بنر هدر

بیمه عمر در کانادا و معرفی انواع آن

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بیمه قراردادی است که در صورت نیاز به آن، بیمه‌گر شما هزینه‌های مربوط به بیماری، خسارت یا مواردی که در قرارداد ذکر شده را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین شما در ازای بیمه منتخب، حق بیمه سالانه را می‌پردازید که اغلب در طی 12 ماه پرداخت می‌شود. در نهایت، شما به عنوان راهی برای مدیریت ریسک، حق بیمه پرداخت می‌کنید. شما نمی‌توانید آنچه در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد را کنترل کنید، اما مطمئناً می‌توانید از خود در برابر این اتفاقات، محافظت کنید. نوع بیمه مورد نیاز شما به سبک زندگی فعلی‌تان بستگی دارد. این می‌تواند شامل محل زندگی، محل کار و مالکیت باشد. بنابراین باید بیمه‌ای برای محافظت از تمام دارایی‌های از جمله جان خود یعنی بیمه عمر کانادا، داشته باشید.

چرا به بیمه عمر نیاز دارید؟

اگر بدنبال اخذ ویزای توریستی کانادا برای سفر به این کشور هستید، یکی از مواردی که پیش از هر اقدامی باید با آن بیشتر آشنا شوید، شناخت انواع بیمه عمر در کانادا است. بیمه عمر می‌تواند به شما عزیزان کمک کند تا با تأثیرات مالی پس از مرگ مقابله کنید. کمک هزینه فوت پرداختی از بیمه نامه عمر، مبلغی بدون مالیات و مقطوع است که می‌تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • درآمد خود را جایگزین کنید تا خانواده شما بتوانند استاندارد زندگی خود را حفظ کنند
  • فرزندان یا افراد تحت تکفل خود را تامین کنید
  • هزینه‌های تشییع جنازه را پرداخت کنید
  • بدهی‌های خود را پرداخت کنید
  • به خیریه هدیه بدهید

همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که پول را به دارایی خود یا به یک تراست بسپارید.

انواع بیمه عمر در کانادا کدام است؟

در زیر با انواع بیمه‌ی عمر در کانادا آشنا خواهیم شد:

بیمه عمر مدت دار در کانادا

بیمه عمر مدت دار در صورتی که فرد بیمه شده در یک بازه زمانی مشخص یا قبل از رسیدن به سن معینی فوت کند، مزایای فوت را پرداخت می‌کند. طول پوشش این بیمه برای شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

یک دوره زمانی ثابت، مانند یک دوره 10 یا 20 ساله

تا زمانی که به سن مشخصی مانند 65 سالگی برسید

اگر در طول مدت بیمه نامه فوت کنید، به ذینفعان شما کمک هزینه فوت پرداخت می‌شود. پس از پایان دوره، پوشش به پایان می‌رسد و ذینفعان شما هیچ پرداختی دریافت نمی‌کنند. بیمه نامه های مدت دار شامل ارزش نقدی نمی‌شود. این بدان معناست که شما نمی‌توانید در مقابل بیمه نامه خود وام بگیرید و اگر بیمه نامه خود را لغو کنید، هیچ ارزش نقدی پس نخواهید گرفت. برخی از خط مشی‌های مدت قابل تمدید هستند. به طور کلی، شرکت بیمه شما حق بیمه یا هزینه‌هایی که می‌پردازید را برای طول مدت تعیین می‌کند.

با تمدید بیمه نامه ممکن است حق بیمه شما افزایش یابد. به عنوان مثال، حق بیمه هر پنج سال یک بار با یک سیاست پنج ساله تجدیدپذیر افزایش می‌یابد. اگر حق بیمه خود را پرداخت نکنید، شرکت بیمه ممکن است بیمه نامه شما را لغو کند. زمانی که برای اولین بار بیمه نامه را می‌خرید، حق بیمه مدت دار بیمه عمر عموماً ارزان‌تر از حق بیمه‌های دائمی بیمه عمر است.

گزینه‌های بیمه عمر مدت دار برای زوج‌ها

هنگامی که به خرید بیمه عمر به عنوان زوج فکر می‌کنید، به انواع بیمه در کانادا که ممکن است قبلاً از طریق کارفرمای خود داشته‌اید یا زمانی که به تنهایی خرید کرده‌اید، نگاه کنید. اگر تصمیم به خرید بیمه دارید، مطمئن شوید که تمام گزینه‌های موجود را به عنوان یک زوج در نظر بگیرید. حتماً مزایا و معایب هر کدام را در نظر بگیرید.

بیمه عمر مشترک برای روج‌ها

  1. به هر یک از شرکا پوشش یکسانی می‌دهد
  2. دو نفر را تحت یک بیمه نامه مشترک بیمه می‌کند
  3. با فوت شریک اول، کمک مالی را پرداخت می‌کند
  4. معمولاً از دو خط مشی واحد یکسان ارزان‌تر است
  5. اگر زوج از هم جدا شوند یا طلاق بگیرند، گاهی نسبت به سیاست‌های افراد مجرد انعطاف کمتری دارد
  6. معمولاً فقط یک مزایا فوت پرداخت می‌کند، بنابراین اگر یکی از شرکا فوت کند، دیگری برای ادامه پوشش باید برای سیاست جدید درخواست کند.

بیمه عمر منفرد برای زوج‌ها

  1. به هر شریک خط مشی خاص خود را ارائه می‌دهد
  2. به هر شریک مبلغ پوشش مخصوص به خود را می‌دهد
  3. تغییر ذینفع را در صورت جدایی یا طلاق نسبتاً آسان می‌کند
  4. معمولاً در مجموع گران‌تر از یک سیاست مشترک اولین به مرگ است

بیمه عمر دائم

بیمه عمر دائمی، در تمام طول عمر شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر در هر زمانی که بیمه نامه شما معتبر است، فوت کنید، بازماندگان شما مبلغی دریافت خواهند کرد.

بیمه نامه‌های عمر دائمی ارزش نقدی ایجاد می‌کند. این بدان معناست که اگر بیمه نامه خود را لغو کنید، یک ارزش نقدی (کمتر از مبلغی که به عنوان حق بیمه برای هزینه‌های بیمه پرداخت کرده‌اید) پس خواهید گرفت.

ممکن است بتوانید وام بیمه نامه بگیرید یا از بیمه نامه عمر خود به عنوان وثیقه برای وام استفاده کنید. اگر با استفاده از ارزش نقدی خود وام می‌گیرید و وام را بازپرداخت نمی‌کنید، ممکن است مقدار پولی را که ذینفع شما دریافت می‌کند کاهش دهد یا در صورت انصراف، ممکن است آن را پس بگیرید.

بیمه عمر کل زندگی

بیمه کل زندگی نوعی بیمه عمر دائمی است که پوششی برای تمام عمر شما فراهم می‌کند. با افزایش سن، حق بیمه شما تغییر نخواهد کرد. بیمه نامه شما اغلب دارای حداقل ارزش نقدی تضمین شده است.

بیمه عمر همگانی

بیمه عمر همگانی نوعی بیمه عمر دائمی است که بیمه عمر را با حساب سرمایه گذاری ترکیب می‌کند. حساب سرمایه گذاری دارای ارزش نقدی است. برداشت و همچنین وام، ممکن است مجاز باشد. بنابراین سود فوت و ارزش نقدی حساب سرمایه گذاری شما ممکن است بسته به بازده سرمایه گذاری‌ها و همینطور انواع سرمایه گذاری‌هایی که در حساب خود نگهداری می‌کنید، کاهش یا افزایش یابد.

شما همچنین می‌توانید نحوه سرمایه گذاری حق بیمه خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید حق بیمه خود را در حدود تعیین شده در بیمه نامه خود افزایش یا کاهش دهید. با این حال، اگر بازده سرمایه گذاری انتخابی شما کاهش یابد، حق بیمه شما می‌تواند افزایش یابد.

تشخیص اینکه به کدام بیمه عمر در کانادا نیاز دارید، ممکن است سخت باشد. بنابراین راهکار هوشمندانه این است که با مشاوران حرفه‌ای در این زمینه مشورت داشته باشید. یک مشاور بهترین نحوه مدیریت و برنامه ریزی را توصیه می‌کند. به دلیل تمرکز عمومی که دارند، می‌توانند در مورد محصولات بیمه توضیحات مفیدی داده، همینطور توصیه‌هایی را برای بیمه نامه‌ها و پوشش‌های متنوع ارائه دهند که برای شما منطقی‌ترین باشد.

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید