آشنایی با غذاهای معروف کشور تاجیکستان

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

غذاهای معروف تاجیکستان

قبل از سفر به تاجیکستان برای تفریح و گردشگری بهتر است، ابتدا همراه جاذبه ها با غذاها و  خوراکی های معروف این کشور آشنا شوید؛ تا هنگام سفر به این کشور غذایی را امتحان کنید که از غذاهای معروف تاجیکستان است و مطمئن باشید که در سفر خود به این کشور که علاوه بر آشنایی با مراکز تفریحی و تاریخی باغذاهای معروف این کشور نیز آشنا شده اید.

معرفی غذاهای معروف تاجیکستان

اوگرا پلو: یکی از غذاهای معروف تاجیکستان است . این غذا علاوه بر محبوبیت بین مردم کشور خود ، توجه و علاقه بسیاری از گردشگران را نیز به خود جلب کرده است . مواد غذایی به کار رفته در ” اوگرا پلو ” : برنج ، گوشت ، پیاز ، هویج وادویه جات می باشد . اگر به ظاهر غذا نگاه کنید ، خواهید دید که همانند چلو گوشت ما ایرانی هاست ؛ اما با اندکی تفاوت در نحوه پخت و به کار گیری ادویه جات . حتما هنگام سفر به تاجیکستان در خاطر داشته باشید که از این غذای خوشمزه بی نصیب نمانید ؛ شما می توانید این غذای لذیذ را در رستوران های محلی و سنتی شهر دوشنبه میل کنید و لذت ببرید .

اوشی پلو : یکی دیگر از غذاهای معروف تاجیکستان می باشد ، که از محبوبیت فراوانی در بین مردم این کشور برخوردار است ؛ این غذا از گوشت و ماهیچه گوسفندی، هویج، پیاز، برنج وانواع ادویه جات تهیه می شود. اگر شما جزء افرادی می باشید که مدام در حال سفر و گردش در کشورهای مختلف هستید یا به میل کردن وامتحان غذاهای ملل مختلف علاقه دارید ، در جاذبه ها به شما پیشنهاد می کنیم که حتما اوشی پلو را امتحان کنید تا با طعمی بی نظیر آشنا شوید .

آشنایی با غذاهای معروف کشور تاجیکستان

کورداک: از انواع دیگر غذاهای معروف تاجیکستان، می توان به غذای کورداک اشاره کرد ؛ این غذا با موادی مانند : گوجه فرنگی ، تکه های گوشت گوسفندی، سیب زمینی ، نمک ، پیاز و فلفل زیاد تهیه و طبخ می شود  ؛ اگر در ظاهر این غذا و مواد استفاده شده در آن بنگرید ، خواهید دید تا حدودی شبیه به تاس کباب ما ایرانی ها می باشد. امنحان این غذا را نیز در رستوران های مختلف کشور تاجیکستان فراموش نکنید .

آشنایی با غذاهای معروف کشور تاجیکستان

جاواری: نوعی سوپ محلی که در فصل سرما در کافی شاپ ها و رستوران های مخلف تاجیکستان سرو می شود ؛ این سوپ نیز یکی از غذاهای معروف تاجیکستان شناخته شده است و در بین مردم این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است. سوپ جاواری شبیه به سوپ جو ما ، ایرانی هاست و شما می توانید با خیال راحت از این که این غذا با مزاجتان سازگار است آن را میل نمایید ؛ مواد استفاده شده در این سوپ شامل : پیاز ، گوشت ، هویج  و ماش است .

کیچیری: یکی از غذاهایی که در تاجیکستان قدمتی بسیار طولانی و دیرینه دارد و جزء غذاهای معروف تاجیکستان می باشد ، کیچیری است .اگر می خواهید در سفر خود به این کشور این غذا را امتحان کنید ، باید آن را در خانه های محلی و روستایی جستجو کنید . برای پخت و تهیه کیچیری باید به مدت یک ساعت با یک قاشق چوبی ماش و برنج را له کرد ؛ مواد دیگر استفاده شده در این غذا : هویج ، پیاز و روغن می باشد و هم چنین برای تهیه سس رویه آن باید از موادی مانند : ماست ترش ، روغن گوجه فرنگی و پیاز استفاده کرد . اگر جزء افراد گیاه خوار به شمار   می آیید پیشنهاد می کنیم حتما از این غذای خوشمزه تاجیکی که با زحمت فراوان تهیه می شود ، نوش جان بفرمایید .

پس از شناخت غذاهای معروف تاجیکستان و آشنایی با مزاج افراد این کشور، می توانید به راحتی بار سفر خود را بندید و آماده رفتن شوید و لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید