بنر هدر

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

1. بررسی شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، شرایط پیچیده‌ای نیست و همین امر از مزایای تحصیل در این کشور به شمار می‌رود. شرایط سنی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان به عوامل مشخصی مانند دانشگاه و رشته انتخابی و همچنین مقطع تحصیلی شما وابسته است و تنها کافیست وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود را به دقت بخوانید تا از این شرایط سنی آگاه شوید یا از یک مشاور کاربلد راهنمایی بگیرید. ما در این مطلب شرح کاملی درباره شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان و چگونگی تاثیر عوامل مختلف بر آن پرداخته و راه‌هایی برای جبران گپ تحصیلی ارائه کرده‌ایم. پس همراه ما باشید تا به جزئیات کامل شرایط سنی برای تحصیل در آلمان برسید.

تحصیل دکتری در آلمان

2. شرایط سنی تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های آلمان

تحصیل دانش‌آموزان در آلمان از 6 سالگی شروع می‌شود و در صورتی که همه چیز درست پیش برود، در 18 سالگی به پایان می‌رسد. شما برای ورود به هر مقطع تحصیلی، باید دوره قبلی را گذرانده باشید و می‌توان گفت مقاطع مختلف پیش‌نیاز یکدیگرند. برای آگاهی از شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان برای مدارس و دبیرستان‌ها، باید به مقطع تحصیلی و نوع مدرسه خود توجه کنید.

به خاطر داشته باشید که دانش‌آموزان برای اخذ ویزای تحصیلی به نامه رضایت و حمایت والدین نیاز دارند.

3. شرایط سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف در آلمان

پس از پایان دبیرستان و گذر از 18 سالگی، شما از نظر سنی واجد شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمان می‌شوید. هر دانشجو ممکن است که در 3 مقطع اصلی در آلمان مشغول به تحصیل شود و در مقطع با شرایط سنی مختلفی روبه‌رو گردد. در فهرست زیر می‌توانید شرایط سنی تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در آلمان را ببینید:

  • شرایط سنی تحصیل کارشناسی در آلمان: تنها کافیست حداقل 18 ساله باشید تا از نظر سنی واجد شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان شوید. در خصوص حداکثر سن باید بگوییم که محدودیتی وجود ندارد اما عده‌ای معتقدند اولویت اخذ پذیرش کارشناسی در آلمان با کسانی است که حداکثر 21 سال دارند.
  • شرایط سنی تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان: اگر می‌خواهید دانشجوی کارشناسی ارشد در آلمان شوید، بهتر است در بازه سنی 21 تا 30 سال قرار داشته باشید. توجه کنید که این بازه سنی به صورت رسمی اعلام نشده است اما از آنجایی که شما برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان باید مدرک کارشناسی داشته باشید، پس حداقل سن لازم برابر با 21 می‌شود.
  • شرایط سنی تحصیل دکتری در آلمان: دانشجویانی که حداقل 31 و حداکثر 41 ساله‌اند، می‌توانند برای تحصیل در مقطع دکترا در بهترین دانشگاه های آلمان اقدام کنند. اگر زودتر از 31 سالگی توانستید مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید، می‌توانید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا اقدام نمایید.

در نهایت باید بگوییم تنها محدودیت سنی که آلمان برای پذیرش دانشجو قرار داده است، گذر از 18 سالگی است و در خصوص حداکثر سن لازم برای تحصیل در آلمان نمی‌توان با اطمینان حرف زد. همواره استثنائاتی ممکن است قوانین حداکثر سن را زیر سوال ببرند بنابراین اگر شما هم سن بیشتری از سن‌های مذکور دارید، از یک مشاور مجرب راهنمایی بگیرید.

ما در بخش بعدی به سراغ تاثیر رشته‌های تحصیلی مختلف بر شرایط سنی تحصیل در آلمان می‌رویم. همراه ما بمانید و بخش بعدی مطلب را از دست ندهید.

رشته های تحصیلی آلمان

4. شرایط سنی تحصیل در رشته‌های مختلف در آلمان

یکی از مهم‌ترین شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، رشته انتخابی شما برای تحصیل در برترین دانشگاه‌های این کشور است. بنابراین علاه‌بر مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی نیز می‌تواند بازه سنی تعیین‌شده برای حضور در دانشگاه‌های آلمان و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور را تغییر دهد. در ادامه به ذکر چند مثال در این زمینه می‌پردازیم.

پزشکی یکی از محبوب‌ترین و بهترین رشته‌های تحصیلی در آلمان است اما متقاضیان تحصیل در این رشته در بهترین دانشگاه‌های آلمان باید شرایط سنی یعنی حضور در بازه 18 تا 30 سالگی را در نظر بگیرند. حداقل سن تحصیل پزشکی (18 سالگی) قطعی است اما در خصوص حداکثر سن، قانونی وجود ندارد و تنها گفته می‌شود شانس اخذ پذیرش و ویزا برای دانشجویانی که بین 22 تا 30 سالگی قرار دارند، بیشتر است.

حال اگر شما به جای پزشکی، به دنبال تحصیل دندانپزشکی در آلمان باشید، حداکثر سن تبدیل به 22 می‌شود و شما در صورت حضور در بازه سنی 18 تا 22 در اولویت اخذ پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی قرار می‌گیرید.

سایر رشته‌ها نیز به همین شکل ممکن است شرایط سنی مختلفی داشته باشند بنابراین مطالعه کامل شرایط تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرتان اهمیتی ویژه دارد چرا که تمامی اطلاعات مربوط به شرایط اخذ پذیرش (از جمله شرایط سنی) در این سایت‌ها قرار دارد.

5. شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان در واقع مطابق با شرایط سنی تحصیل مقاطع مختلف در این کشور است. یعنی مقطع شما تعیین می‌کند که با چه سنی واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان شوید. پس می‌توانیم شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را به سه بخش 18 تا 21 برای کارشناسی، 22 تا 30 برای کارشناسی ارشد و 31 تا 40 برای دکترا تقسیم کنیم.

البته نباید فراموش کنید که:

  • این بازه‌ها اگرچه بر نتیجه دریافت یا عدم دریافت ویزای تحصیلی آلمان موثرند، قطعی نیستند و اعلام رسمی نشده‌اند.
  • اگر در این بازه‌های تحصیلی قرار ندارید، نگران نباشید. روش‌های مختلفی برای جبران این مسئله وجود دارد.

دانشجویانی که شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را ندارند، عموماً دانشجویانی هستند که بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیلی پیشین خود، برای ادامه تحصیل اقدام نکرده‌اند و یک فاصله زمانی میان تاریخ فارغ‌التحصیلی و اکنونی که می‌خواهند برای تحصیل در آلمان پذیرش بگیرند، افتاده است. این فاصله که به گپ تحصیلی معروف است، ممکن است مانع اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان شود و شما تنها در صورتی که ثابت کنید در این فاصله زمانی مشغول تلاش برای اخذ مدرک زبان معتبر، ثبت مقاله در سایت‌های علمی جهانی یا کسب سابقه و مهارت در کار بودید، از پس این مانع برمی‌آیید.

هنوز چند نکته دیگر درباره شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان باقی مانده است. همراه ما بمانید تا در آخرین بخش از این مطلب، به بررسی این نکات بپردازیم.

بهترین رشته های تحصیلی آلمان

6. نکات تکمیلی شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

اگر متقاضی تحصیل در برترین دانشگاه‌ها و بهترین رشته‌های تحصیلی آلمان هستید، باید بدانید که:

  • توجیه گپ تحصیلی تنها با ارائه مدارک معتبر و مستند امکان‌پذیر است.
  • برای تحصیل رشته داروسازی در آلمان بهتر است حداقل 18 و حداکثر 31 ساله باشید.
  • شرایط سنی می‌تواند بر هزینه‌های شما نیز تاثیر بگذارد. به عنوان مثال دانشجویانی که حداکثر 30 ساله‌اند، از تخفیف‌هایی برای دریافت بیمه برخوردار می‌شوند که سایر دانشجویان بالای 30 سال از آن‌ها بهره‌مند نخواهند شد.
  • تنها قانون رسمی برای شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان این است که حداقل 18 ساله باشید و بسیاری عدم وجود محدودیت سنی را یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌دانند.
  • برای تحصیل در کالج‌های آلمان می‌توانید از 18 سالگی اقدام کنید.
  • بر اساس شرایط سنی ویزای همراه آلمان، همسر دانشجو باید حداقل 18 ساله و فرزندان او حداکثر 16 ساله باشند.
  • شناخت انواع مدرسه در آلمان به درک بهتر شرایط سنی شرکت در آن‌ها کمک می‌کند.
  • مدارک شناسایی که هنگام اخذ ویزا در اختیار مامورین سفارت آلمان در کشور محل زندگی خود قرار می‌دهید، سن شما را برای آن‌ها مشخص می‌کند.
  • موسسه های اعزام دانشجو به آلمان یا وکلا و مشاورهای حقوقی حوزه مهاجرت تحصیلی می‌توانند به‌روزترین اطلاعات درباره شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را در اختیار شما قرار دهند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید