آیا آب استانبول قابل شرب است؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

آیا آب استانبول قابل شرب است؟

استانبول، شهری با موقعیت جغرافیایی مهم در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیا می باشد و از نظر لحاظ سیاسی و گردشگری، شهری بسیار مهم می باشد. اهمیت زیاد استانبول باعث شده است تا این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که آیا آب استانبول قابل شرب است؟ بنابراین در این مقاله از جاذبه ها این سوال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همان طور که گفتیم استانبول شهر بسیار مهمی است که امکانات آن باعث شده است سالانه افراد بسیار زیادی به فکر دریافت اقامت و شهروندی ترکیه بیوفتند تا بتوانند در استابول زندگی کنند. اما یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد موضوغ آب شهر استانبول است و یکی از مهم ترین سوالات این افراد این است که آیا آب استانبول قابل خوردن است؟

دسترسی آسان به آب آشامیدنی در همه جای دنیا جزو اصلی ترین دغدغه های مردم می باشد به همین خاطر یکی از دغدغه های مردم استانبول و کسانی که می خواهند به این شهر سفر کنند مسئله آب آشامیدنی در استانبول است تا بتوانند با آسودگی خیال در استانبول از آب لوله کشی استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا پاسخ سوال آیا آب استانبول قابل شرب است را بررسی کنیم و نگاهی به کیفیت آب استانبول نیز بیاندازیم.

آیا آب استانبول قابل خوردن است؟

در جواب سوال آیا آب استانبول قابل خوردن است باید بگوییم که آبی که از شیر منزل در اختیار ساکنین عزیز استانبول قرار داده می‌شود کاملا از نظر بهداشتی و نداشتن هر گونه باکتری و ماده ی بیماری‌زا سالم می‌باشد، اما مسئله ای که باعث می‌شود تا مردم از آشامیدن این آب خودداری کنند املاح بسیار بالای این آب، بطوری که متخصصان اعتقاد دارند استفاده زیاد و طولانی مدت از این آب برای مدت یک یا دو سال می‌تواند باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل سنگ کلیه و… شود.

آیا آب استانبول قابل شرب است؟

آیا آب استانبول قابل شرب است؟

با توجه به سوال آیا اب ترکیه قابل خوردن است که فهمیدیم نباید از آن استفاده کنیم. پس این سوال مطرح می شود که آب استانبول به چه دردی می خورد؟

با توجه به تجربه ی چند ساله‌ی ما در استانبول استفاده از این آب برای پخت و پز، شست و شو و استحمام، مانعی ندارد. برای آب آشامیدنی شرکت های تامین کننده ی آب موجود می‌باشند که بطری‌های ۲۰ لیتری آب برای استفاده ی روزانه در اختیار شما قرار می‌دهند. قیمت این آب بسته به شرکت تامین کننده ی آن بین 10 تا 20 لیر ترکیه متفاوت هست.

مردم ترکیه می توانند با دریافت اشتراک از تامین کننده های بطری آب، روزانه بطری 20 لیتری را با پرداخت 10 تا 20 لیر در درب منزل خود تحویل بگیرند. زمانی که آب بطری تمام شود، می توانند با شرکت تامین کننده آب آشامیدنی تماس بگیرند و درخواست بطری 20 لیتری جدیدی نمایند و بطری خالی خود را به آن ها پس بدهند.

قطعی آب، یکی دیگر از مشکل مردم استانبول

آیا آب استانبول قابل شرب است؟

بعد از اینکه پاسخ سوال آیا آب استانبول قابل شرب است را فهمیدید باید بدانید که گاهی اوقات آب استانبول قطع می شود. بسیاری از آپارتمان ها و ساختمان‌های مسکونی برای حل مشکل قطع شدن آب در استانبول اقدام به تهیه یک منبع آب کرده اند، تا با ذخیره ی آب بتوانند مشکل قطع شدن آب در استانبول را حل کنند

گاها آب ذخیره شده برای موارد اضطراری می‌تواند متعلق به چند ماه قبل باشد به همین دلیل استفاده نکردن از آب شیر برای آشامیدن بسیار توصیه می شود زیرا ممکن است آبی که در منبع آب ذخیره شده است دارای باکتری های گوناگونی باشد و شما را دچار بیماری در استانبول کند.

دلیل بوی بد ماشین لباس شویی در استانبول چیست؟

 نکته دیگری که لازم باید به شمابگوییم این است که در گاهی اوقات افراد تازه وارد به این شهر، بوی بدی را از ماشین لباسشویی خود استشمام می کنند و حس می کنند که ماشین لباسشویی و یا ظرف شویی آن ها بوی بد می دهد، اما این نکته را فراموش نکنید گاها برای تصویه ی آب و دفع باکتری‌های غیر مفید شبکه ی آب شهری به قدری مواد به آب اضافه می‌شود که بوی نا مطبوع دستگاه های شستشوی خانگی به خاطر آن ها میباشد. برای رفع اینگونه مشکلات با استفاده از قرص ها و یا پودرهای ضد بو و خوشبو کننده با رایحه ی انتخابی خود که در بازار برندها و کیفیت‌های مختلف آن با قیمت‌های مختلف وجود دارد میتوانید از این موارد ناخوشایند رهایی یابید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سوال آیا آیا آب استانبول قابل شرب است پرداختیم و دانستیم که نباید از این آب برای آشامیدن در طولانی مدت استفاده کنیم.

در نهایت در پاسخ به سوال آیا آب استانبول قابل شرب است می‌توان گفت که نوشیدن آب لوله کشی در استانبول بی خطر نیست و به دلیل خطرات بهداشتی، مصرف آن برای گردشگران ممنوع است. بهترین روش برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار، استفاده از آب معدنی و آب خریداری شده از فروشگاه‌ها است. برای گردشگران، توصیه می‌شود که همیشه از نوشیدن آب از لوله‌های شهری خودداری کنید و در عوض از آب معدنی استفاده کنید. از آنجا که آب شهری در استانبول تحت کنترل مداوم سازمان بهداشت قرار دارد، آب شهری به طور معمول می‌تواند برای استحمام، شستشو و سایر مصارف خانگی استفاده شود، اما برای نوشیدن از آن استفاده نشود.

سوالات متداول

آیا نوشیدن آب لوله کشی در استانبول بی خطر است؟

نوشیدن آب لوله کشی در استانبول بی خطر نیست و بهتر است که از نوشدین آب لوله کشی در استابنول خود داری کنید و فقط برای حمام، پخت و پیزو شستشو استفاده کنید.

چه خطراتی با نوشیدن آب لوله کشی در استانبول وجود دارد؟

نوشیدن آب لوله کشی در استانبول ممکن است باعث بروز بیماری‌های واگیردار مانند دیسانتری، تیفوئید، کولرا، هپاتیت A و یا سایر بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند، شود.

آیا آب بطری در استانبول قابل اطمینان است؟

استفاده از آب بطری در استانبول به عنوان منبع آب آشامیدنی بهترین روش برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار است، زیرا آب بطری شده توسط سازمان‌های بهداشتی کنترل می‌شود و بیشتر از آب لوله کشی قابل اطمینان است.

منبع: Travelling Topic

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا آب استانبول قابل شرب است؟»

  1. سلام من خواستم تجربه خودم را درباره سفرم به استانبول با شما همم در میان بگذارم
    بصورت کلی شهر استانبول خیلی پیشرفته هستش و سیستم فاضلاب خوبی داره. طعم ابی که از شیر میاد مناسبه ولی املاح زیادی داره و وقتی که چایی دم کنید باهاش رنگش یکم خراب میشه و طعم چای ایران رو نمیده ولی اگه بخواین چایی دم کنید بهتر هستش که از آب معدنی که سوپر مارکت های داخل شهر می فروشن بخرید و قیمتش هم حدود 50 تومنه به پول ایران ولی خب اگه فقط برای چایی می خواین ازش استفاده کنید بهتشون پیشنهاد می کنم که به کافه های کنار هتلتون برید و یه باقلوا با چایی بخرید و از چایی خوردن در کنار باقلوا لذت ببرید.
    خلاصه مطلب این که آبش رو بخواین برای چند روز بخورین اوکیه ولی اگه پول براتون مهم نیست همون بهتره آب معدنی بخرید چون طعمش بهتره و املاح کمتری داره
    امید وارم که تونسته باشم کمکتون کنم.

    پاسخ
  2. سلام من قرار هستش که عید نوروز به استانبول سفر کنم و درباره آب این شهر خیلی نگرانم چون سنگ کلیه دارم و برام خیلی مهم هستش که آبی که می خورم بدون املاح باشه. وب سایت های خارجی زیادی رو هم مطالعه کردم بابت این موضوع که یکیش هم همین travelling topic هستش که خودتون ازش استفاده کردید به عنوان منبع. افرادی که تو استانبول بودن تو سایت های خارجی نوشته بودن که آب استانبول برای خوردن مشکلی نداره و همیشه از همون آب استفاده می کنند و فقط موقع درست کردن چایی یکم رنگش عوض میشه. ولی چون من مشکل کلیه دارم تصمیم گرفتم که فقط آب معدنی بخرم چون به ریسکش نمی ارزه، به کسایی هم که مثل من مشکل دارن توصیه میکنم که قبلش آب لوله کشی رو بجوشنن بعد بخورن، اگر هم عجله دارن حتما اب معدنی بخرن که حدود 10 20 تومن قیمت داره.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید