بنر هدر

10 مکان مرموز روی زمین که هنوز کشف نشده اند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

 افراد کمی در جهان هستند که با مکان های مرموز و کشف نشده روی کره زمین آشنایی کافی دارند. بیشتر افراد حتی نمی دانند مکان های مرموزی بر روی زمین وجود دارد که انسان ها هنوز نتوانسته اند به آن دست پیدا کنند و این موقعیت های بی نظیر مختص حیات وحش هستند. بیشتر چنین موقعیت هایی آنقدر دور از دسترس اند که نمی توان به راحتی به آن ها سفر کرد.  شاید به همین خاطر است که افراد علاقه چندانی به کشف مکان های مرموز این چنینی ندارند. برای سفر به این مناطق باید زمان، انرژی و مهارت زیادی داشته باشید. آن موقعیت هایی که ما درباره شان اطلاعات اندکی دارند( تنها از طریق هواپیما یا هلیکوپتر آن ها را دیده ایم) اغلب زیبایی خیره کننده ای دارند. دلیل زیبایی بی نظیر این مناطق دست نیافتن انسان به آن است. این موقعیت های زیبا به دلیل عدم مداخله انسان ها بسیار جذاب و شگفت انگیز هستند و می توانند ذهن و قلب شما را تسخیر کنند. در این مقاله می خواهیم 10 مورد از مکان های مرموز، خیره کننده و جذاب را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

دریاچه جنگلی، روسیه

دریاچه جنگلی، روسیه

موقعیت دقیق این دریاچه مرموز مشخص نیست. بر اساس گفته های برخی از کاوشگران، این دریاچه زیبا را می توانید در ناحیه تیومن روسیه پیدا کنید. این دریاچه چطور در اعماق جنگل جا خوش کرده است؟ هیچ کس نمی داند.

Tepui، ونزوئلا

Tepui، ونزوئلا

در زبان مردم بومی گران سابانا Tepui به معنای خانه خدایان است. اگر بتوانید به این ناحیه مرموز سفر کنید با طبیعت باورنکردنی و ساختارهای طبیعی جذابی روبرو خواهید شد که هوش از سرتان می برند.

آبشار هونوکاهو، مائوئی

آبشار هونوکاهو، مائوئی

این مکان دور افتاده غرق در فضای سبز و آرامش بخشی است که حال و هوایتان را عوض می کند. همین که بنشینید و زیبایی های این منطقه را تماشا کنید شعف، عظمت و رمز و راز دنیای طبیعی را با تمام وجود احساس خواهید کرد. فقط چشمان تان را ببندید و تصور کنید به این ناحیه سرسبز و چشم نواز سفر کرده اید. حتی احساس آن هم دلفریب است!

جنگل های بارانی آمازون

جنگل های بارانی آمازون

این جنگل باورنکردنی و عظیم در 9 کشور مختلف آمریکای جنوبی همچون برزیل، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، گیانا، سورینام و گویان فرانسه گسترده شده است. این جنگل ها به قدری وسیع و گسترده هستند که بشر هرگز نمی تواند امیدوار باشد که نقطه به نقطه آن را کشف کند یا درباره هر آنچه که در آن پنهان شده است اطلاعات کافی به دست آورد.

قله های زیبای گنگکهار پونزوم در بوتان

قله های زیبای گنگکهار پونزوم در بوتان

این کوه بلندترین کوه جهان است که هنوز توسط انسان فتح نشده است. بهتر است بدانید که این کوه در قلمرو مورد مناقشه بین بوتان و چین واقع شده و 7570 متر تا آسمان اوج گرفته است.

جنگل سنگی ماداگاسکار

جنگل سنگی ماداگاسکار

اگر بدانید که این دره ها و برجستگی های صخره ای در طول میلیون ها سال  و عمدتاً در زیرِ زمین به شکل غارهای عظیم شکل گرفته‌اند تعجب خواهید کرد. در طول سال های متمادی باران های موسمی متر به متر این سنگ های آهک و لایه‌های ضخیم رسوب گچی را از بین برده اند و این سیستم منحصر به فرد، پل های مرموز با ظاهر طبیعی، مناره ها و دره های طبیعی را که عمقی برابر 120 متر دارند را تشکیل داده اند.

جزایر کرگولن

جزایر کرگولن

این جزایر منحصر به فرد که در قسمت جنوبی اقیانوس هند پنهان شده اند از کشور اصلی خود یعنی فرانسه فاصله زیادی دارند. هیچ هواپیما یا توریستی به این منطقه نمی رود و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق از جزیره رئونیون، نزدیک به ماداگاسکار است.

جزایر صخره ای پائولو

جزایر صخره ای پائولو

برای انسان های مدرن امروزی، جزایر صخره ای منطقه ای دورافتاده از جهان هستند که تقریباً هیچ چیز درباره آن نمی دانند. با اینحال در برهه ای از چند هزار سال گذشته می‌توان مطمئن بود که مردم پا بر روی  این مناطق مرموز و دوست داشتنی گذاشته‌اند. باستان شناسانی که بر روی مناطق مختلف کار کرده اند شواهدی دارند که نشان می دهند انسان ها در این مناطق زندگی کرده اند. رد پای این افراد که انسان های کوتوله هم نامیده می شوند در شواهد و آثار باستان شناسی مشهود است.

دالول، اتیوپی

دالول، اتیوپی

این روزها استخراج نمک در نزدیکی آتشفشان دالول به خوبی انجام می شود. پس نمی توانیم بگوییم که این منطقه ناحیه ای دست نخورده است. با اینحال می توان گفت که منطقه نزدیک آتشفشان هنوز دست نخورده و غیر قابل سکونت است. دانشمندان بر این باورند که منظره عجیب و غریب این آتشفشان شباهت بی نظیری به سطح آیو قمر آتشفشانی سیاره مشتری دارد.

آتول پالمیرا

آتول پالمیرا

این جزیره بکر و دست نخورده که در منطقه استوایی اقیانوس آرام در جنوب جزایر هاوایی واقع شده ظاهراً  میزبان یک نیروی مرموز و جادویی است. اگر بتوانید به تصاویر این جزیره زیبا دست پیدا کنید با این نیروی مرموز و البته دوست داشتنی آشنا خواهید شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید