بنر هدر

کلاس پروازی بلیط هواپیما استانبول به تهران

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بلیط هواپیما استانبول به تهران

استانبول به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی در جهان شناخته می‌شود که بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. البته ترکیه یکی از کشورهای قاره اروپا است، اما به دلیل موقعیت جغرافیای خود در بین دو قاره، با استقبال گردشگران اروپایی و آسیایی همراه شده است. در عین حال توجه به المان‌ها و فاکتورهای توریست پذیر مانند توجه به طبیعت، حوزه‌های گردشگری، غذا و رستوران‌ها یا فروشگاه‌های متعدد کمک کرده که استانبول هرسال با جمعیت زیادی از گردشگران پر شود و از این محل به کسب درآمد برسد.

در این میان به دلیل استقبال زیاد مسافران برای سفر به استانبول، ایرلاین‌های مختلفی در حمل‌ونقل مسافران به این شهر فعال هستند. همچنین بلیط هواپیما استانبول به تهران توسط ایرلاین‌های مختلفی ارائه می‌شود. در این میان ممکن است برای شما هم سوال باشد که چه کلاس‌های پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود. در ادامه این موضوع را باهم بررسی می‌کنیم.

انواع کلاس‌های پروازی

به‌صورت کلی شرکت‌های هواپیمایی برای کسب رضایت تمام مسافران خود، تلاش می‌کنند که امکانات مختلفی با قیمت و بودجه متفاوت در اختیار مسافران قرار دهند. این موضوع کمک می‌کند که هر مسافر بر اساس سلیقه و توان مالی خود درباره سفر تصمیم بگیرد و از امکانات مناسب با قیمت برخوردار شود.

در حال حاضر سه نوع کلاس پروازی در ایرلاین‌های مختلف ارائه می‌شوند که شامل فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس است. هرکدام از این موارد با توجه به امکانات دارای قیمت متفاوتی هستند و دست مسافران را برای انتخاب گزینه مناسب خود باز می‌گذارند.

کلاس پروازی فرست کلاس

اگر یک پرواز درجه‌یک با تمام امکانات رفاهی کامل را بخواهید، می‌توانید به سراغ فرست کلاس بروید که البته قیمت بیشتری نسبت به بقیه پروازها دارد. در این کلاس پروازی، صندلی تک‌نفره، مبله، اتاقک مانند و خصوصی است. علاوه بر آن امکانات متفاوتی شامل تلویزیون خصوصی با ریموت، لپ‌تاپ، سرویس اینترنت ماهواره‌ای، صندلی اتوماتیک قابل تنظیم زیر پا، پشتی سر به‌صورت بالش انعطاف‌پذیر و سرویس بهداشتی جداگانه برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

در عین حال در این کلاس پروازی غذای گرم سرو می‌شود و انتخاب غذا با مسافر و از روی منوی غذایی باکیفیت بالا است. همچنین ازنظر پذیرایی، مهمانداران این کلاس باتجربه‌تر هستند و تلاش می‌کنند که نیازهای رفاهی مسافران را به موقع و باکیفیت مناسب برطرف کنند. درنهایت اینکه مسافران فرست کلاس در هنگام سوارشدن به هواپیما به‌صورت جداگانه  و با اتومبیل‌های درجه‌یک و به‌روز به فرودگاه منتقل می‌شوند.

کلاس پروازی بیزینس کلاس

بلیط هواپیما استانبول به تهران

این کلاس پروازی نیز به‌عنوان یک کلاس پروازی گران و بعد از فرست کلاس محسوب می‌شود که امکانات خوبی در اختیار مسافر قرار می‌دهد. اگر شما هم قصد سفر تجاری به استانبول داشته باشید و در هنگام بازگشت نیز بخواهید بلیط هواپیما استانبول به تهران را در همین کلاس پروازی دریافت کنید، بهتر است کمی با امکانات بیزینس کلاس آشنا باشید.

به‌طور معمول صندلی‌های بیزنس کلاس مبله هستند و نسبت به فرست کلاس از درجه کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. اما در عین حال راحت، اتوماتیک و جادار هستند. در این کلاس پروازی امکاناتی مانند  کنترل صوتی و تصویری در کابین قرار داده می‌شود. همچنین سرو غذاهای گرم و دارای کترینگ کامل است و در درجه‌ای پایین‌تری نسبت به فرست کلاس قرار دارد.

درنهایت اینکه در این کلاس پروازی امکانات رفاهی مختلفی مانند کانتر مستقل و حمل‌ونقل مجزا از ترمینال تا هواپیما وجود دارد. این کلاس نسبت به فرست کلاس کمی ارزان‌تر است، نسبت به کلاس اکونومی گران‌تر محاسبه می‌شود.

کلاس پروازی اکونومی

همان‌طور که از نام این کلاس پروازی مشخص است، قیمت‌های آن کاملا اقتصادی و مقرون به‌صرفه هستند. در عین حال شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند که امکانات رفاهی را به شکل مناسبی در اختیار مسافران قرار دهند. به عبارتی به دلیل اینکه استقبال مسافران از کلاس اکونومی بیشتر از سایر کلاس‌های پروازی است، ایرلاین‌ها نیز سعی می‌کند که رضایت مسافران خود را حفظ کنند. به همین دلیل امکانات رفاهی را نه در حد فرست کلاس و بیزینس کلاس، بلکه به‌صورت معمول و مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این کار موجب می‌شود که مسافران رضایت بیشتری در طور سفر کسب کنند.

بلیط هواپیما استانبول به تهران

 در کلاس اکونومی که بیشتر صندلی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد؛ قیمت بلیط کمترین نرخ بلیط هواپیما است. همچنین امکاناتی که برای مسافران این نوع پرواز در نظر گرفته می‌شود، معمولا شامل تعدادی روزنامه، مجله تبلیغاتی و کارت راهنمای پرواز است. علاوه بر آن، در طول مسیر یک غذای یکسان باکیفیت خوب برای مسافران فراهم می‌شود. که متناسب با قیمت بلیط هواپیما است. این کلاس پروازی برای سفرهای کوتاه تا حدود 3 ساعت مناسب است و اصلا خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد.

کلاس‌های پروازی سفر به استانبول

شاید برای شما هم سوال باشد که برای سفر به استانبول از چه کلاس‌های پروازی می‌توان استفاده کرد. برای پاسخ باید گفت که در کشور ما کلاس پروازی اکونومی بیشتر از سایر کلاس‌ها رواج دارد. در عین حال فرست کلاس به‌عنوان یک کلاس پروازی لوکس و درجه‌یک محسوب می‌شود که افراد زیادی توان مالی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند.

در عین حال شرایط و امکانات لازم برای اجرای آن نیز چندان فراهم نشده است. به همین دلیل در سفر به استانبول تقریبا این کلاس پروازی رایج نیست. اما درصورتی‌که قصد بازگشت از استانبول به تهران داشته باشید، می‌توانید از ایرلاین‌های ترکی مانند ترکیش ایرلاین استفاده کنید و با پرداخت هزینه بیشتر، از کلاس پروازی بیزینس یا فرست کلاس بهره ببرید.

در عین حال این نکته را در نظر داشته باشید که در کلاس‌های پروازی فرست کلاس، از هواپیماهای بزرگ با صندلی‌های بزرگ و راحت استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر نوع هواپیما نیز با مدل اکونومی کاملا متفاوت است. به همین دلیل باید سفر به‌صورت مجزا و خارج از تور انجام شود. اما به‌صورت معمول در سفر استانبول به تهران نیز کلاس اکونومی رواج دارد و با استقبال بیشتری همراه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید