بنر هدر

جاذبه زیبای گردشگری دربند هیر| بهشت گردشگری هیر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهر هیر، در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان اردبیل واقع شده است. شهر هیر که در معنای لغوی به معنای آتش که نشاندهنده آتشگاه بودن این شهر در گذشته است در جاده خلخال واقع است .

وجود مناظر زیبا و رودخانه های نشات گرفته از کوهها سبب ایجاد آب و هوایی خوش و فرح انگیز گردیده است.  همچنین وجود جنگلها و باغات میوه من جمله گیلاس، آلبالو ، سیب از مشهورترین میوه های هیر میباشد.

جاذبه زیبای گردشگری دربند هیر| بهشت گردشگری هیر

در این شهر منطقه ای بنام دربند وجود دارد که طبیعت بی نظیری را سبب گردیده است. دره زیبای موسوم به دربند هیر در یک کیلومتری این شهر واقع شده است که از آن می توان به عنوان بهشت گردشگری هیر نام برد.

 دربند هیر منطقه ای زیبا و دلنشین و مملو از جاذبه های طبیعی است که هر سال عده زیادی گردشگر در ایام مختلف سال به این منطقه سفر می کنند. این منطقه با داشتن درختان میوه ، چشمه های فراوان محیطی دلپذیر برای علاقمندان به گردشگری است.

منطقه دربند هیر حدود ۲۳۴ هکتار وسعت دارد.

جاذبه زیبای گردشگری دربند هیر| بهشت گردشگری هیر

دیگر مناطق گردشگری شهر هیر عبارتس از: کوه زیبای باباکتیل که شهر هیر در دامنه آن قرار دارد – خوللی که آبگیری است و از چشمه ها پر میشود و در میان باغات قرار دارد .

دریاچه نئور که در ۲۰ کیلومتری هیر و احاطه شده در میان کوهها و ارتفاعات جنوب شرقی هیر یا همان باغرو که از رشته کوه تالش میباشد و توسط چشمه های زیرین خود تغذیه میشود .

جاذبه زیبای گردشگری دربند هیر| بهشت گردشگری هیر

رودخانه هیر که از دریاچه نئور سرچشمه میگیرد و در مسیر پر پیچ و خم و طولانی خود مناظر زیبایی از جمله چشمه ارنو ” استخر پرورش ماهی ” دربند هیر و  آبشار وروو و میانه شهر گذر کرده و به سمت دشتهای اطراف میرود – چشمه های متعدد از جمله شرف گوزسی – گیزآغاجی – حسینالی گوزسی و ارنوگوزسی – قلعه زیبای هیر – بقعه متبرکه (توربه) .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید