهند بود و در مقایسه با سفرهای بدون تور ، بسیار ارزان می باشند و با این پول هایی که در خرج آن صرفه جویی کرده اید می توانید برای عزیزان خود از سوغاتی های معروف تاجیکستان تهیه کنید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین و معروف ترین سوغاتی های تاجیکستان»

  1. محیا جان! مهمترین سوغاتی تاجیکستان برای من ایرانی یک مشت خاک است که دوست دارم به ایران برم تا بر کفنم پاشند. یک شعر معروف تاجیکی هست که پدرو پسری خواننده از آن سامان هم آنرا خوانده اند که خیلی دوست می‌داشتم اصل و کامل آواز را می‌داشتم که می‌گوید :یکی می‌گوید تو تاجیکی دگر گوید تو ایرانی، جدا از اصل خود میرد هرآن کس که ما را جدا کرده است.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید