سرگرمی‌ها رایگان بیرون از خانه در دوران کرونا کدام‌اند؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

یکی از مزایای شهرهای بزرگ ایران، تنوع تفریح‌ها و سرگرمی‌هاست. این تنوع هم از لحاظ نوع سرگرمی‌ها و هم از نظر هزینه‌ مورد نیاز است. این مطلب شما را با انواع فعالیت‌های جذاب و رایگان در بعضی از شهرهای بزرگ ایران آشنا می‌کند. فعالیت‌هایی که هم بیرون از خانه برگزار می‌شوند و رایگان هستند هم مناسب با پروتکل‌های بهداشتی تا از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا جلوگیری شود.

امروزه افراد زیادی با موضوع هزینه‌های جانبی زندگی درگیر هستند. با توجه به افزایش هزینه‌های تامین نیازهای اولیه، خیلی از خانواده‌ها امکان استفاده از سرگرمی‌های پولی موجود را ندارند. با این وجود در شهرهای بزرگ ایران، افراد می‌توانند به صورت رایگان به انجام بعضی از فعالیت‌ها بپردازند. دوچرخه سواری، شنا، دیدن رویدادهای خیابانی، قدم زدن در خیابان‌های زیبا و … از جمله این فعالیت‌ها هستند که حال و روحیه افراد را به خوبی عوض می‌کنند. هر شهر به اصطلاح پاتوق‌های مردمی خودش را دارد. در این پاتوق‌ها افراد زیادی با سلیقه مشترک به انجام فعالیت‌هایی می‌پردازند تا اوقات خود را خوش ‌کنند. در ادامه به معرفی فضاهای عمومی رایگان در شهرهای پر طرفداری مانند کیش، تهران و مشهد می‌پردازیم.

جزیره زیبای کیش

جزیره کیش مسافرانی را از طیف‌های متنوع و با سلیقه‌های مختلفی به خود جذب می‌کند. عده‌ای از گردشگرهای کیش به فعالیت‌های هیجان‌انگیز و عده‌ای به تفریح‌های آرام علاقه نشان می‌دهند. اما کیش بر خلاف آنچه بعضی افراد تصور می‌کنند، سرگرمی‌ها و فعالیت‌های رایگان زیادی دارد. تفریح‌های ساحلی مانند والیبال و فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، شنا، پیاده‌روی در ساحل، بازدید از گالری‌ها، بازدید از طبیعت و حیات وحش کیش (مانند بوستان آهوان)، دیدن پرنده‌های بومی و یا مهاجر کیش، شرکت در رویدادها و مسابقات خیابانی، بازدید از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های عمومی، آفتاب گرفتن در ساحل‌های بکر و زیبای جزیره، بازدید از کشتی یونانی، عکاسی از مناظر شگفت‌انگیز طلوع و غروب خورشید در جزیره، بازدید و عکاسی از نخلستان باغ بهشت و باغ راه ایرانی از جمله فعالیت‌هایی هستند که بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای می‌توانید در کیش داشته باشید و از آنها لذت زیادی ببرید. یکی از کارهایی که در ساحل‌های آرام کیش می‌توانید انجام دهید، کتاب خواندن است. آرامش جزیره به شما کمک می‌کند که با تمام وجود در کتاب مورد علاقه خود غرق شوید، بدون آنکه هیاهوی شهری مزاحم تمرکز شما شود. در سفر به کیش هزینه‌های اقامت می‌تواند یکی از اصلی‌ترین هزینه‌ها باشد که بسیاری را از سفر به این جزیره زیبا منصرف می‌کند. جالب است بدانید کیش هتل‌های زیادی دارد که برای سلیقه‌ و بودجه‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. برای مشاهده و رزرو هتل در کیش به این صفحه مراجعه کنید تا مناسب‌ترین گزینه با بودجه موردنظرتان را پیدا کنید. در ادامه چند نمونه از مکان‌های تفریحی رایگان در کیش آورده شده‌اند.

پیست بزرگ دوچرخه سواری در کیش

طول این پیست که دور تا دور جزیره را در بر می‌گیرد ۷۵ کیلومتر است و بزرگترین پیست دوچرخه سواری خاورمیانه به شمار می‌آید. در طول این مسیر، پارک‌ها و مناطق زیبای بسیار زیادی را می‌بینید و به لذت رکاب زدن خود اضافه می‌کنید.

پارک‌های بدون ورودی و دارای موزیک زنده

پارک ساحلی مرد ماهیگیر، پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، پارک میر مهنا، پارک شهر کیش، ‌شهر باستانی حریره

جاذبه‌های رایگان در تهران

شهر تهران تا دلتان بخواهد تفریح‌ها و سرگرمی‌هایی دارد که برای عموم مردم رایگان هستند و یا هزینه خیلی کمی دارند. همچنین موزه‌های جذاب و متنوع زیادی در تهران وجود دارند که ورودی آنها مبلغ ناچیزی است. در ادامه، چند مورد از جاذبه‌های شهر تهران را به تفکیک شرح می‌دهیم:

تماشای شهر از بام تهران

بام تهران در دامنه رشته کوه‌های البرز، در منطقه ولنجک تهران واقع شده است. در مسیر رسیدن تا بام، مسیرهایی برای پیاده روی طراحی شده که می‌توانید ایستگاه به ایستگاه تا رسیدن به قله بام را در هوای پاک ارتفاعات قدم بزنید. هر جا که خسته شدید، سوار اتوبوس‌هایی می‌شوید که به همین منظور در مسیر پیاده‌روی حرکت می‌کنند. به آخرین ایستگاه که می‌رسید مردم را می‌بینید که در حال بازی بدمینتون و فریزبی هستند. صندلی‌ها و سکوهایی نیز بر لبه بام قرار دارند تا مردم بتوانند در آرامش بر فراز شهر تهران بنشینند و در شب‌های خنک، نوشیدنی گرم بنوشند.

قدم زدن در خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است که به چنارهای قدیمی و زیبایش شهرت دارد. در طول مسیر خود از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش، با تمام بافت‌های فرهنگی تهران آشنا می‌شوید. غیر از آن، می‌توانید در پارک‌های معروف این خیابان طویل استراحت کرده و وقت بگذرانید. در فاصله پل پارک وی و میدان تجریش، باغ فردوس واقع شده که موزه سینما در عمارت قدیمی آن قرار دارد. ورود به باغ فردوس رایگان و مبلغ ورودی موزه سینما هم بسیار ناچیز است.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران بنایی بسیار زیباست که شما را با معماری دوران صفویه آشنا می‌کند. در این بازار قدیمی، قهوه‌خانه‌ها و غذاخوری‌های سنتی و ارزانی وجود دارند که در هیچ کجای تهران نظیر ندارند. قدم زدن در این سرای قدیمی شما را از آشفتگی دنیای مدرن دور کرده و تجربه بسیار متفاوتی را در تهران برای شما رقم می‌زند.

تهران به واسطه پایتخت بودن، میزبان بسیاری از سراسر ایران است. اقامت در تهران انواع بسیار زیادی دارد که هتل یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است. هتل‌ های تهران بازه قیمتی بسیار متفاوتی دارند که از نکات مثبت آن به حساب می‌آید. مهم نیست با چه بودجه‌ای به تهران سفر می‌کنید،‌ به طور حتم می‌توانید یک هتل مناسب، در مکانی ایده‌آل برای خود پیدا کنید.

مشهد؛ شهر پارک‌ها و موزه‌ها

مشهد یکی از شهرهای زیبا با طراحی فضای سبز بسیار خلاقانه است. پیاده‌روی در اغلب پارک‌ها و خیابان‌های مشهد خالی از لطف نیست ولی در اطراف این شهر نیز فضاهایی برای گردش وجود دارند که خیلی از افراد از آن بی‌خبر هستند.

چشمه گیلاس

این منطقه بکر و رویایی در فاصله ۲۵ کیلومتری چناران مشهد در یک روستا به همین نام قرار دارد. طبیعت این منطقه چشمگیر و هوای آن خنک و دلپذیر است. چشمه گیلاس در تمام طول سال از آب پر است و گونه‌های گیاهی معطری دور تا دور آن را پوشانده‌اند.

پارک طبیعی هفت حوض

این پارک طبیعی و متفاوت از زیباترین پارک‌های مشهد است. در فصل بهار روییدن گل‌های شقایق منظره بسیار زیبایی را برای بازدیدکننده‌های این پارک خلق می‌کند. این پارک جذاب در ۷ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. با گردش در این منطقه خوش آب و هوا، با قسمت تازه‌ای از اقلیم خراسان آشنا خواهید شد.

اگر ساکن شهرهای ذکر شده در این مقاله هستید، می‌توانید به طور کاملا رایگان از فعالیت‌های نوشته شده لذت ببرید، ولی اگر در این شهرها مسافر هستید و به دنبال یک محل اقامت مجهز، بهداشتی و متناسب با بودجه‌تان هستید می‌توانید به www.jabama.com/hotels مراجعه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید