استرالیا در کدام قاره است؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

استرالیا یک کشور مستقل است که از سرزمین اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و جزایر کوچک تر متعددی تشکیل شده و بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیم کره جنوبی واقع شده است. این کشور از نظر مساحت بزرگ‌ترین کشور اقیانوسیه و جز ششمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. استرالیا لقب کشور پهناور عمده مساحت قاره اقیانوسیه را به خود اختصاص داده است و همچنین ادعای مالکیت بر 40% جنوبگان را دارد و بر این اساس پژوهشگاه های بزرگی نیز در آن منطقه احداث و فعال کرده است.

استرالیا در کدام قاره است؟

تاریخ استرالیا

در سال 1606 طبق منابع تاریخی هلندی ‌ها جزء اولین نفراتی بودند که استرالیا را کشف و شناسایی کردند اما قبل از این گروه صد ها هزار بومی استرالیا در این کشور در حال زندگی کردن بودند. در سال 1900 میلادی ملکه ویکتوریا طی قانونی، استقلال سیاسی استرالیا را اعلام کرد و این کشور در ژانویه سال 1901 به طور رسمی به استقلال خود رسید.

 ملکه الیزابت در سال 1999 با رای 82 درصدی مردم به عنوان فرماندار کل استرالیا انتخاب شد. در طی پاسخ دادن به سوال استرالیا در کدام قاره است، بگوییم استرالیا که یک نظام سیاسی لیبرال دموکراتیک باثبات تحت قانون اساسی دارد که یکی از قدیمی‌ ترین نظام ‌های جهان از زمان نخستین ساختار حکومتی در کشور استرالیا است. این کشور ششمین دموکراسی قدیمی مستمر در جهان است و عمدتاً به عنوان یک سیستم دو حزبی عمل می‌کند که در آن رای دادن جزء قوانین اجباری می باشد.

پایتخت و ایالت استرالیا کجاست؟

پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا است که بین دو مرکز مهم فرهنگی و اقتصادی یعنی سیدنی و ملبورن و در قسمت جنوب شرقی این کشور قرار دارد. در طول زمان به استرالیا لقب هایی مانند «پیرترین قاره»، «آخرینِ سرزمین ها» و «مرز آخر» را نیز داده اند. استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل شده‌ که اختیاراتشان کمتر از ایالت‌ هاست. ایالت ‌ها و قلمرو های استرالیا عبارتند از:

  • ایالت نیو ساوت ولز که سیدنی، بزرگ ترین و قدیمی ترین شهر استرالیا، پایتخت آن است.
  • ایالت کوئینزلند که مرکز آن بریزبن است.
  • ایالت ویکتوریا که مرکز آن ملبورن است.
  • ایالت استرالیای جنوبی که مرکز آن آدلاید است.
  • ایالت تاسمانیا که جزیره‌ ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت است.
  • ایالت استرالیای غربی که مرکز آن پرت است.
  • قلمرو سرزمین شمالی که مرکز آن داروین است.
  • قلمرو پایتختی استرالیا شامل شهر کانبرا و اطراف آن می باشد.

اگر شما جزء علاقمندان به سفر یا مهاجرت به استرالیا هستید تا پاسخ سوال استرالیا در کدام قاره است را بیابید، می توانید با تور استرالیا به این کشور سفر کنید.

استرالیا در کدام قاره است؟

حقوق شهروندی استرالیا

اگر قصد مهاجرت دائم به استرالیا را داشته باشید، یکی از موارد مهمی که باید در نظر گرفت، روند رسیدن به شهروندی و تابعیت استرالیا می باشد. در سال ۲۰۲۲ پاسپورت کشور استرالیا رتبه چهارم را در میان قوی‌ ترین پاسپورت ‌‌های جهان از آن خود کرده است و همچنین شما با دریافت شهروندی استرالیا بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانید از مزایای سفر به ۱۱۱ کشور جهان بهره‌ مند شوید.

 برای اخذ شهروندی استرالیا شرایطی از جمله شرکت در آزمون شهروندی استرالیا و داشتن شخصیتی مناسب و عدم سوء پیشینه ضروری می باشد. هزینه ‌های متفاوتی برای درخواست شهروندی استرالیا بسته به سن شما وجود دارد. به عنوان مثال، افرادی که ۱۸ الی ۵۹ سال سن دارند، برای ثبت درخواست شهروندی باید ۳۰۰ دلار استرالیا پرداخت کنند. روش‌ های مختلفی برای مهاجرت و رسیدن به تابعیت این کشور وجود دارد. با توجه پاسخ سوال استرالیا در کدام قاره است، شما می ‌توانید با تور استرالیا بهترین روش های مهاجرتی به این کشور را با توجه هزینه کم تجربه کنید.

مقاله مرتبط : بهترین کافه های استرالیا

گران ترین و ارزان ترین شهرهای استرالیا

جای تعجب نخواهد بود اگر در جایی بخوانید که سیدنی گران ‌ترین شهر استرالیا است. چرا که این شهر پر جنب ‌و جوش یکی از 20 کشور گران دنیا می باشد. اگر تمایل به اطلاعات بیشتر راجب سوال استرالیا در کدام قاره است، دارید در سایت های معتبر هزینه های زندگی در استرالیا را مطالعه کنید. ملبورن بعد از سیدنی دومین شهر گران استرالیا است.

آمار نشان داده که متوسط هزینه زندگی در استرالیا در این دو شهر بیشتر از بقیه شهرها می باشد. همچنین پس از آن کانبرا، هوبارت و بریزبن قرار دارند. بیشترین مبلغ مشاهده شده از طریق هزینه‌ های مسکن تامین خواهد شد. شهر کنز از ارزان‌ ترین شهر ‌های استرالیا به حساب می‌آید. شهر پرث چهارمین شهر بزرگ در کشور استرالیا است ولی هزینه ‌های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهر ‌های استرالیا کمی مقرون ‌به ‌صرفه‌ تر می باشد. مقرون‌ به ‌صرفه‌ ترین شهرها در استرالیا: آدلاید، پرت و داروین هستند. قیمت مسکن در این شهر ها از ثبات بیشتری برخوردار بوده و همچنین نباید نگران افزایش هزینه ‌ها در این مناطق باشید.

اقتصاد استرالیا چگونه است؟

 استرالیا یک کشور کم جمعیت و در عین حال پهناور می باشد. به دنبال پاسخ سوال استرالیا در کدام قاره است بسیاری از افراد می خواهند راجب درآمد آن هم اطلاعاتی کسب کنند. درآمد این کشور، مبنی بر کشاورزی و سرمایه گذاری ‌های خارجی می باشد. اقتصاد استرالیا را در دسته بزرگترین اقتصاد های دنیا باید دانست و ارزیابی کرد. چرا که این کشور از معدود کشور هایی در دنیاست که تا مارس 2013 بر اساس گزارش گاردین، روند رشد آن  به ندرت و انگشت شمار دچار وقفه شده است. البته این بدین معنا نمی باشد که اکنون استرالیا دارای روند رشد رو به افول است. در سال 2020،  بر اساس شاخص تولید ناخالص داخلی یا همان GDP، اقتصاد استرالیا رتبه شانزدهم بزرگترین اقتصاد های دنیا را به خود اختصاص داده و این شاخص در سال 2019 رقمی بالغ بر 1/4 تریلیون دلار را ثبت کرده است. بر اساس آمار نشان داده شده بانک جهانی در سال 2019، استرالیا بیست و پنجمین صادر کننده بزرگ و بیستمین وارد کننده بزرگ دنیا است که بیشتر مراودات و تعاملات اقتصادی خود را با کشور های شرق و جنوب شرقی آسیا، ایالات متحده آمریکا، هند و بریتانیا دارد. برای اینکه کاملا پاسخ سوال استرالیا در کدام قاره است را یابید، بگوییم که استرالیا با اکثر کشور های اروپایی و جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی، توافقنامه تجارت آزاد دارد که این امر به تعامل برجسته آن ها در مقام بین الملل کمک شایانی کرده است.

استرالیا در کدام قاره است؟

جمع بندی

 ما در این مقاله درباره تاریخ کشور استرالیا و پایتخت و ایالت های آن و همچنین گران ترین و ارزان ترین شهر های و حقوق شهروندی این کشور صحبت کرده ایم. استرالیا کشوری کم جمعیت و پهناور است در زمانی که اقتصاد غالب کشور های توسعه یافته دنیا در شرایط حاد و بحرانی کرونا رو به رکود می گذشت، استرالیا برای مقابله با تورم، نرخ بهره بانکی خود را برای چهارمین سال متوالی 0/75% نگه داشت و اقتصاد خود را حفظ کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید