9 نکته مهم در انتخاب بهترین کشور برای زندگی ایرانیان

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

هر ساله افراد زیادی به دلیل یک پیشنهاد شغلی جذاب، پیوستن به اعضای خانواده و یا صرفاً ایجاد تغییراتی در زندگی فردی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اگرچه این روند بسیار هیجان‌انگیز و ارزشمند است، اما با چالش‌های بزرگی نیز همراه خواهد بود. یادگیری یک زبان جدید، برقراری ارتباط با افراد جدید، آشنایی و هماهنگ شدن با یک فرهنگ متفاوت و … همگی از چالش‌هایی هستند که سر راه مهاجران قرار دارند. اما در کنار تمام این موارد، انتخاب بهترین کشور برای زندگی از بین صدها گزینه مختلف، یک مرحله اساسی است. از این رو در ادامه 9 نکته اساسی را به شما معرفی می‌کنیم که باید در زمان انتخاب بهترین کشور برای زندگی ما ایرانیان در نظر گرفته شود.

چه فاکتورهایی در انتخاب بهترین کشور برای زندگی مهم هستند؟

این که یک نفر بخواهد یک کشور جدید را برای زندگی انتخاب کند، به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که اغلب آن‌ها براساس نیاز و سلیقه شخصی تعیین می‌شوند. به‌عنوان مثال، اغلب مردم می‌خواهند کشوری را انتخاب کنند که به ایران نزدیک بوده و یا دست‌کم بتوانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند. و یا بسیاری دیگر، تنها به این مسئله فکر می‌کنند که کدام کشورها به راحتی به آنان ویزا می‌دهند.

به این ترتیب، به راحتی می‌توان متوجه شد که انتخاب بهترین کشور برای زندگی از نظر افراد مختلف ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. کمک گرفتن از افراد متخصص و کسانی که تجربه کافی در امر مهاجرت دارند، می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کند. موسسات مهاجرتی معتبر مانند مجموعه پارسی کانادا می‌توانند شما را در انتخاب بهترین مسیر و مقصد مهاجرت راهنمایی کنند.

9 نکته برای انتخاب بهترین مقصد مهاجرت

چه قرار باشد برای یافتن شغل به یک کشور جدید مهاجرت کنید و یا هدف شما مهاجرت تحصیلی است، باید در زمان انتخاب کشور مقصد چند نکته مهم را در نظر بگیرید. 9 نکته اساسی که برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت باید در نظر بگیرید را در ادامه بخوانید:

1.      بررسی کیفیت زندگی

گزارش سالانه معرفی شادترین کشورهای دنیا از سوی سازمان ملل، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کشور برای زندگی کمک کند. این مطالعه که نشان‌دهند کیفیت زندگی در این کشورها است، با در نظر گرفتن تولید سرانه ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، آزادی، بخشودگی و درک فساد انجام می‌شود.

2.      سطح امنیت

برای بررسی سطح امنیت یک کشور، می‌توانید از شاخص جهانی صلح کمک بگیرید. این شاخص 23 معیار مختلف را در حوزه‌های نظامی‌سازی، درگیری‌های داخلی و بین‌المللی جاری، امنیت و امنیت اجتماعی در یک کشور بررسی کرده و در نهایت سطح امنیت آن را تعیین می‌کند. در رتبه اول لیست کشورهای جهان، ایسلند برای چهاردهمین سال متوالی به‌عنوان آرام‌ترین و امن‌ترین کشور دنیا قرار دارد.

3.      بررسی آب و هوا

یکی از نکات بسیار مهمی که در انتخاب بهترین کشور برای زندگی ایرانیان باید در نظر گرفته شود، آب و هوای کشور مقصد است. از آنجایی که کشور ایران دارای یک آب و هوای چهارفصل بوده و در اغلب مناطق کمتر شاهد سرما یا گرمای بیش‌ازحد هستیم، عادت کردن به جایی با آب و هوای بسیار متفاوت می‌تواند برای شما سخت باشد.

4.      سرعت انطباق‌پذیری در محیط

روند مهاجرت به شدت روی روش معمول زندگی، زبان و فرهنگ افراد تأثیر می‌گذارد. این که یک مهاجر تا چه حد بتواند با محیط جدید منطبق شود، نه تنها به خود فرد بلکه به میزان فرهنگ مهاجرپذیر در کشور مقصد او بستگی دارد. برخی کشورهای دنیا به راحتی از افراد جدید استقبال می‌کنند در حالی که برخی کشورهای دیگر چنین نیستند.

5.      در نظر گرفتن بازار کار

برای مهاجرت کاری، توجه به بازار کار کشور مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ درآمد یک بحث است و بازار کار یک بحث دیگر! کشوری ممکن است دستمزد خیلی خوبی بدهد، اما چندان بازارکار پررونقی نداشته باشد و حتی نشود به این راحتی‌ها ویزای آن را گرفت، مانند لوکزامبورگ! به همین دلیل باید بتوانید کشوری را انتخاب کنید که سه فاکتور رونق بازار کار، دستمزد خوب و راحتی ویزا را تا حدی در کنار هم داشته باشد.

6. تحقیق درباره قوانین و فرهنگ

شما در هر جای دنیا که زندگی کنید، باید تابع قوانین و فرهنگ موجود در آن کشور باشید. به همین دلیل است که در زمان انتخاب بهترین کشور برای زندگی باید درباره قوانین رسمی و فرهنگ آن کشور تحقیق کرده و ببینید که تا چه حد می‌توانید با آن سازگار باشید.

7. یادگیری و تسلط به زبان رسمی کشور مقصد

بسیاری از ایرانیان به‌عنوان زبان دوم خود انگلیسی را انتخاب کرده و به آن تسلط دارند. اگرچه انگلیسی یک زبان جهانی است، اما در بسیاری کشورها مردم به آن تسلط نداشته و باید حتماً به زبان رسمی آن کشور با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

8. بررسی برنامه‌های مهاجرتی

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت، بررسی برنامه‌های مهاجرتی است که این کشور ارائه می‌دهد. برخی کشورها مانند کانادا مسیرهای مهاجرتی بسیار متعددی را طراحی کرده‌اند که افراد مختلفی واجد شرایط شرکت در آن‌ها هستند؛ در حالی که بسیاری کشورهای دیگر، تنها چند برنامه محدود را ارائه می‌دهند.

9. راحتی اخذ شهروندی

یکی از مسائلی که اغلب مهاجران ایرانی به آن توجه ویژه‌ای دارند، امکان اخذ شهروندی کشوری است که به آن مهاجرت کرده‌اند. البته این دغدغه باتوجه به مزایای متعددی که کشورهای مختلف برای شهروندان ارائه می‌دهند، کاملاً قابل درک است. در نتیجه بهترین کشور برای مهاجرت می‌تواند گزینه‌ای باشد که شرایط ساده‌تری در اخذ شهروندی دارد.

جمع‌بندی

همه افرادی که قصد مهاجرت دارند، می‌خواهند بهترین کشور برای زندگی را انتخاب کنند. اما انتخاب بهترین کشور به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همانطور که ممکن است یک کشور از نظر یکی از معیارهای مورد نظر شما عالی باشد، می‌تواند در مشخصه دیگری ضعیف به نظر برسد. ازاین‌رو، در مطالب گفته شده سعی کردیم تا با در نظر گرفتن معیارهای کلی، 9 نکته اساسی را که در انتخاب بهترین کشور برای زندگی ایرانیان مؤثر هستند، به شما معرفی کنیم. کمک گرفتن از کارشناسان مهاجرت در موسسه پارسی کانادا می‌تواند بهترین راه‌حل در انتخاب مقصد مناسب مهاجرتی برای شما باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید