شهرهای دیدنی در فاصله بین تهران تا رشت

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

سفر جاده‌ای از تهران به رشت جزو زیباترین سفرهایی است که می‌توانید در ایران تجربه کنید. در طول مسیر سفر خود از تهران به سمت شهر رشت از شهرهای بسیار زیبایی خواهید گذشت و نهایتاً به شهر سرسبز، زیبا و جذاب رشت یعنی شهر باران‌های نقره‌ای خواهید رسید. در این مقاله قصد داریم تا شهرهای دیدنی در فاصله بین تهران تا رشت را به شما معرفی کنیم تا با توقف در این شهرها و کمی گشت‌وگذار در آن سفری پرخاطره و زیبا را تجربه کنید.

کرج، به ایران کوچک خوش آمدید

کرج یکی از شهرهای استان البرز است که در نزدیکی تهران قرار گرفته است. برای سفر به رشت از مبدا تهران از کنار کرج گذر خواهید کرد تا پس از گذشتن از ساوجبلاغ، نظرآباد، هشتگرد و طالقان به قزوین برسید. از آن‌جایی که در کرج جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد، شما می‌توانید برنامه‌ریزی سفر خود را به شکلی انجام دهید که در طول سفر خود به رشت، از شهر زیبای کرج که به ایران کوچک معروف است، دیدن کنید.

در کرج می‌توانید به منطقه زیبای برغان بروید و از طبیعت آن‌جا لذت ببرید. همچنین در طول مسیر پس از گذشتن از کرج می‌توانید به شهرستان ساوجبلاغ نیز سر بزنید؛ در آنجا می‌توانید کنار رودخانه بروید، اتراق کنید و یک نیمرو و چای آتیشی عالی نوش جان کنید و از طبیعت بکر ساوجبلاغ لذت ببرید. البته نکته قابل توجه این است که در منطقه کردان کرج نیز می‌توانید با اجاره ویلا استخردار جذابیت سفر خود را افزایش دهید.

قزوین، پایتخت خوش نویسی ایران

قزوین جزو قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که مکان‌های تفریحی و باستانی بسیاری همچون قلعه بزرگ الموت در آن قرار دارد. از آن‌جایی که قزوین در روزگار گذشته برای چند سال به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شده بود، شاهد آثار تاریخی بسیار مهمی در قزوین هستیم که به همان دوران تعلق دارند. در این شهر جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد و در صورتی که دل به دل جاهای دیدنی آن بدهید، دیگر از هدف اصلی سفر خود غافل خواهید شد.

از مکان‌های باستانی شهر قزوین که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان به سردر عالی قاپو که یکی از زیباترین آثار بجای مانده از دوران صفوی است اشاره کرد؛ این بنا جزو مهم‌ترین آثار تاریخی بجای مانده از زمان شاهان صفوی محسوب می‌شود. همچنین قلعه لمبسر، به عنوان بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دژ استان قزوین از دیگر جاهای دیدنی این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید.

جاهای دیدنی اطراف قزوین نیز بسیار زیبا هستند. به عنوان مثال می‌توانید سری به تاکستان بزنید. تاکستان نیز زیبایی‌های مخصوص به خود را دارید. اگر در قزوین توقف داشتید، سوغات قزوین را فراموش نکنید. شیره انگور، باقلوا، انواع شیرینی و نان مخصوص قزوینی جزو سوغات‌های مهم قزوین به حساب می‌آیند.

لوشان، شهر آفتاب گیلان

لوشان در جنوبی‌ترین قسمت استان گیلان در بخش مرکزی شهرستان رودبار قرار دارد. فاصله لوشان تا رشت ۹۰ کیلومتر است. این شهر که بین قزوین و رودبار قرار دارد از آب و هوای معتدلی برخوردار است. نمی‌توان در مورد جاهای دیدنی مسیر تهران رشت، صحبت کرد و حرفی از پل تاریخی و زیبای لوشان نزد. این پل که در گذشته نه‌چندان دور تنها مسیر و شاهراه بین قزوین و رشت شناخته می‌شده، بر روی رودخانه شاهرود واقع شده‌ و جذابیت بسیار زیادی دارد.

منجیل، شهر توربین‌های بادی

منجیل یکی از شهرهای استان گیلان است که آن را با سد بزرگ و توربین‌های بادی‌اش می‌شناسند. این شهر که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در بیشتر طول سال با وزش باد نسبتا شدید همراه است، یکی از شهرهای زیبا در فاصله بین تهران تا رشت است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

رودبار، شهر زیتون

در مسیر تهران به رشت پس از منجیل به شهر زیبای رودبار خواهید رسید. رودبار شهری است که خاطرات تلخی را با خود همراه دارد. همه ما خاطره تلخ زلزله رودبار و منجیل را به یاد داریم. البته دیگر خبری از تلخی آن روزها در رودبار نیست. حتی اگر تابلوهای راهنمایی مسیر را نگاه نکنید، به‌راحتی متوجه رسیدن به رودبار خواهید شد. رودبار همان جایی است که در دو طرف جاده فروشگاه های فروش زیتون به چشم می‌خورد.

رودبار داری آب‌وهوای خاص و خاک حاصل خیز است و به همین دلیل درختچه زیتون به‌خوبی در این منطقه رشد می‌کند. در مسیر آزادراه قزوین به رشت، از دور که به تپه‌های رودبار نگاه کنید، درختچه‌هایی کم ‌ارتفاع به چشم می‌خورد که برگ آن‌ها کاملاً درخشان است و برق می‌زند. این درختچه‌ها، درختچه‌های زیتون هستند که سوغات اصلی شهر رودبار به حساب می‌آیند.

زیتون رودبار بسیار مشهور است و این شهر بیشتر تولید زیتون کشور را به خود اختصاص داده است. مردم رودبار بیشتر به مشاغل مرتبط با زیتون مشغول هستند. برخی مردم در فروشگاه‌های مخصوص زیتون فعالیت می‌کنند و برخی دیگر در مزارع زیتون فعالیت دارند. همچنین برخی دیگر از مردم رودبار در مشاغل مرتبط با زیتون همانند کارخانه روغن‌گیری زیتون فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که حتی زنان روستایی نیز در خانه‌های خود زیتون پرورده درست می‌کنند و به فروشگاه‌های کنار جاده می‌فروشند. خلاصه هر چه از زیتون بخواهید در رودبار وجود دارد. زیتون‌های رودبار طعمی بی‌نظیر دارند. اگر به فروشگاه‌های زیتون در این شهر بروید، اکثر فروشندگان به شما تعارف می‌کنند تا به‌صورت رایگان  چند زیتون را تست کنید تا در صورتی که از طعم آن لذت بردید، از آن‌ها خرید کنید.

در نهایت به شهر زیبای رشت خواهید رسید

بعد از رودبار، رستم آباد، امام زاده هاشم، سراوان و سنگر را نیز پشت سر خواهید گذاشت تا نهایتاً به رشت برسید. بی‌شک اگر یک راست بخواهید از تهران به رشت بروید، شاید سفرتان کمی خسته‌کننده شود اما به این ترتیب سفری عالی و خاطره‌انگیز را تجربه می‌کنید. در صورتی که به‌صورت آنلاین اقدام به اجاره ویلا رشت یا اجاره کلبه جنگلی کرده باشید، می‌توانید مستقیم به اقامتگاه خودتان می‌روید.

پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی بیشتر و لذت بردن از سفر خود اجاره ویلا با استخر آبگرم شمال را از سایت جاباما انجام دهید. جاباما به عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت اجاره ویلا ، اقامتگاه و رزرو هتل در ایران، مهم‌ترین دغدغه ایران ‌گردان یعنی مطمئن بودن از محل اقامت را با ارائه اطلاعاتی کامل در مورد اقامتگاه‌ها و هتل‌های ایران و فرآیندی ساده برای رزرو آن‌ها برطرف کرده است.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شهرهای دیدنی در فاصله بین تهران تا رشت آشنا کنیم. برای لذت بردن هرچه بیشتر از سفر خود حتما در طول مسیر از این شهرها و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها بازدید کنید.

 

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید