آیا تحصیل در کانادا سخت است؟ ناگفته های تحصیل در کانادا

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

آیا تحصیل در کانادا سخت است؟ ناگفته های تحصیل در کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا داشنته باشید، سوالات زیادی ذهن شما را درگیر می کند. مثلا اگر تصمیم به تحصیل در کانادا داشته باشید با خود فکر می کنید که آیا سختی تحصیل در کانادا قابل تحمل است یا خیر؟ یا این سوال برایتان پیش می آید که چه مشکلاتی در زمان تحصیل در کانادا در انتظار شماست؟

این سوال جواب های بسیار زیادی دارد که هر جواب می تواند مسیر زندگی و دید شما را نسبت به مهاجرت تحصیلی تغییر دهد. دو مسئله مهم سطح دانش زبان انگلیسی شما و هزینه شهریه ترم ها، به طور کلی می تواند بخش مهمی از نگرانی های شما را مشخص و بر طرف کند. اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که شاید در وبسایت ها یا موسسات مهاجرتی به این موارد اشاره نشده باشد و به اصطلاح ناگفته های تحصیل در کانادا هستند که ما در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

اما مسیر راه چگونه است؟ چطور باید برای تحصیل در کانادا اقدام کرد تا بتوان سختی تحصیل در کانادا را به پایین ترین میزان برسانید؟

با ما در موسسه مهاجرتی ایلیا همراه باشید تا به صورت کامل برای شما نقشه راه مهاجرت تحصیلی به کانادا را روشن کنیم.

تحصیل در کانادا در سنین زیر 18 سال

کشور کانادا برای تمام سنین امکان تحصیل را فراهم کرده است و می توان اینطور گفت که از دبستان تا مقاطع بالای دانشگاهی آمادگی تحصیل در کانادا وجود دارد. برای سنین زیر 18 سال که اقدام برای تحصیل در کاناد می کنند، ویزای دانش آموزی صادر می شود و پس از گذراندن پروسه های پذیرش و فرستادن مدارک به کانادا در صورت قبولی امکان پذیرش این داشن آموزان وجود دارد.

اما سختی تحصیل در کانادا برای دانش آموزان بسیار ملموس تر از دانشجویان می باشد. چرا که در این سن داشن آموزان شدیدا به یک همراه از خانواده خود نیاز دارند و یکی از وابستگان درجه یک باید همراه آنان باشند اما اصلا جای نگرانی نیست چون دولت فدرال کانادا قانونی را تصویب کرده که این اجازه را به دانش آموزان می دهد تا در حین تحصیل یکی از اعضای خانواده خود مثل پدر، مادر و خواهر و یا برادر را در کنار خود داشته باشند. البته باید به دولت این کشور ثابت کنند که سرپرست قانونی فرد دانش آموز می باشند.

ویزای تحصیل در کانادا برای دانشجویان

امکان دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان در تمامی مقاطع وجود دارد. یعنی به طور کل اگر قصد تحصیل در کانادا دارید که به مدت 6 ماه به بالا زمان می برد، حتما نیاز به ویزای تحصیل در کانادا دارید. در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا را خواهید داشت:

  1. پذیرش از یک دانشگاه یا کالج معتبر
  2. داشتن مدارک زبان با نمرات مدنظر دانشگاه یا کالج مورد نظر از قبیل ایلتس، تافل، پی تی ای و دولینگو
  3. گپ تحصیلی کوتاه مدت یا توجیه گپ تحصیلی بلند مدت
  4. میزان شهریه یک یا دو ترم دانشگاه یا کالج
  5. تمکن مالی و حساب بانکی ارزی
  6. توصیه نامه
  7. مدرک تحصیلی قبلی با نمرات مورد قبول و معدل بالا
  8. ریز نمرات از تمامی دروس
  9. عدم سو پیشینه
  10. پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  11. ارائه مدرکی که ثابت کند پس از تحصیل به کشور خود بر می گردید

اما هر مقطع تحصیلی در کانادا نیاز به مدارک مخصوص خود نیز می باشد که برخی از این مدارک باعث سخت شدن مهاجرت تحصیلی شما به کانادا می شود.

آیا تحصیل در کانادا سخت است؟ ناگفته های تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

یکی دیگر از مواردی که باعث سخت شدن تحصیل در کانادا می شود، شهریه دانشگاه یا کالج و هزینه های زندگی در این کشور تراز اول جهان است. برخی دانشگاه ها یا کالج ها در شرایط پذیرش دانشجو قید می کنند که دانشجو باید شهریه یک یا دو ترم را قبل از شروع تحصیل در کانادا، به حساب آموزشگاه واریز کند و این خود معضل بزرگی برای دانشجویان است. البته در بیشتر مواقع این موارد وجود ندارد و دانشجو طبق روال تمامی کشورها، هر ترم شهریه خود را پرداخت می کند.

پس قبل از اقدام به دریافت پذیرش حتما به این نکته توجه داشته باشید تا بعدا شرایط برای تحصیل شما سخت و طاقت فرسا نشود.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

نکته بسیار مهم در محاسبه هزینه های تحصیل در کانادا، هزینه زندگی در این کشور است؛ اگر این مسئله نادیده گرفته شود می تواند باعث سختی تحصیل در کانادا شود. البته لازم به ذکر است که قبلا هر دانشجو می توانست در هفته تا 20 ساعت به صورت قانون کار کند و هزینه های زندگی دانشجویی خود را به راحتی تامین کند اما به تازگی این قانون به مدت محدودی لغو شده و دانشجویان امکان کار داخل یا خارج از دانشگاه را به صورت نامحدود دارند. پس این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که از سختی تحصیل در کانادا می ترسند. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید به شما توصیه میکنیم قبل از سفر به این کشور سعی کنید مقداری از هزینه زندگی در کانادا را همراه داشته باشید تا در طول تحصیل به مشکلات مالی بر نخورید.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را می توان بهترین و پر طرفدارترین مقاطع تحصیلی در کانادا برای دانشجویان دانست. بی شک سالیانه چندین هزار دانشجو بین المللی از سرتا سر دنیا وارد این کشور می شوند تا تحصیل و زندگی در کانادا را تجربه کنند. امنیت، هزینه مناسب، سیستم آموزش عالی، دانشگاه های بین المللی و تفریحات فراوان از دلایل جذب دانشجویان به کانادا می باشد.

در این بین مقطع کارشناسی در کانادا نیز مانند ایران، یک دوره 4 ساله است که با توجه به شرایط تحصیلی در این کشور، بسیار جذاب است.

اما چیزی که باعث سختی تحصیل در کانادا در این مقطع می شود، (البته برای برخی از دانشجویان) دوری از خانواده است زیرا  این دوره تقریبا طولانی مدت است و هزینه رفت و آمد به ایران بسیار بالا است. اگر امکان رفت و آمد در بین ترم ها را دارید یا شرایط دعوت عزیزان خود به کانادا را دارید، می توانید با این مورد هم به خوبی کنار بیایید در غیر اینصورت از قبل این موضوع را در نظر بگیرید و خود را آماده آن کنید.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد نیز یکی دیگر از مقاطع مهم و بسیار پرطرفدار در کانادا می باشد. این مقطع با توجه به کوتاه بودن زمان تحصیل و ویزای کار پس از آن باعث شده که هر شخصی با هر سن و میزان گپ تحصیلی، متاهل یا مجرد، بتواند برای تحصیل در این مقطع اقدام کند.

همانطور که گفته شد بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد در کانادا به این دلیل این کشور را انتخاب می کنند که پس از تحصیل به میزان ماه هایی که مشغول به تحصیل بودند، ویزای کار دریافت  می کنند و می توانند در کانادا بمانند. این باعث می شود که پس از دو سال تحصیل در مقطع ارشد و دو سال کار در کانادا درخواست اقامت دائم دهند و بعد از آن در صورتی که 3 سال به صورت کامل در کانادا حضور داشته اند، پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

سختی تحصیل در کانادا در این مقطع این است که اگر نتوانید در مدت دو سال پس از تحصیل کار مناسب با قوانین و رشته خود پیدا کنید، باید با ماندن در این کشور خداحافظی کنید.

این موارد بیشتر واقعیت های مهاجرت به کشور کانادا هستند تا سختی ها. اما جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا با توجه به نیاز زیاد و کمبود نیروی کار که آماری حدود یک میلیون است، می توان مطمئن بود که در این کشور به راحتی می توانید کار پیدا کنید و برای همیشه در کانادا ماندگار شوید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید