بنر هدر

معرفی منطقه ی باستانی تپه آریایی ها شهرستان خوانسار

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

هر یک از شهر های ایران برای سفر و گشت و گذار عالی هستند. از شهر های خوش آب و هوا و سرسبز شمال گرفته تا کویر مرکزی ایران و سواحل خلیج فارس.

اصفهان که به خودی خود به نصف جهان معروف است زیبایی های زیبادی دارد. زیبایی های این استان تنها به شهرستان اصفهان محدود نمی شود. جای جای این استان دارای اماکن گردشگری و باستانی زیبا است که با دیدن آن ها شما بهترین گردش را در طول سفر خود خواهید داشت.

نام «خوانسار» به معنای چشمه‌سار است و همانطور که از نامش پیدا است، این شهر مملو از چشمه‌های پرآب و باشکوه و طبیعت سبز و تازه است.

معرفی منطقه ی باستانی تپه آریایی ها شهرستان خوانسار

در واقع خوانسار یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است که همه چیزهایی که یک طبیعت دوست به آن احتیاج دارد از درختان بلند و سرسبز گرفته تا چشمه‌های خنک و روان،‌ کوه‌های پر‌ابهت و برفی، آفتاب گرم و هوای پاک را یکجا در خود جای داده است.

تپه آریایی‌ها، در روستای رحمت‌آباد در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال‌شرق خوانسار قرار گرفته است. این تپه از زمان آریایی‌ها به یادگار مانده است و قدمتی حدودا ۸ هزار ساله دارد. گفته می‌شود که این تپه محل زندگی اقوام پیشین بوده است.

معرفی منطقه ی باستانی تپه آریایی ها شهرستان خوانسار

در گذشته، غارهایی در دل این تپه تاریخی قرار داشته است که از زیر تپه به هم متصل می‌شدند و انسان‌‌ها در آن‌ها زندگی می‌کردند.

هنوز هم آثاری از درهای سنگی آن‌ها در این تپه دیده می‌شود. ساختمان‌های خشتی که در چند طبقه بالای غارها از دامنه تا قله بنا شده‌اند، شکل خاصی به تپه داده‌اند و آن را خاص و منحصربه ‌فرد کرده‌اند.

آثار به دست آمده از این تپه اغلب شامل آرد سیاه شده، چراغ پی سوز که بیشتر با مفرق و مس ساخته شده بودند می شد.

از دیگر آثار کشف شده خمره ها و کوزه هایی بودند که محل قرار دادن مردگانشان بوده است و اکثر قبرهایشان به سمت شرق و غرب قرار دارد که نشاندهنده این است که آنها مسلمان نبوده اند.

معرفی منطقه ی باستانی تپه آریایی ها شهرستان خوانسار

اگر قصد بازدید از این تپه باستانی را دارید می توانبد با اتومبیل شخصی،تاکسی یا اتوبوس خود را به شهر خوانسار برسانید، سپس به سمت روستای رحمت آباد حرکت کرده و به کمک اهالی روستا خود را به تپه برسانید.

این مکان از جمله جاهای دیدنی اصفهان میباشد که گردشگران و علاقمندان میتوانند از آن دیدن کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید