بنر هدر

تور کیش از تبریز کدام نیازهای جسمی و روانی ما را برطرف می کند؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کیش به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران و آسیا سالانه پذیرای مسافران بسیاری از جای جای کشور است. اهالی تبریز نیز از طرفداران پر و پا قرص کیش هستند که می توانند با روش های مختلفی سفر به این جزیره را تجربه نمایند. در حال حاضر رزرو تور کیش از تبریز با توجه به کم هزینه بودن نسبت به سفرهای شخصی و راحتی یکی از پر طرفدار ترین روش ها در بین اهالی تبریز است.

با توجه به اینکه جسم و روح ما نیازمند تجربه احساسات مختلفی چون آرامش و هیجان است، این تور می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای جسمی و روانی ما باشد. این مقاله در پاسخ به مهم ترین سوالات تور کیش از تبریز نوشته شده است.

درباره تبریز

تبریز مرکز آذربایجان شرقی، سومین کلان شهر کشور است که به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع در طول تاریخ سرگذشتی شنیدنی را از سر گذرانده. از روزهایی که به عنوان پایتخت حکومت آتروپات از فرمانروایان اسکندر مقدونی مطرح بود تا زمانی که به دست مسلمانان فتح شد و تا روزگاری که مردان آزادی خواهش چون ستار خان و باقر خان دلاوری های خود را در قالب حرکات مشروطه خواهانه بروز دادند.

حالا تمام این تاریخ را می توان در کتاب قطور جاذبه های تبریز در کنار سازه های مدرن این شهر که نشان از تحولات و پیشرفت آن دارد مشاهده کرد. مسجد کبود، موزه آذربایجان، کوه های آلاداغ لار، ربع رشیدی، کوه عینالی، بازار تبریز، ائل گلی، ارگ تبریز، خانه مشروطه و خانه پروین اعتصامی تنها بخشی از جاذبه های گردشگری در این شهر زیبا و پر قدمت است.

درباره کیش

کیش نیز چون تبریز صاحب تاریخی کهن و سرگذشتی خواندنی است. جزیره ای که همواره به عنوان مقصدی مهم مطرح بوده. چه در زمان سلسله های باستانی که مرکز عمده صید مروارید بین النهرین بوده، چه در زمان تسلط پرتغالی ها که غارت و ویرانی نصیبش گردیده. این جزیره در سال 1349 طی بازدید هیأت های ایرانی و آمریکایی، به عنوان یک مرکز بین المللی توریستی مطرح گشت و در زمان حاضر در لیست برترین مقاصد توریستی ایران خودنمایی می کند.

فواید سفر به کیش

قطعا در سفر ارزش های پیدا و پنهان بسیاری وجود دارد. توصیه های فراوان که در آیات، احادیث، امثال و اشعار مشهود است، این نکته را تأیید می کند:

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: سافِروا تَصِحّوا و تَغنَموا

مسافرت کنید تا سالم بمانید و بهره ها نصیب تان گردد.

کاهش استرس

کاهش استرس و اضطراب یکی از فواید مشهود سفر است. کافی است حالت های خود را در هنگام سفر با حالت های زمانی دیگر مقایسه کنید تا این تأثیر را به وضوح ببینید.

تغییر رنگ موها

طی جدید ترین تحقیقات ثابت شده که سفر می تواند موهای سفید شده از استرس را به حالت اولیه آن برگرداند. در واقع از آنجا که یکی از دلایل مهم سفید شدن موها استرس و نگرانی است، سفر با برطرف کردن این احساسات نتایج مخرب آنها را نیز حذف می کند.

انرژی بخش بودن

سفر یکی از منابع انرژی است. به ویژه در مقصدی چون کیش که فرصت انجام تفریحاتی پر هیجان و انرژی بخش فراهم شده. شما پس از گذراندن یک سفر چند روزه می توانید یک زندگی نو را با انرژی کامل شروع کنید.

کسب تجربه

تجربه همان چیزی است که می توان از آن به عنوان ارزش نهفته سفر یاد کرد. شما با دیدن انواع بناهای تاریخی و یا مناظر جذاب طبیعی می توانید تجارب بسیاری را کسب کنید که در زندگی راهگشای مشکلات خواهند بود.

جاذبه های تفریحی کیش

کیش جزیره ای پر جاذبه است که بیش از همه با تفریحات خاص خود مسافران را مجذوب ساخته. تفریحاتی که در مهیج ترین شکل خود با دریا پیوند خورده و در متفاوت ترین شکل خود در بیابان ها برگزار می شود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به محبوب ترین تفریحات این جزیره در دو دسته تفریحات آبی و تفریحات غیر آبی.

پاراسل کیش

پاراسل چتری رنگارنگ است که شما را به ارتفاع 200 متری آسمان جزیره می برد تا هیجانی فوق تصور را نصیب تان کند. این چتر به وسیله طنابی که آن را به یک قایق موتوری وصل کرده حرکت می کند و پس از رسیدن به اوج، مسافران خود را جایی بین زمین و آسمان معلق نگه می دارد.

فلای برد کیش

فلای برد کیش از جمله تفریحات دریایی کیش است که مسافران را با لذت و هیجانی فوق تصور روبرو می سازد. شما با پوشیدن کفش هایی جادویی که به یک لوله به جت اسکی متصل است، روی سطح آب می ایستید و با فشار آب زورآزمایی می کنید. انجام فلای بورد نیاز به تمرکز و قدرت بالا دارد. با این حال مرکز آموزش این بازی نیز در کیش وجود دارد.

قایق دیوانه

با شنیدن نام این تفریح می توانید حدس بزنید که چه چیزی در انتظار شماست؟ یک قایق که با سرعتی فوق تصور شما را روی آب های خلیج پارس می گرداند. پرش قایق از روی آب ها می تواند فریاد مسافران قایق را بلند کند و هیجانی فوق العاده را نصیب شان نماید. نگران نباشید! وجود یک کاپیتان مجرب سبب شده این قایق نتواند دیوانه بازی خود را در حد غرق کردن مسافرانش ادامه دهد.

کشتی آکواریوم

اگر ترس از آب دارید و در عین حال نمی توانید دل از دریا بردارید، پیشنهاد ما به شما سواری با کشتی آکواریوم است. یک کشتی با کف و پنجره های شیشه ای که دریچه های دنیای آبی را در پیش چشم شما می گشاید. شما می توانید سوار بر این کشتی جذاب در حالی که یک موسیقی گوش نواز را می شنوید، به آبزیان رنگارنگ مشغول باشید.

تور سافاری

کیش به همان اندازه که دریا دارد، بیابان هم دارد وهمان طور که فرصت دریاگردی را فراهم کرده، فرصت بیابان سواری را هم مهیا ساخته. در مجموعه پارس سافاری کیش می توانید سوار بر شترهای آرام و صبور و یا سوار بر ماشین ها آخرین مدل بیابان های جزیره را دور بزنید.

زمان سفر به کیش چقدر مهم است؟

شما در هر زمانی می توانید تور کیش را رزرو کنید، اما این زمان در کیفیت سفر شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت. با خود رو راست باشید و مشخص کنید که از کیش چه می خواهید. اگر به دنبال تفریحات آبی هستید فصل های گرم را انتخاب کنید و اگر سفر ارزان قیمت مد نظرتان است تور زمستانه کیش را رزرو نمایید.

اگر دوست دارید در بهترین زمان به کیش سفر کنید نوروز را انتخاب نمایید؛ البته در این صورت باید انتظار حداقل دو برابر شدن قیمت تور را داشته باشید.  اوایل بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوایی است. تابستان نیز با وجود هوای گرم و غیر قابل تحمل در برخی روزها، می تواند فرصت بازدید از جشنواره های تخفیفی و شوهای شبانه را برای شما فراهم کند.

تبریزی ها باید چقدر برای تور کیش هزینه کنند؟

فاکتورهای بسیاری قیمت تور را تعیین می کنند. آنچه مهم است این است که شما به عنوان مسافر این جزیره می توانید نرخ تور را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. البته این متناسب سازی کیفیت سفر شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. زمان سفر، شیوه سفر، هتل انتخابی، مدت اقامت و خدمات تور مهم ترین گزینه هایی هستند که رقم های قیمت تور را کنار هم می چینند.

در حال حاضر تور کیش از تبریز در سه دسته ارزان قیمت، متوسط و لاکچری در دسترس است و هر کدام در هتل خاصی برگزار می گردد.

تور هوایی یا تور زمینی؟ اولویت با کدام است؟

مسیر طولانی تبریز تا کیش اولویت را به خرید بلیط هواپیما و رزرو تور هوایی داده است. از سوی دیگر کاهش هزینه سفر، ترغیب کننده بسیاری از مسافران برای انتخاب سفر زمینی است. این افراد باید توجه داشته باشند که مسیر زمینی تبریز – کیش از شهرهای مختلفی می گذرد و به سب طولانی بودن کاهش قیمت چندانی نسبت به پرواز نخواهد داشت.

سفر هوایی از تبریز به کیش دو ساعت و ربع طول می کشد. در سفر زمینی این زمان به21 ساعت می رسد. در این مورد نیز این شما هستید که با توجه به اولویت های خود یکی از دو تور زمینی یا هوایی را انتخاب می کنید.

اقامت در کیش از ارزان تا لاکچری

در جزیره زیبای کیش اقامتگاه های مختلفی بنا شده اند که هر کدام کیفیتی متفاوت دارند و با قیمتی خاص نیز قابل رزرو هستند. بنابراین شما می توانید متناسب با بودجه خود انواع اقامتگاه های ارزان تا لوکس را انتخاب و رزرو نمایید. مهم ترین نکاتی که در رزرو هتل کیش باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت مکانی هتل، امکانات و خدمات آن و هزینه رزرو آن می باشد.

رزرو تور کیش از تبریز ارزان

چگونه می توانم تور کیش را ارزان تر رزرو کنم؟ این سوال را می توان یکی از متداول ترین پرسش های مسافران دانست. پیشتر از عوامل مؤثر بر قیمت تور سخن گفتیم. شما می توانید با تغییر در این عوامل هزینه تور را کاهش یا افزایش دهید.

برای رزرو ارزان ترین تور کیش از تبریز علاوه بر اینکه باید دور زمان های پر طرفدار را خط بکشید، همچنین باید هتل ارزان قیمت مانند هتل فانوس، هتل تعطیلات، هتل پانیذ و هتل خاتم را انتخاب کنید. راهکار دیگر شما می تواند رزرو یک تور کیش لحظه آخری باشد. این تور زمانی عرضه می شود که ظرفیت پرواز تکمیل نشده و شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی به دنبال پر کردن صندلی های هواپیما هستند؛ آن هم از طریق کاهش قیمت بلیط کیش!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید