برای مسافرت قشم بهتره یا کیش؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

قشم و کیش دو مقصد محبوب و معروف در جنوب کشور بوده که هر کدام دارای ویژگی ها و امکانات مختلفی هستند. این دو جزیره در دریای خیلج فارس بوده که هر دوی آن ها جزء استان هرمزگان می باشد. وجود امکانات مختلف و متفاوت در این دو جزیره باعث شده است که مسافران در انتخاب یکی از آن ها دچار تردید شود. در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم که قشم بهتر است یا کیش؟ و برای مسافرت کدام یک را انتخاب کنیم؟

برای مسافرت قشم بهتره یا کیش؟

چگونه به قشم یا کیش برویم؟

برای سفر به کیش یا قشم می توانید از مسیر هوایی و با استفاده از هواپیما و یا با قطار و اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. استفاده از هر کدام از این روش ها مزایا و معایت متفاوتی دارد که در ادامه بررسی شده است.

سفر به کیش و قشم با هواپیما

در اولین مقایسه بین اینکه قشم بهتره یا کیش، به مسیر دسترسی و چگونگی سفر به این دو جزیره می پردازیم. با توجه به اینکه هر دوی آن ها در دل دریا قرار دارند، بهترین روش برای دسترسی به آن ها خرید بلیط هواپیما است. کیش و قشم هر کدام دارای یک فرودگاه هستند که میزبان پرواز داخلی و خارجی از شهرهای مختلف ایران و کشورهایی دیگر می باشند. با وجود اینکه خرید بلیط پرواز برای سفر به این دو جزیره مناسب باشد، اما ممکن است در برخی اوقات، قیمت بلیط ها شما را از سفر هوایی به کیش منصرف کند.

سفر به کیش و قشم با هواپیما

سفر زمینی به کیش و قشم چگونه است؟

روش دیگر سفر زمینی به این دو جزیره است که می توان با خودروی شخصی یا قطار و اتوبوس نیز به کیش یا قشم سفر کنید. برای رفتن به قشم پس از رسیدن به بندر پل یا بندر خمیر در بندرعباس می توانید با استفاده از لندیگراف های قشم خودروی خود را به جزیره قشم انتقال دهید. همین امکان نیز برای جزیره کیش وجود دارد اما باید خود را به بندر آفتاب یا بندر چارک برسانید.

در سفر با قطار یا اتوبوس نیز ابتدا باید به بندرعباس رفته و مابقی مسیر را با تاکسی و سپس کشتی و قایق مسافرتی به جزیره کیش یا قشم طی کنید. هزینه انتقال خودرو از این بنادر به جزیره قشم و کیش متفاوت است. طبق آخرین نرخ های اعلام شده در سال 1401، هزینه انتقال خودرو به جزیره قشم 94 هزار تومن است.

همچنین هزینه لندیگراف خودرو به جزیره کیش به صورت رفت و برگشت به دلیل مسافت طولانی تر یک میلیون و 300 هزار تومان است. فعالیت این لندکراف ها از ساعت 5 صبح الی 16 می باشند که لازم است یک ساعت قبل از حرکت در بندر حضور داشته باشید. این لندیکراف ها دارای برنامه حرکتی مشخصی هستند.

به منظور بررسی دقیق تر، مقایسه ای کلی از قشم و کیش در جدول زیر بررسی شده است:

مواردکیشقشم
هتل هاهتل لوکس بیشتر-قیمت بالاترهتل معمولی بیشتر-قیمت مناسب تر
خریدکالاهای برند-قیمت بالاترکالاهای معمولی-قیمت مناسب تر
جاذبه گردشگریتنوع و هزینه بیشترجاذبه های طبیعی بیشتر و هزینه کمتر
حمل و نقل درون شهریتاکسی های لوکس و ونون و اتوبوس – تاکسی

هتل های قشم بهتره یا کیش؟

بطور کلی جزیره کیش نسبت به جزیره قشم امکانات بهتری داشت و چهره ای مدرن تر دارد. هتل های در جزیره کیش کیفیت بالایی داشته و تعداد هتل های 5 و 4 ستاره آن بیشتر است. مسلما هزینه اقامت در این هتل ها نیز بیشتر است. اما در جزیره قسم بیشتر هتل ها نسبت به کیش، کیفیت کمتری داشته و تعداد هتل های معمولی آن بیشتر است. در صورتی که می خواهید اقامت ارزانتری داشته باشید توصیه ما به شما سفر به قشم است. در غیر این صورت کیش دارای هتل های بهتر و خدمات بیشتری است.

هتل های قشم بهتره یا کیش؟

برای خرید قشم بهتره یا کیش

خرید کردن در جزیره قشم و کیش از تفریحاتی است که هر خانواده ای با بودجه های مختلف آن را تجربه می کند. این دو جزیره با داشتن شرایط مختلف، تجربه ای متفاوت را از خرید کردن برای مسافران به همراه دارد. در جزیره کیش مراکز خرید معتبر زیادی وجود دارد که کالاهای برند را با قیمت بالاتر عرضه می کنند. اما در جزیره قشم بطور معمول کالاهایی با قیمت ارزان تر به فروش می رسد.

خرید لباس رایج ترین نوع خرید در این دو جزیره بوده که به همین دلیل سوال بسیاری از مسافران این است که برای خرید لباس قشم بهتره یا کیش؟ معمولا پوشاکی که در جزیره کیش به فروش می رسد شامل کالاهای برند بوده و قیمت بالاتری دارد. اما در جزیره قشم برخی بازارها مانند بازار درگهان قشم، دارای تنوع بالایی از لباس ها بوده که قیمت مناسب تری نیز دارد.

برای خرید قشم بهتره یا کیش

جاذبه های گردشگری قشم بهتره یا کیش؟

با وجود اینکه این دو جزیره در منطقه جغرافیایی یکسانی قرار گرفته اند اما از نظر جاذبه گردشگری با یکدیگر متفاوت هستند. در جزیره کیش به دلیل دخالت بیشتر انسان ها در توسعه هتل ها و جاذبه های گردشگری، بیشتر شاهد پارک های آبی و مجموعه های تفریحی هستیم تا طبیعت بکر. برخی از جاذبه های گردشگری کیش شامل موارد زیر است:

  • پارک آبی اوشن
  • باغ پرندگان کیش
  • پارک دلفین کیش
  • تفریحات آبی مانند پدل بورد و غواصی
غار نمکی قشم

اما در جزیره قشم به دلیل وسعت بیشتر و دخالت کمتر انسان ها، طبیعت بکر و دست نخورده زیادی وجود دارد. در صورتی که به طبیعت بکر جنوب علاقه دارید توصیه ما بازدید از جزیره قشم است. همچنین این جزیره به جزیره هرمز نیز نزدیک است که گزینه مناسبی برای بازدید از سواحل خاص مانند ساحل نقره ای و یا ساحل سرخ است. برخی از جاذبه های گردشگری قشم شامل موارد زیر است:

  • غار نمکدان قشم
  • جنگل حرا
  • بام قشم
  • سواحل بکر و دست نخورده
  • تفریحات آبی مانند غواصی و اسکی روی آب

رستوران های قشم بهتره یا کیش؟

شکم گردی و چشیدن غذاهای محلی در سفر به جنوب کشور، تفریحیست که به همه توصیه می شود. در این جزیره ها غذاهای محلی مخصوصی سرو می شوند که البته قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است. مدرنیته بر رستوران های جزیره کیش نیز تاثیر گذاشته است بطوریکه بیشتر رستوران های جزیره کیش دارای فضایی لوکس و غذاهای بین المللی بیشتر است. با این وجود برخی از اقامتگاه های بومگردی در این جزیره غذای سنتی را نیز ارائه می دهند.

اما در جزیره قشم تعداد رستوران های محلی و همچنین اقامتگاه های بومگردی بیشتری وجود دارد. در این رستوران ها انواع غذاهای محلی در فضایی سنتی که حاکی از فرهنگ بومی این جزیره است، سرو می شود. سرو غذا در فضایی سنتی و ویژه یک فرهنگ دیگر، تجربه ای متفاوت خواهد بود. در این رستوران ها غذاهای سنتی مانند ماهی برشته، زیبون، کلمبا، موفلک، پودینی کوسه و چندین غذای لذیذ دیگر سرو می شود.

برای مسافرت قشم بهتره یا کیش؟

چگونه از کیش به قشم برویم؟

در صورتی که وقت و هزینه کافی را دارید، توصیه ما به شما بازدید از هر دو جزیره است. در هر کدام از این جزایر می توانید سفر متفاوتی را تجربه کنید. سفر به جزیره لوکس کیش با خدمات و هتل های لوکس و سپس لذت مشاهده بومیان قشم و طبیعت بکر آن که نشان از فرهنگ و تاریخ این جزیره است، لذت سفر را دو چندان می سازد. به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت امکان هر دو جزیره را برای سفر انتخاب کنید.

برای سفر از کیش به قشم یا بالعکس می توانید مسیر دریایی را انتخاب کنید که باید از قایق های تندرو یا کشتی های مخصوص استفاده کنید. بدین منظور باید در یکی از بنادر کیش با استفاده از کشتی یا قایق مخصوص به سمت قشم حرکت کنید. همچنین می توانید ابتدا از کیش به بندر آفتاب یا بندر چارک رفته و سپس پس از طی مسیری زمینی از بندر پل به قشم بروید. فاصله مسیر دریایی حدود 190 کیلومتر و مسیر دریایی-زمینی حدود 270 کیلومتر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید