بنر هدر

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

قطعا یکی از مناطق خوش آب وهوای قاره ی آسیا کشور تایوان است که مردم در دنیا به اشتباه این منطقه را به جای فرهنگ غنی مردمان و جذابیت های طبیعی  وفرهنگیشان این کشور را به عنوان کشوری پیشگان در صنعت تکنولوژی می شناسند.

یکی از جاذبه های مردم وفرهنگ کشور تایوان، غذاهای تایوان است.غذاهایی که حتی نگاه کردن به آن ها، شما را به اشتها می آورد. حتی عده ای عقیده دارند که هر غذایی بنا بر هر دستور پختی که دارد، با خود داستانی از واقعه ای یا قومی را بازگو می کند.

این بار جاذبه ها شما را با بهترین غذاهای تایوانی که طمع و مزه بی نظیری دارند آشنا می کند، تا با سفر به این کشور و دیدن جاذبه های گردشگری آن خوشمزه ترین غذاها را میل کنید.

سوپ نودل گوشت گوساله

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

سفر به تایپه بدون امتحان کردنِ سوپ نودلِ گوشت گاو کامل نمی‌شود. این غذا یکی از غذاهای معروف و محبوب تایوان به‌شمار می‌رود.

قدمت این غذا به دوران تانگ (Tang) باز می‌گردد. این سوپ نودل اغلب با آبِ گوشت، سبزیجات و گوشتِ ملایم پخته شده سرو می‌شود.

 مردم تایوان معتقدند این سوپ، گران ترین غذایی است که در رستوران های شهر عرضه می شود که باید آشپزهای آن، بسیار حرفه ای و مبتکر باشند.

 کوفته شکم پر

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

به طور عمده مردم تایوان، کوفته شکم پر را با غذاهای متداول دیگری با اشتهای فراوان سرو می کنند. گردشگرانی که از کنار رستوران های تایوانی عبور می کنند معتقدند که از هزار فرسخی، بوی خوب کوفته شکم پر، آن ها را به سمت رستوران می کشاند.

این غذا که بیشتر با گوشت گوساله و برنج و ادویه‌جات تهیه می شود آن را به حالت دایره در آورده و وسط آن را سبزیجات معطر و گردو و خوراکی های خوشمزه قرار می دهند.

آشپزهای بسیار خبره و حرفه ای، همواره در کافه ها و مغازه های خیابان های تایوان، کوفته شکم پر را در لیست غذاهای بسیار خوشمزه خود قرار می دهند.

 توپ ماهی در سوپ

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

این غذا در رستوران های خیابان جیشان در شهر جیوفن، بیشتر سرو می شود و این سوپ را به همراه قارچ بو داده میل می کنند.اکثر غذا های تایوانی با استفاده از ماهی درون سوپ های خود، جذب انواع پروتئین و ویتامین را در بدن و غذاهایشان بالا می برند.

دراین سوپ از میگو هم می توان جای ماهی استفاده کرد. برای تهیه ی این غذا به سیر، برنج، آب پرتقال، تره فرنگی، ماهی و یا میگو، شوید، روغن زیتون و ادویه های معمول، نیاز دارید.

ادویه های خوشمزه و زیتون نیز یکی دیگر از مواد لازم برای درست کردن این سوپ خوشمزه است. عطر و طعم توپ ماهی در سوپ و همچنین مزه منحصر به فرد آن، تا مدت ها در ذهن گردشگرانی که برای اولین بار به این کشور آمده اند می ماند.

برنج روغنی

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

برنج چسبناک یکی از غذاهای محبوب و متداول کشورهای آسیای شرقی است و با خوراک های مختلفی سرو می شوند. برنج روغنی از، برنج چسبناک با قارچ، میگوی خشک شده، انواع ماهی های دیگر، بادام زمینی و برش هایی از گوشت شامل و میل سرو می شود.

در هنگام میل کردن این غذا از سس های چیلی هم می توانید استفاده کنید. بادام زمینی هم به مقداری اضافه کنید که مطبوع ذائقه ی شما است.

پنکیک اوستر

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

پنکیک اوستر یکی دیگر ازغذاهای تایوانی است و دقیقا همان غذایی است که با دیدنش آب از دهان همه سرازیر می شود. تخم مرغ سرخ شده و سبزیجات ترد شده هم مواد اصلی این غذای خوشمزه به حساب می آیند.

پنکیک اوستر با وجود طعم و عطر بی نظیری که دارد بسیار سبک است و شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید آن را در نهایت لذت میل نمایید. شکی نیست که بعد از خوردن این غذا و چشیدن طعم منحصر به فرد آن، به دنبال یادگیری طرز تهیه آن می گردید.

 سوپ رشته اوستر

این سوپ در بین غذاهای خیابانی تایوان بسیار محبوب و مشهور است و خواهان زیادی در بین مشتریان خیابانی تایوانی و گردشگران دارد.

بافت این سوپ برای بسیاری از کسانی که علاقه مندند غذایشان را در محیط های خانوادگی سرو کنند، بسیار راحت و آشنا است. این غذا را در رستوران های خیابانی تایوان امتحان کنید، مزه اش صد بابر بهتر از چیزی است که فکر می کنید.

دراین غذا از رشته های ورمیشل، گوشت، صدف، سرکه ی سیاه، سیر خرد شده و گرده ی سرخ شده ی گل سرخ استفاده می کنند.

 توفو

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

توفی نوعی پنیر است که آن را به جای گوشت و یا دسر استفاده می کنند. این خوراک بافت نرمی دارد و در شکل های مختلفی تهیه می شود.

این خمیر یا پینر را از میوه های تازه و ترکیب پوره سیب زمینی شیرین و آب و لوبیای شیرین تهیه می کنند. چاشنی های توفو و غذاهایی که با آن درست می شود بسیار متنوع است. این خمیر، ماده غذایی جایگزین محبوب گیاهخوران به جای گوشت است.

سمبوسه بی گانگ

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

مردم تایوان معتقدند به هنگام پخت این غذا، طعم و عطر آن تمامی آن منطقه را فرا می گیرد. اجزای تشکیل دهنده این غذای خوشمزه شامل: گوشت، خردل، جوانه لوبیا، ادویه کاری، توفوی سفت و بادام زمینی می شود.

سمبوسه بی گانگ یکی از محبوب ترین غذاهای تایوانی است که در تمامی رستوران های سطح شهر پخته و عرضه می شود. یکی از مزیت های خاص این غذا این است که مشتریان می توانند بنا به ذائقه خود نوع گوشت داخل آن را انتخاب کنند.

گائوژا

مکعب های طلایی سرخ شده ای که با دیدن آن حتما احساس گرسنگی خواهد کرد. این غذا یک خوراک محلی تایوانی است که از مایع ته نشین شده ی سوپ مرغ و نشاسته سیب زمین تهیه می شود.

وقتی خمیری توفو شکل از این مخلوط به دست آمد ان را به صورت مکعبی بریده و در روغن داغ سرخ  می کنند. همراه آن می توانید سس های مختلفی مصرف کنید اما سس چیلی مزه ی خاص تری به آن می دهد.

مرغ و بادام زمینی

محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!

مرغ و بادام زمینی یکی از غذاهای تایوانی که علاوه بر طعم و مزه بسیار خوبی که دارد برای تقویت قوای جسمی و روحی بسیار مفید می باشد.

بادام زمینی و سس شیرین سویا و عسل، سیر و فلفل چیلی و همچنین ادویه جات معطر از مواد تشکیل دهنده این غذای بی نظیر به حساب می آیند. این غذا یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی است که در میان مردم این کشور بسیار طبخ می شود.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که درباره وصف تایوان زیاد شنیده اید و علاقه مند به سفر به این کشور پر ماجرا می باشید، حیف است از تمامی جاذبه های طبیعی و توریستی تایوان دیدن کنید اما غذاهای خوشمزه و اشتها آور آن را امتحان نکنید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای تایوانی که باید مزه کنید!»

دیدگاه خود را بنویسید