جاذبه ی طبیعی – گردشگری آبشار چالاچوخور

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استان اردبیل طبیعت بینظیری دارد و با آب و هوای خنک و مطبوعی که دارد گردشگران زیادی را جذب طبیعت زیبای خود می کند.

 شهرستان گرمی واقع در استان اردبیل یکی از مقاصد گردشگری خاص کشورمان به حساب می آید این شهرستان در شمال استان اردبیل در  فاصله ۱۸۰کیلومتری آن قرار دارد و روستای آلیله در حدود ۱۰ کیلومتری شرق شهر گرمی، آبشار زیبایی به نام چالاچوخور قرار دارد که در نزدیکی مرز جمهوری ایران و آذربایجان در میان پرتگاه ها و دره های عمیق قرار گرفته است که بسیار دیدنی میباشد.

جاذبه ی طبیعی - گردشگری آبشار چالاچوخور

آب و هوای گرمی نسبت به اغلب نواحی و شهرستان‌های استان اردبیل معتدل و ملایم است. آب و هوای این شهرستان خصوصا در شرق، تا اندازه‌ای تحت تاثیر آب و هوای منطقه خزر و توالش قرار گرفته است.

و باتوجه به آنکه اغلب آبادی‌های شهرستان گرمی در دره‌ها واقع شده‌اند، آن‌ها را از بادهای تندی که در برخی شهرستان‌های استان نظیر اردبیل و مشکین شهر می‌وزد، در امان نگاه می‌دارد.

 برخی هوای مه آلود، آبشار مه، دریاچه مه و گیر افتادن مه در دامن کوه‌ها را که تقریبا ۱۰۰ روز در سال رخ می‌دهد، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان می‌دانند.

جاذبه ی طبیعی - گردشگری آبشار چالاچوخور

 مراتع و جنگل‌های شهرستان محل رویش پراکنده یا انبوه انواع مختلفی از گیاهان و درختان و درختچه‌ها است. همچنین علاوه بر گونه‌های متنوع جانوری، گرمی در فصل‌های مختلف در مسیر حرکت انواع مختلفی از پرندگان مهاجر قرار دارد.

آبشار چالاچوخور در مسیر رودخانه دومولی قرار دارد و اطراف آن پرتگاه ها و دره های عمیقی قرار دارد گیاهان و درختچه های خودرویی که در مسیر جریان آب قرار دارند منظره زیبای آبشار را دوچندان کرده است.این طبیعت محلی بکر و مناسب برای پرندگان مهاجر در طول سال می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید