معرفی جاذبه ی فوق زیبای دریاچه (برکه) قالغانلو

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

گِرمی از شهرهای قدیمی استان اردبیل ایران و مرکز شهرستان گرمی و جزئی از دشت مغان است. این شهر بر سر چشمه رودخانه گرمی چای یا اوجارود بنا شده‌ است به نحوی که سه رود در میانه شهر به هم ملحق شده و اجارود یا گرمی چای را ایجاد می‌نمایند.

پست‌ترین نقطه شهرستان در شمالغرب شهرستان و در روستای خان محمدلو واقع است که حدود ۲۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مرتفع‌ترین نقطه شهرستان کوه‌های صلوات در جنوب روستای خان‌کندی است که حداکثر ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد.

معرفی جاذبه ی فوق زیبای دریاچه (برکه) قالغانلو

دریاچه قالغانلو زیباترین و کوچکترین دریاچه طبیعی شمال غرب ایران است. برکهٔ قالغانلو برکه‌ای فصلی به وسعت ۳۵۰۰ مترمربع در شرق روستای خان‌کندی شهرستان گرمی مغان استان اردبیل می‌باشد.

که از ذوب شدن تدریجی برفهای کوه قبله داشی پدیده آمده و در فصل بهار وسعت آن افزایش یافته اما در فصول خشک سال به دلیل افزایش تبخیر سطحی و مصرف آب آن توسط دامها و کشاورزان از وسعت آن کاسته می‌شود.

بررسی بوم‌شناسی طبیعی قالغانلو نشان از وجود یک اکوسیستم با انواع موجودات آبزی در آن می‌باشد. همچنین این دریاچه مکان خوبی جهت پرورش انواع ماهیان سردآبی به‌شمار می‌رود.

معرفی جاذبه ی فوق زیبای دریاچه (برکه) قالغانلو

در زمان سفر به سوی این دریاچه زیبا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید زیرا این منطقه پر از جاذبه های زیبا است که می تواند برای خاطره سازی شما از استان اردبیل بسیار مفید باشید.

از شما علاقه مندان به سفر سپاس گزاریم که جاذبه ها را برای آگاهی از جاذبه های ایران انتخاب کرده اید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید