بنر هدر

با منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان بیشتر آشنا شوید!

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان در حوالی روستای آقمنار شهرستان  ملکان و در پایین تپه علی بلاغی واقع شده است.

زیارتگاه علی بلاغی

این محل در روستای آقمنار می باشد که از فضای باز برخوردار است یک زیارتگاه دارد که در پایین تپه واقع است وازمنتهی الیه تپه چشمه ای پر آب جاری است و از منظره ای دلچسب برخوردار است البته با کمی سرمایه گذاری می توان به جذابیت آن افزود ولی متاسفانه تا به حال هیچگونه سرمایه گذاری دولتی یا حمایت معنوی از آن نشده است البته با ایجاد نشیمنگاه ها و سایه بانها می توان به گردشگران این محل افزود.

با منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان بیشتر آشنا شوید!

این چشمه با قدمت 2000 ساله یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان محسوب می شود.

این چشمه که در نزدیکی روستای آقمنار و در 20کیلومتری ملکان واقع شده دارای 7دهنه آب چشمه است که طبیعت  زیبای آن بخصوص در فصل زمستان هر گردشگری رابه خود جذب می کند.

وجود تپه های متعدد در کنار این چشمه موجب شده است تا دوستداران سرسره با برف جای خالی پیست اسکی را در این محل پیدا کنند .

فراوانی آب در این چشمه  وهمیشگی ودائمی بودن آن موجب شده است تا بیش از 500هکتار از باغات ومزارع چند روستا به همراه آب شرب اهالی از این چشمه تامین شود .

زلالی ،خنک وگوارابودن  آب این چشمه  موجب شده تا این منطقه در هرفصل سال تعدادزیادی از طرفداران طبیعت این محل را به عنوان منطقه گردشگری انتخاب کنند.

با منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان بیشتر آشنا شوید!

منطقه  زیارتی و تاریخی علی بلاغی آقمنار : این منطقه در 15 کیلومتری از مرکز شهرستان و در روستای آقمنار از بخش مرکزی شهرستان ملکان قرار گرفته است از مهمترین ویژگی  این منطقه داشتن محوطه تاریخی و محوطه ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبت 27199 و با قدمت  دوره های عصر آهن- تاریخی – قرون میانه اسلامی می باشد ،  چشم انداز زیبای طبیعی ، بنای  زیارتگاهی  ،استخر آب ، چشمه آب معدنی  راه دسترسی آسفالته…می باشد .

به گونه ای که این منطقه مورد توجه اداره  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته تا زیرساختهای گردشگری جهت رفاه حال گردشگران زائران و مسافران در منطقه احداث گردد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید