10 شهر برتر پربازدید در سال 2014

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

در این مطلب قصد داریم پر بازدیدترین شهر های جهان با در نظر گرفتن تعداد گردشگران بازدید کننده از آنها را در یک لیست ارائه کنیم. شلوغ ترین شهرهای توریستی جهان از نگاه یورو مانیتور

خیلی سخت است که سرعت گردشگر را کم کرد. حتی با وجود مشکلات اقصادی که گریبانگیر جهان شده است نیز خیلی از مردم بدون سفر و ماجراجویی نمی توانند زندگی کنند. مکان هایی که گردشگران انتخاب میکنند بهترین نقاط مسافرت محسوب میشوند. بر پایه گزارش های بین المللی یورومانیتور 10 شهر برتر جهان از لحاظ ورود گردشگر به شرح زیر هستند.

10 – پاریس، فرانسه

پاریس

204000 چینی، 320000 روسی، در کنار بیش از 9 میلیون گردشگر خارجی و شهروندان فرانسوی که در سال 2012 به پاریس هجوم آورده اند نشان از جذابیت بیش از اندازه این شهر دارد.

بیشتر گردشگران از ماه مارس تا آپریل که فصل زیبای بهار است به این شهر می آیند تا در فصل عاشقی در شهر عشاق غرق شوند. همچنین تجربه باشکوه تماشای برج ایفل نیز در این شهر قابل از دست دادن نیست!

9 – آنتالیا – ترکیه

آنتالیا

با میانگین 10 میلیون گردشگر در سال آنتالیا رتبه 9 را دارد. این شهر از دوران روم باستان مقصد مهمی بوده است که به وضوح نشان دهنده اهمیت و جذابیت این شهر است. به نقل از نوشته های ادبی و و همچنین شوخ طبعی های مردم ازوپ اهل ساحل دریای سیاه بوده است.

8 – نیویورک، آمریکا

نیویورک

نیویورک با رشد 8.9 درصدی گردشگر توانسته است بیش از 11 میلیون توریست را به خود جذب کند. شهری که توانسته است همیشه جایگاه مهمی در دل مردم دنیا به عنوان نماد موفقیت و پیشرفت باز کند. هتل هایی که توانسته اند با دید مشرف به برج های تجاری و اقتصاد پویای شهر مسافران زیادی را به سمت خود هدایت کنند.

7 – شنژن، چین

شنژن

بیش از 12 میلیون گردشگر در سال و با رشد 9.6 درصدی در صنعت توریسم شنژن توانسته است جایگاه 7 این لیست را از ان خود کند. گذشته از اهداف تجاری شنژن به خاطر موقعیتی که در کنار منطقه هنگ کنگ دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. برای هیجان دیزنی لند و برای استراحت طبیعی دابل ایسلند میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

6 – کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور

پایتخت مالزی با رشد صنعت توریسم 6.7 درصدی سالانه بیش از 13 میلیون گردشگر به خود میبیند. ورود این تعداد از گردشگران بصورت طبیعی و قانونی بوده و مهاجران و یا گردشگرانی که بصورت غیر قانونی وارد آن شده اند لحاظ نشده است. از باتو کیو تا برج های پتروناس، کوالالامپور را یک مقصد باستانی و عجیب و غریب کرده است. همچنین وجود قیمت ها و هزینه های پایین این شهر، حساب بانکی گردشگران موقع برگشت خالی نخواهد بود!

5 – ماکائو، چین

ماکائو

ماکائو توانسته است با رشد 3.4 درصدی گردشگر در سال و ورود بیش از 13 میلیون نفر سالانه رتبه پنجم را از دیگر رقیبان خود برباید. تنوع سازه های مختلف شما را شیفته خود خواهد کرد که این یک دلیل منطقی برای بازدید دوباره و دوباره گردشگران از این شهر است.

در ماکائو باید ترس خود را پنهان کنید و از برج 338 متری آن بالا بروید تا کل شهر را در یک نگاه تماشا کنید. هیجان بیشتری میخواهید؟ میتوانید در لبه آن راه بروید و یا از طناب آویزان شوید!

4 – لندن، انگلستان

لندن

لندن به بیش از 15.8 میلیون گردشگر در سال 2012 که میزبان المپیک تابستانی بود خوش آمد گفت. شاید فکر کنید که این تعداد گردشگر به خاطر فقط المپیک بوده است در حالی که لندن هنوز هم با رشد 2.4 درصدی گردشگر در سال بیش از 13.5 میلیون توریست سالانه به خود جذب میکند. یکی از مشهورترین و مطرح ترین شهر های جهان در طول تاریخ بوده است. تاریخ، هنر، تفریح و مدرنیته را در یک شهری مثل لندن فقط میتوان یافت. سفر به آن را از دست ندهید.

3 – بانکوک، تایلند

بانکوک

بانکوک توانسته است رتبه ۳ را همچنان با وجود مشکلات حکومتی بطور استوار حفظ کند.  بیش از 15 میلیون گردشگر به این شهر برای تماشای پکیجی از بودای طلایی، خانه جیم تامپسون و معبد گراند پالاس وارد شده اند. این سه جاذبه همانند یک آهنربا گردشگران را به خود جذب میکند. بانکوک همیشه از لحاظ تامین امنیت گردشگران زبان زد بوده است.

2 – سنگاپور، سنگاپور

سنگاپور

این شهر نه تنها پادشاه آسیا بلکه یکی از بهترین شهرهای اقتصادی جهان است. ورود بیش از 21 میلیون گردشگر در سال نشان از شهری جذاب و خاص را میدهد. حتما از سنتوزا ایسلند و استدیوهای جهانی آن نیز دیدن کنید.

برای شوکی از هنر آماده شوید! چهارراه هنری که که نشات گرفته از هنرمندان مردمی هند، مهاجران چینی و هنرمندان هندی و بسیار دیگر تشکیل شده است. سنگاپور به مثال سالادی از سبزیجات خوشرنگ است که زیبایی بی نظیری دارد.

1 – هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ

و بالاخره رتبه یک این لیست نیز به شهر هنگ کنگ با ورود بیش از 23 میلیون گردشگر و با رشد صنعت توریسم 6.7 درصدی میرسد.

دیزنی لند هنگ کنگ همچنان به عنوان پربازدیدترین قسمت این شهر محسوب میشود. همچنین وجود پارک اقیانوس، قله ویکتوریا و گونگ پینگ 360 به جذابیت های بی شمار این شهر افزوده است. به هر حال اگر میخواهید به چین سفر کنید هنگ کنگ را فراموش نکنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید