بنر هدر

آشنایی با مرکز خرید الماس شرق؛ تلفیقی از زیبایی و معماری

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

مشهد به‌عنوان مذهبی‌ترین شهر ایران، در کنار میزبانی از حرم امام رضا (ع)، مراکز خرید و تفریحات مختلفی را در خود جای داده است که تنوع بسیار بالای آن‌ها باب سلیقه همه مسافران این شهر است. خرید کردن و گشت‌وگذار در بازارهای مشهد یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی است که زائران و مسافران در کنار سفر معنوی خود به آن مشغول هستند.

به‌عنوان مثال آن‌ها می‌توانند به مرکز خرید الماس شرق مشهد مراجعه کنند که یک مجتمع توریستی تفریحی بزرگ است و گشتن در آن و تجربه تفریحات متنوعش می‌تواند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهد.

اگر شما نیز قصد دارید به‌زودی عازم این شهر زیارتی شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. چون در ادامه شما را با امکانات متنوع مرکز خرید الماس شرق مشهد آشنا می‌کنیم.

معرفی کلی مرکز خرید الماس شرق

الماس شرق که از بزرگترین مراکز خرید و تفریح در شهر مشهد است، با مساحت 108 هزار متر مربع در منطقه گردشگری سپاد خراسان در بلوار خیام واقع شده است. از کل مساحت این مجموعه تقریبا 25 هزار مترمربع زیربنای سختمان و 33 هزار متر مربع نیز به فضای باز اختصاص یافته است.

مرکز خرید الماس شرق با معماری تلفیقی از سبک مدرن و اسلامی، در 6 طبقه و با 1238 واحد تجاری، عظمت و وسعت چشمگیری دارد. بسیاری از افرادی که به این مکان می‌آیند به‌همین دلیل فرصت نمی‌کنند از تمام جاهای آن بازدید کنند.

8 دستگاه آسانسور نفربر، یک آسانسور پانوراما و 4 دستگاه بالابر باری در کنار سیستم پله برقی این مجتمع، امکان گشتن در بین طبقات و پارکینگ را آسان کرده‌اند.

از سوی دیگر نزدیکی آن با حرم مطهر امام رضا و سایر مراکز خرید در کلان شهر مشهد و امکان دسترسی آسان از طریق مترو، اتوبوس و ماشین شخصی، روزانه جمعیت زیادی را به سوی این مرکز خرید روانه می‌کند. ساعات کاری این مجتمع در تمام روزهای هفته از 10 صبح تا 11 شب است.

لذت خرید در الماس شرق

از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های تور مشهد از تهران یا هر شهر دیگری، خرید سوغاتی و محصولات ویژه این شهر است. مسافران می‌توانند انواع محصولات و سوغاتی‌های باکیفیت را از مرکز الماس شرق خریداری کنند. تنوع بالای انواع خشکبار و تنقلات در کنار محصولات مذهبی و مخصوص حجاب، دست بازدیدکنندگان را در انتخاب کالای مورد نظر خود باز گذاشته است.

فعالیت مغازه‌های این مجتمع تنها به فروش سوغاتی و کالاهایی که نام بردیم محدود نمی‌شود، بلکه بازدیدکنندگان می‌توانند انواع اجناس مورد نیاز خود را از مغازه‌های متعدد و متنوع مرکز خرید الماس شرق تهیه کنند. چند نمونه از سایر محصولات موجود در این مرکز عبارت هستند از:

  • لباس‌های زنان، مردانه و بچگانه
  • انواع کیف و کفش
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • اکسسوری‌های متنوع شخصی یا خانگی
  • لوازم خانه و آشپزخانه
  • تابلو فرش‌های متنوع دستبافت و ماشینی

به عبارت دیگر شما با یک مرتبه سفر به مرکز خرید الماس شرق می‌توانید فهرست خرید خود را کاملا تهیه کنید و وقت خود در روزهای دیگر را به زیارت یا بازدید از جاهای دیدنی دیگر مشهد اختصاص دهید.

شهربازی

بزرگترین شهربازی سرپوشیده مشهد در مرکز خرید الماس شرق قرار دارد و با اسم سرزمین عجایب آماده پذیرایی از کودکان و والدین آن‌ها است.

پدر و مادرهایی که با تور مشهد از تبریز یا هر شهر دیگری به این مرکز آمده‌اند، می‌توانند در زمان خرید یا بعد از آن فرزندان خود را به این مجموعه ببرند تا در ذهن آن‌ها تجربه انواع بازی‌های هیجان‌انگیز اما استاندارد سرزمین عجایب برای همیشه حک شود.

آکواریوم شهر دریایی

یکی از واحدهای مجموعه الماس شرق در طبقه سوم، نمایشگاهی از آبزیان و ماهیان متنوع است که بسیاری از بازدیدکنندگان مجموعه از آن به‌عنوان یک تفریح زیبا و جالب یاد می‌کنند. دیدن این آکواریوم و تنوع آبزیان، برای والدین و همچنین کودکان آن‌ها بسیار جالب خواهد بود.

سینما 5 بعدی

از جمله سایر تفریحات و امکانات جالب مرکز خرید الماس شرق، وجود یک سینما 5 بعدی در آن‌جا با امکانات و فیلم‌های هیجان‌انگیز است. امکانات و لوازم این سینما به‌حدی پیشرفته است که برخی آن را مجهزترین نوع این سینما در کل کشور می‌دانند.

عکاس‌خانه

در طبقه دوم مرکز خرید الماس شرق، عکس‌خانه‌ای با دکور و فضایی سنتی و نوستالژی قرار دارد که بسیاری از مسافران لحظات شیرین خود را در آن ثبت می‌کنند. حتی بسیاری از زائران و مسافران که قصد خرید و تجربه سایر امکانات مجموعه را ندارند، تنها برای عکاسی و چاپ فوری تصاویر خود راهی این مکان می‌شوند.

سخن هایی

مرکز خرید الماس شرق مرکز تفریحی توریستی بسیار بزرگی در مشهد است. این مکان توانسته است با فراهم کردن امکانات متنوع و جذاب مانند رستوران، بستنی فروشی، فست فود، مانیتور پخش تبلیغات و موارد دیگری که در بالا نام بردیم، روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب ‌کند.

ما در این مطلب بعضی از امکانات این محل را معرفی کردیم تا بدانید با بازدید از آن‌جا از چه چیزهایی می‌توانید بهره ببرید و وقت خود را چطور صرف کنید.

منبع مقاله : https://hamsafarha.com

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید