بنر هدر

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تعطیلاتی در پیش دارید و هنوز موفق به انتخاب خوش آب و هواترین مکان برای سفر خود نشده اید؟ جای نگرانی نیست! کشورمان ایران با توجه به موقعیت مکانی عالی و همچنین چهار فصل بودن توانسته مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران ایرانی و حتی خارجی باشد.

شاید با دیدن شکوفه درختان و لمس نسیمی خنک اولین فکری که به ذهنمان برسد برنامه ای برای سفر در هوای بهاری باشد و حالا ما قصد داریم بهترین مقاصد برای سفری بهاری و پر از آرامش را بشناسیم.

فصل بهار باتوجه به آب و هوای عالی که دارد و همچنین بودن تعطیلات زیاد در این فصل به هرکسی فرصت میده تا برای گشتن و دیدن شهرهای که نمی توان در فصل زمستان به آنجا سفر کرد، اقدام کرد.
حیرت انگیز چیز در فصل بهار، شکوفه دادن گل ها است. گل ها و درخت های که هیچ اثری از زندن بودنشان در آنها نیست، دوباره زنده می شوند. برای همین هست که آغاز سال جدید را مطابق با این فصل قرار دادن، شروع زندگی دوباره در این ماه ها اتفاق می افتد.

با جاذبه ها در ادامه این مطلب همراه باشید تا با بهترین شهرهای ایران برای مسافرت بهاری آشنا شوید.

1- جزیره زیبای کیش الماس خلیج فارس

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

بهار مخصوصا ماه فروردین، این جزیره بهترین و عالی ترین هوا را برای یک سفر مهیج دارد. کیش علاوه براینکه مکان و جاهای دیدنی بسیاری دارد. شادی و هیجان را برای تمام افراد چندین برابر می کند. همچنین این شهر پر از آرامش است که می توانید انرژی خودتان را برای ادامه ماه های دیگر تامین کنید.

این مکان جاذبه های تفریحی همچون کشتی های شبانه، تفریحات آبی، مسیرهای دوچرخه سواری و پارک های ساحلی گوناگون و غیره را دارد. می توانید تعطیلات عالی را برای خودتان رقم بزنید.

2-  چهار بهار در چابهار

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

چابهار در استان سیستان و بلوچستان. شاید این سفر یکی از لذت بخش‌ترین‌ها در طول سفرهای نوروزیتان باشد که به بهشت گمشده معروف است.

این شهر به به خاطر آب و هوای بهاری و معتدلش به «چهار بهار» شهرت دارد و یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران و تنها بندر اقیانوسی کشور به حساب می‌آید که در مجاورت دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است.

چابهار سرزمین عجایب ایران است. کوه‌های بدلند یا مریخی از منحصربه‌فردترین کوه‌های ایران به شمار می‌روند که یکی از جاذبه‌های طبیعی چابهار را به خود اختصاص می‌دهند.

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

همچنین پدیده موج فشان دریا که ارتفاعش در فصل بادهای موسمی به ۲۰ متر می‌رسد، تپه‌های گل فشان که یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های ژئو توریسم است و یکی از پدیده‌های نادر زمین‌شناسی در دنیا به حساب می‌آید.

رودخانه باهو کلات و گاندو که زیستگاه تمساح پوزه کوتاه، از نادرترین انواع تمساح در جهان است و تالاب صورتی رنگ لیپار که یکی از پنج چشمه رنگی جهان است، جاذبه‌های گردشگری چابهار را تشکیل می‌دهند.

3- شیراز شهر بهارنارنج

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

سفر به شهر فرهنگ و ادب ایران می تواند خاطره شگفت انگیزی را برای شما رقم بزند. مکان و جاذبه های تاریخی بسیاری در شیراز وجوددارد که تمدن چندین هزار ساله ما ایرانی ها را نشان می دهد.

بهترین بخش سفر اما دیدار از نارنجستان های شیراز است که در فصل بهار بهترین تصویر خود را به نمایش می گذارند. بوی بهار نارنج شیراز در فصل بهار حتما هوش از سرتان می برد!

از دیگر مکان های تفریحی شگفت انگیز آن باغ ارم، نارنجستان، دلگشا و … هستند که در فصل بهار می‌تواند هر دوستدار و علاقمند به طبیعتی را جذب خود کنند.

4- خوانسار

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

بهار فرصت کوتاهی‌ست برای دیدن جاذبه‌هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله‌های واژگون خوانسار. دشت لاله‌های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه‌های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می‌شود.

5- محلات، هلند ایران

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

بهار که می‌شود گوشه و کنار محلات را بوی گل پر می‌کند، شهری که به هلند ایران مشهور است و در ۲۷۱ کیلومتری تهران و ۱۰۹ کیلومتری اراک قرار دارد.

محلات را به چشمه‌های آبگرمش هم می‌شناسند. بهارها به خاطر گل‌های زیادی که شهر دارد، جشنواره گل و گیاه هم در دهکده گل محلات برگزار می‌شود.

 این دهکده گل ۱۲۰ هکتاری، بزرگترین مرکز پرورش گل در ایران است. در سفر به این شهرستان، جز گل، حلوا، گیوه را هم نباید فراموش کرد.

6- اصفهان، شهر مهد هنرهای زیبا

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

گشت و گذار در شهری که فرهنگ و هنر در آنجا شکل گرفته است می تواند ثبت خاطرات عالی باشد. اگر وارد این شهر شوید تمام مکان های که می بینید کاملا بصورت هنری ساخته شده است.
ادیان گوناگونی از ارامنه، یهودی، مسیحان و مسلمانان در این شهر زندگی می کنند. همین مورد مسافران را ترغیب می کنند تا بیشتر با آدم های این شهر آشنا شوندو و در مورد شخصیت آنها کنجکاوی کنند.

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

جاذبه های گردشگری شهر اصفهان کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، بازار قیصریه، عمارت عالی قاپو، مسجد اصفهان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ هشت بهشت، پل خواجو، کلیسا و موزه وانک هستند.

7- گیلان استان سرسبز

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

سفر به شمال در بهار هوای سرد و خنکی دارد و نمی توانید در این شهر بدون لباس گرم قدم بزنید. اما سرسبزی که این استان در اردیبهشت ماه دارد یک حس و حال متفاوت به مسافران می دهد. شهرهای زیادی مانند رشت، بندرانزلی، ماسال، فومن، آستارا جزو شهرهای برای گشت و گذار ایران هستند.

با اینکه هوا دراین ماه ها سرد است اما رفتن به جنگل و ساحل دریا می تواند حال و هوای کاملا متفاوتی را برای شما رقم بزند. همچنین آتیش روشن کردن در کنار دریا یک خاطره عالی را برای شما رقم می زند.

8- یزد دیار شگفتی‌ها و بادگیرها در ایران

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

یزد یک موزه زنده از معماری است که چشم هر گردشگر و مسافری را به خود خیره می‌کند. شهری با معماری باشکوه مساجدش که در میان بادگیرها و قنات احاطه شده‌اند.

یزد یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان است که آن را می‌توان یکی از درخشان‌ترین میراث‌های فرهنگی در ادوار مختلف تاریخی ایران دانست.

 این روزها مهندسی شگفت‌انگیز آن مسحور‌کننده است.پا در دومین شهر تاریخی جهان بگذارید. یزد بعد از ونیز در کشور ایتالیا دومین شهر تاریخی جهان است.

9- کرمانشاه

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

استان کرمانشاه هم یکی از آن مکان هایی است که باید در اردیبهشت به آن سر بزنید. این استان در عین کوهستانی بودن بسیار سرسبز و با طراوت است.

این استان دارای مناطق طبیعی است که از دیدن آن ها نفس در سینه تان حبس خواهد شد. دشت های وسیع و سرسبز با انواع گونه های گیاهی، جاذبه های تاریخی در دل همین دشت های وسیع این استان را تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین استان ها و مکان ها برای سفر در اردیبهشت کرده است.

10- کرمان، دیدن ستاره های دنباله دار

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

به جرئت می‌توانم بگویم که کرمان، بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار است که مکان های تاریخی، کویر زیبا و حیرت انگیز، جاذبه های طبیعی را با هم دارد.

از مکان های تاریخی میتوانید مجموعه گنجعلی‌خان، حمام وکیل، گنبد جبلیه، ارگ بم، ارگ راین، باغ شازده ماهان، باغ فتح آباد، موزه هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه ملی کرمان، یخدان مویدی و آتشکده آناهیتا دیدن کنید.

از جاذبه های طبیعی میتوانید آبشارهای سیمک، پیست اسکی سیرچ (Sirch)، گندم بریان که یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دنیاست، دریاچه مخرگه، کوه ایوب و غار ایوب دیدن کنید. هنگام رغتن به کرمان کویر شهداد را از دست ندهید. لذت دیدن ستاره ها در این کویر وصف ناپدیر است.

11- استان سمنان/شهمیرزاد

فهرست بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار

کویر، جنگل، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرسبز و جمیع اضداد طبیعت را یک‌جا می‌توان در مسافتی به ابعاد ٢٠ کیلومتر مربع در استان سمنان مشاهده کرد.

طبیعت بکر و دست‌نخورده استان سمنان به تنهایی در شهرستان‌های این استان نیز جالب توجه است، به‌طوری‌که با سفر به شهر سمنان و سپس به شهمیرزاد و مهدیشهر می‌توان تجربه دو آب و هوای متفاوت را با طی کمتر از ٢٠ کیلومتر داشت.

در شهرستان شاهرود نیز که «جنگل ابر» آن زبانزد همه است، می‌توان در مناطق رضاآباد و خارتوران، طی مسیر در مناطق کویری را تجربه کرد. استان سمنان دارای بیش از هزار اثر تاریخی شناسایی‌شده است که ٧١٨ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید