بنر هدر

تفرجگاه امند منطقه نمونه گردشگری تبریز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سد اَمَّند، در شمال غربی شهر تبریز و در نزدیکی روستای امند از توابع صوفیان واقع شده است. طبیعت بسیار زیبای این منطقه و نزدیکی آن به شهر تبریز از پتانسیل های گردشگری منطقه محسوب می شود.

دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری سد امند به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به وسعت بیش از ۸۰ هکتار با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری و سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد اجرا شده است.
ویلاهای اقامتی در محوطه اطراف رودخانه، هتل پنج ستاره، کافی شاپ های سنتی و مدرن، رستوران و دهکده سنتی عشایری با آلاچیق های ساخته شده به سبک عشایر که به ارائه غذاهای سنتی و بومی آذربایجان شرقی می ‌پردازد، از امکانات رفاهی – اقامتی این منطقه هستند.
ورزشهای آبی  از جمله اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی در مجتمع گردشگری سد امند بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است.

روستای امند تبریز

یکی از زیباترین مناطق ایران با طبیعتی بکر که حضور این سد در نزدیکی آن، روستای امند را به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل نموده است. صدای آرامش بخش آب و پرندگانی که بر فراز درختان به زیبایی چهچه سر داده اند در کنار هوای مفرح و طبیعت بکر، دل و هوش هر بیننده ای را می برد. این روستا از جمله جاذبه های طبیعی شهرستان شبستر محسوب می شود.

محوطه اطراف سد با چندین هزار اصله درخت اقاقیا زینت بخشیده شده است. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری سنگ فرش با چشم انداز بسیار زیبای اطراف سد نیز در قالب طرح سلامت به اجرا درآمده است. یک هتل لوکس و 5 ستاره با امکانات رفاهی عالی و متنوع، اقامتگاه های سنتی و بوم گردی عشایری در مناطق اطراف سد، کلبه های چوبی لوکس و سنتی به همراه ویلاهای لوکس و زیبا و ویلاهای Vip از امکانات اقامتی این منطقه توریستی است.

رستوران های مدرن و لوکس در کنار غذاخوری های سنتی و زیبا و کافی شاپ های متنوع که در اطراف و در خود سد قرار گرفته از دیگر امکانات رفاهی تعبیه شده در این دهکده توریستی است.

 اطراف این سد زمین های استاندارد در کنار مدارس آموزشی گلف، مدارس و باشگاه های سوارکاری استاندارد و زیبا، زمین های فوتبال، والیبال، تنیس و همچنین  آبشار و رودخانه های مصنوعی و آلاچیق های اقامتی تعبیه شده است که آن را به یک مرکز تفریحی تمام عیار تبدیل کرده است. اما این دهکده توریستی به تفریحات آبی خود شهره است.

علاوه بر قایق رانی، سد امند مکاناتی همچون شاتل، بنانا سواری، جت اسکی و قایق های تندرو و .. را نیز در خود جای داده است. حضور پرندگانی که به درنای روسی شهره اند نیز از دیگر زیبایی های امند است.

ماهیگیری در سد امند تبریز

 اگر می خواهید بدانید که ماهی های سد امند چیست باید بگویم که ماهی کپور تنها ماهی موجود در دریاچه است و ماهیگیری نیز در کنار سایر تفریحات امند از جاذبه های این دهکده توریستی است. امند از آب و هوای بسیار مطبوعی به خصوص در فصل بهار و تابستان برخوردار است که نظر مشتاقان بسیاری را به سوی خود جلب می کند و این مکان را به یکی از جاهای تفریحی شبستر مبدل کرده است.

آدرس سد امند تبریز:

استان آذربایجان شرقی، کیلومتر 15 جاده تبریز به سمت صوفیان، روستای امند تبریز

ساعات بازدید سد امند تبریز:

بصورت شبانه روزی باز بوده و آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد.

قیمت ورودی سد امند تبریز:

برای ورود به منطقه گردشگری مبلغ 20.000 هزار تومان دریافت می گردد.

امکانات سد امند تبریز:

 پارکینگ برای خودروهای سواری، آنتن دهی موبایل، رستوران، مراکز اقامتی، کافی شاپ، انواع فروشگاه های لاکچری، ویلاهای مجهز و شیک و …

تفریحات سد امند تبریز:

آلاچیق های جنگلی زیبا، اسکی روی آب، فلای بورد، جت اسکی، زمین فوتبال، قایق سواری و زمین والیبال و …

لوازم مورد نیاز سفر به سد امند تبریز:

عینک و کلاه آفتابی، وجه نقد، لباس شنا، کارت شناسایی، موبایل، کارت بانکی، شارژر و …

بهترین زمان سفر به سد امند تبریز:

از ابتدای فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه تا پایان شهریور هر سال بهترین زمان سفر به این منطقه زیباست.

فاصله تبریز تا سد امند تبریز:

فاصله این سد تا تبریز 23 کیلومتر بوده، راه ورودی به این منطقه گردشگری در کیلومتر 15 جاده شهر تبریز به سمت صوفیان قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید