بنر هدر

جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای روستای آتش بیگ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر به دنبال یک روستای دنج و خوش آب و هوا برای تفریح و فرار از گرمای تابستان می‌گردید، جاذبه ها برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد که بی شک برای شما دنبال کننده های عزیز نیز بسیار باصفا و دل چسب خواهد بود.

روستای آتش بیگ در هشترود آذربایجان شرقی گزینه‌ای مناسب برای گردش و ماجراجویی محسوب می‌شود که قدمت هزاران ساله دارد، به گونه‌ای که دوست دارید تا ساعت‌ها در آنجا گردش کنید.

جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای روستای آتش بیگ

تاریخچه روستای آتش بیگ به دوران قبل از زرتشت برمی‌گردد و امروزه نیز می‌توان بقایایی از آتشکده و معبد را در آنجا دید که گواه بر اصالت این منطقه است.

مردم این روستا که به زبان آذری تکلم می‌کنند، در عین مهمان‌نوازی بسیار مهربان‌اند و به مسافران کمک می‌کنند. در روستای آتش بیگ آذربایجان شرقی دو رود مهم به نام‌های قرانقو (پر آب‌ترین رودخانه آذربایجان شرقی) و جبییند وجود دارد که از کوه‌های سهند و آغ داغ سرچشمه می‌گیرند و در نزدیکی روستا به هم ملحق می‌شوند و در انتهای مسیر به رودخانه قزل اوزن و ارس و سپس دریای خزر می‌ریزند.

جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای روستای آتش بیگ

نزدیکی رودخانه‌ها با روستای اتش بیگ در هشترود سبب شده تا مردم ماهی مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنند و می‌توانید با صرف یک ماهی کباب خوشمزه در دل روستا، تجدید قوا کنید.

در این دهکده اکثر مردم به شغل کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و در آنجا می‌توان دام‌ها را دید که در دل طبیعت در حال چریدن‌اند. باغات میوه، دشت‌های وسیع و چشمه‌های آب معدنی از جمله جاذبه های هشترود در حومه‌ی روستای آتش بیگ شناخته می‌شوند که با طراوت و تازگی خود حس خوش آرامش را به گردشگران تور تبریز هدیه کرده و انرژی بخش سفرشان می‌شوند.

جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای روستای آتش بیگ

 دیدنی‌های روستای آتش بیگ هشترود تنها با طبیعت سرسبز و چشم‌اندازهای آن نیست، چرا که آثار باستانی زیادی همچون روستاهای تخریب شده دوران زرتشتی در آنجا وجود دارد و تاریخ گویای این روستا شمرده می‌شوند.

در سفر خود به روستای آتش بیگ هشترود فراموش نکنید تا با صرف غذاهای محلی این دیار از طعم خوش آن‌ها لذت ببرید. دیزی سنگی، آش کلم برگ، بادمجان شکم پر، کوکوی لوبیا سبز و آش میوه از جمله غذاهایی است که در استان آذربایجان شرقی و روستای آتش بیگ سرو می‌شود و به شما توصیه می‌کنیم که آن‌ها را امتحان کنید.

جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای روستای آتش بیگ

در انتهای سفر خود با خرید شیرینی‌های محلی این دیار مانند قرابیه، باقلوا، نوقا و شکلات تسبیحی باعث سودرسانی و خوشحالی جامعه محلی شوید و با چمدانی پر از هدایای لذیذ به منزل برگردید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید