معروفترین پل های استانبول

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

استانبول قطب گردشگری ترکیه و مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است و تنها شهر بزرگی است که بین دو قاره واقع شده است. دو قاره آسیا و اروپا توسط تنگه بسفر از هم جدا شده اند. استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره پراکنده شده است. برای اتصال بخش های آسیایی و اروپایی شهر و سهولت در رفت و آمد، پل هایی بر روی تنگه بسفر که یکی از جاذبه های استانبول است ساخته شده است. اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید حتما این محتوا را بخوانید.

پل بسفروس یا پل شهدای 15 جولای

این پل 1500 متر طول و 34 متر عرض دارد. پل بسفر به نام بوغاز و 15 جولای شناخته می شود. دلیل نامگذاری رسمی این پل به 15 جولای احترام به قربانیان غیرنظامی کودتای ترکیه است. پل بسفر یکی از سه پل بر روی تنگه بسفر است که ناحیه اورتاکوی در بخش اروپایی را به منطقه بیلربی در بخش آسیایی متصل می کند. با تکمیل در سال 1973، این پل چهارمین پل معلق بزرگ جهان شد و در حال حاضر طولانی ترین پل معلق در اروپا و آسیا است. این پل دارای سه خط برای خودروها و یک خط برای خودروهای اورژانس است. تردد عابران پیاده روی این پل ممنوع است.

پل بسفروس

پل فاتح سلطان مهمت

این پل دومین پل در بسفر است که در سال 1988 ساخته شده است. پل سلطان مهمت فاتح استانبول پنجمین پل معلق طولانی جهان پس از ساخت آن است. نام این پل پس از سقوط شهر قسطنطنیه (و امپراتوری بیزانس) توسط سلطان محمد فاتح در قرن پانزدهم انتخاب شد. طول این پل 1510 متر و عرض آن 39 متر است و دارای چهار خط تردد وسایل نقلیه به اضافه یک خط اضطراری در هر جهت است. همچنین عابران پیاده قادر به عبور از این پل نیستند. منطقه Kavacik در قسمت آسیایی و منطقه Hisarustu در قسمت اروپایی توسط این پل به هم متصل می شوند.

پل یاووز سلطان سلیم

این پل که دومین پل بلند جهان است، سومین پل معلق در تنگه بسفر است که ساخت آن در سال 2013 آغاز شد و در سال 2016 افتتاح شد. این پل سلطان سلیم اول عثمانی نام گرفت که امپراتوری عثمانی را تا میانه گسترش داد. شرق و شمال. این پل دارای هشت خط برای اتومبیل و دو خط برای قطار است. منطقه پویرازکوی در قسمت آسیایی و منطقه گاریپچه در قسمت اروپایی توسط این پل به هم متصل می شوند.

سفر با تور استانبول تابستان می تواند رویای بازدید شما را از این پل ها برآورده کند.

” تور استانبول تابستان 1401 می تواند فرصتی خوب مخصوصا برای افرادی باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در دو سال اخیر سفری داشته باشند. در میان تمامی شهرهای ترکیه، استانبول پرطرفدارترین شهر مخصوصا برای ایرانیان است که این موضوع می تواند دلایل گوناگونی از جمله وجود پرواز مستقیم داخلی و خارجی میان تهران و سایر استان های ایران از جمله تبریز، شیراز و اصفهان به استانبول و همچنین قیمت پایین تر تور استانبول نسبت به سایر تورهای مسافرتی. به همین دلیل باتوجه به اهمیتی که تور استانبول دارد قصد داریم تا شما را با مهم ترین بخش ها برای برخورداری از یک سفر عالی آشنا کنیم”

پل یاووز سلطان سلیم

پل گالاتا

پل گالاتا که بر روی شاخه طلایی قرار گرفته است، بدون شک یکی از معروف ترین پل های استانبول است. محله های گالاتا و امینونو را به هم متصل می کند. پل گالاتا که در ابتدا در قرن نوزدهم ساخته شد، در واقع پنجمین پل گالاتا است که در این مکان ساخته شده است. در میان مردم محلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بنابراین جای تعجب نیست که در بسیاری از اشعار و داستان ها ظاهر می شود.

این ساختمان دو طبقه با ماهیگیران زیاد روی نرده و فروشندگان Balık ekmek (ساندویچ ماهی) به یکی از دیدنی های معروف استانبول تبدیل شده است. هر دو عرشه پل گالاتا را به دنیایی خاص تبدیل کرده اند. در حالی که ترافیک در عرشه بالایی رونق دارد، فضایی پر جنب و جوش با غذاهای سنتی خیابانی ترکی در پایین وجود دارد.

پل گالاتا

پل مترو شاخ طلایی

پل مهم دیگری که بر روی شاخ طلایی قرار دارد، به ترکی Haliç، پل مترو شاخ طلایی است که به آن «پل مترو هالیچ» نیز می‌گویند. این پل که در سال 2014 تکمیل شد، یکی از آخرین ساخته‌ها و چهارمین پل است که بر روی شاخ طلایی قرار دارد. این پل کابلی است و از منطقه بی اوغلو تا منطقه فاتح امتداد دارد.

چیزی که پل مترو شاخ طلایی را جالب می کند این است که این پل مترویی است که مرکز حمل و نقل Yenikapı در منطقه فاتح را به ایستگاه مترو Hacıosman در منطقه Sarıyer متصل می کند. حتی یک ایستگاه مترو در وسط پل وجود دارد.

از آنجایی که پل مترو شاخ طلایی با شبه جزیره تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد تداخل دارد، ساخت آن بسیار بحث برانگیز و مورد انتقاد یونسکو و دیگران قرار گرفت. علاوه بر خط مترو M2، از پل مترو شاخ طلایی به عنوان پل عابر پیاده نیز استفاده می شود.

 

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com)  مراجعه کنید

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید