معرفی جاذبه ی گردشگری پارک زیبای ساحلی بوکان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بوکان، یکی از شهرهای تاریخی و زیبای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان قرار گرفته و به دلیل آب و هوای مطلوب در فصول گرم سال، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و نیز میهمان‌نوازی مردم محلی، میزبان جمع زیادی از گردشگران و مسافران سراسر کشور، بویژه در روزهای دلنشین و مطبوع بهاری است.

معرفی جاذبه ی گردشگری پارک زیبای ساحلی بوکان

برخی معتقدند که در زبان فارسی، «بو» به معنای سرزمین و «کان» نیز به معنای معدن است. به همین دلیل بوکان یعنی «سرزمین معادن»، اما به گویش مردم این شهر و بیشتر کردزبان‌ها، «بُوکان»، تلفظ می‌شود.

بوستان ساحلی بوکان که با نام پارک ساحلی بوکان نیز شناخته می‌شود، در قسمت غربی شهر بوکان قرار دارد و با نزدیک به ۱۳ هزار متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک شهر بوکان به‌‌شمار می‌رود.

معرفی جاذبه ی گردشگری پارک زیبای ساحلی بوکان

یکی از بزرگترین پارک‌های واقع در استان آذربایجان غربی است و در قسمت غربی بوکان قرارگرفته‌است و به سه‌بخش تقسیم شده‌است که عبارتند از :

بخش مجتمع تفریحی برده‌رش (کوه‌سیاه)؛ کوه‌هی درچندصدقدمی این پارک قرار دارد و دارای طبیعت بکر و سرسبزی است.

بخش جنوبی پارک؛ باغ‌های امیرآباد قرارگرفته‌اند باغ‌های معروف آلبالوی امیرآباد هر ساله پذیرای عده زیادی از مردم کردستان است.

همچنین از حاشیه این پارک رود سیمینه رود عبور می‌کند.

این پارک در زمین‌های آقای صلاح الدین مهتدی واقع است که توسط جمهوری اسلامی تصرف کشته است.

معرفی جاذبه ی گردشگری پارک زیبای ساحلی بوکان

 امکانات متعدد تفریحی و ورزشی این پارک، آن را در میان اهالی و گردشگران محبوب کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به زمین بسکتبال، شهربازی، زمین اختصاصی فوتسال، امکانات ورزشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری در قسمت شمالی پارک و پیست اسکی، بوفه، سینما چندبعدی، شهربازی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در قسمت جنوبی پارک اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید