بنر هدر

معرفی رود ساوا بلگراد و دیدنی های اطراف آن

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

 ساوا (SAVA) رود مهم و پر آب در جنوب شرقی اروپا می باشد که به رود دانوب در بلگراد می‌پیوند. رود ساوا به عنوان یکی از اصلی ترین رودهای کشور صربستان، نبض تپنده و شاهرگ حیاتی شهر تاریخی و زیبای بلگراد در صربستان می باشد.

معرفی رود ساوا بلگراد و دیدنی های اطراف آن

رودی که مسیر خود را از کشورهای اروپایی طی کرده تا به مقصد خود در بلگراد برسد. شاید بتوان رود ساوا را مانند رود زاینده رود ایران دانست که شهرهای مختلف در مسیر خود را سیراب می کند تا به شهر تاریخی اصفهان برسد.

در عبور از عرض رود sava به شهر زیبای بلگراد می رسید. بلگراد پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور صربستان است. این شهر که در حد فاصل رودخانه‌های دانوب و رود ساوا قرار گرفته بیش از 200 هزار نفر سکنه دارد که با احتساب محدوده حومه شهر جمعیت آن به بیش از دو میلیون می‌رسد و از این‌رو بلگراد یکی از بزرگ ترین شهرهای جنوب غرب اروپاست.

 دیدنی های شهری بلگراد

قلعه بلگراد

معرفی رود ساوا بلگراد و دیدنی های اطراف آن

قلعه بلگراد The Belgrade Fortress، استراحتگاه و تفرجگاه استراحت در Ada Ciganlija، قدم زدن در مشهور ترین خیابان بلگراد به نام Knez Mihailova که به پرنس مایکل نیز شهرت دارد، بازدید از کلیسای جامع سنت ساوا – Church of Saint Sava که یکی از بزرگترین کلیساهای جامع ارتدکس در دنیا می باشد.

موزه ی هوانوردی بلگراد

معرفی رود ساوا بلگراد و دیدنی های اطراف آن

در عبور از شهر بلگراد با یک بنای گرد شیشه ای مواجه می شوید. بنایی که نوع معماری آن متفاوت از بافت تاریخی شهر بلگراد می باشد.

موزه ی هوانوردی بلگراد که به نام موزه هوانوردی یوگسلاوی نیز شهرت دارد درسال 1975 در نزدیکی فرودگاه نیکلا تسلای قرار دارد. در این موزه هواپیمای قدیمی که در نیروی هوایی یوگسلاوی استفاده می شد نگهداری می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید